
🎤 Почнемо з простого питання: скільки країн було представлено на цьогорічному саміті?
У нас були учасники з 23 країн світу. Хоча ми очікували високого інтересу з боку експертів з електронної комерції та цифрового маркетингу з Балкан, ми були приємно здивовані присутністю учасників з Центральної та Західної Європи, а також гостей з Китаю, Сінгапуру та Індії. Очевидно, що наш регіон привертає увагу всього світу.
🎤 А тепер давайте глибше зануримося у ваш досвід організації цьогорічного заходу. Як головний організатор, який найдивовижніший відгук чи реакцію ви отримали від учасників цьогорічного Балканського саміту електронної комерції?
Ми отримали багато позитивних відгуків, на які сподівалися, якщо чесно. Ми не перший рік організовуємо захід такого масштабу, і ми завжди прагнемо відповідати високим очікуванням нашої аудиторії. Розглянувши минулорічні відгуки, ми зробили пріоритетом підняття кожного аспекту саміту. Найвищою оцінкою цього року, безумовно, стала зона нетворкінгу: зі 100 столами та безперешкодним керуванням усіма зустрічами через мобільний додаток вона стала однією з найцінніших функцій.
🎤 Який доповідач чи презентація змусили вас поспішати робити нотатки і чому?
Оскільки я часто займався розмовами та виконував організаційні обов’язки, я не міг бути присутнім на всіх презентаціях у повному обсязі. Тим не менш, я встиг подивитися сесії Джеффа Хоффмана і Мартіна Грейфа. Обидва представили свої ідеї в захоплюючій та доступній формі. Я вважаю їхній контент надзвичайно цінним і вже зазначив кілька ключових висновків, які планую обговорити зі своєю командою найближчими тижнями. Для мене, на етапі нашого бізнесу, розвиток команди є ключовим елементом, і всі записи, які я робив, пов’язані з цим.

Source: Balkanecommerce.com
🎤 Якби вам потрібно було описати майбутнє балканської електронної комерції всього в трьох словах, якими б вони були?
Балканський регіон все ще зростає в онлайн-продажах і є дуже привабливим ринком для бізнесу з Центральної та Західної Європи. Це динамічне та складне середовище завдяки різноманітності мов і менталітету. Але якби мені довелося підсумувати майбутнє балканської електронної комерції в трьох словах, вони були б такими: Динамічний, Виклик і Перспективний.
🎤 Який тренд електронної комерції, про який говорили всі на саміті, вас здивував?
Під час підготовки до заходу я мав можливість переглянути теми та попередньо переглянути деякі презентації. Мені було приємно побачити, що штучний інтелект був добре представлений, хоча і не в переважній більшості. Що мене справді здивувало, так це те, що майже всі доповідачі в кінцевому підсумку використовували приклади штучного інтелекту у своїх презентаціях. Це чітко відображає, наскільки глибоко штучний інтелект впливає на майбутнє електронної комерції.
🎤 Яка країна Балканського регіону, на вашу думку, зараз очолює революцію електронної комерції?
На мою думку, Румунія зараз лідирує в революції електронної комерції в Балканському регіоні. Країна є домом для одних із найбільш просунутих і добре розвинених платформ, і вона часто є одним із перших прихильників глобальних тенденцій електронної комерції у Східній Європі. Його позиція як найбільшого ринку в регіоні за населенням також дає йому значну конкурентну перевагу.

Source: Balkanecommerce.com
🎤 Яку пораду з саміту ви б надіслали кожному підприємцю електронної комерції на Балканах?
Одна порада, якою ділилися зі сцени, миттєво закарбувалася в мені і вплине на всі мої майбутні проекти. Я вірю, що це те, що може справді змінити будь-який бізнес електронної комерції на Балканах: «Щоб побудувати успішну компанію, переконайтеся, що вся ваша команда чітко розуміє та щиро пов’язана з вашими майбутніми планами та цілями». Коли всі злагоджені, виконання стає набагато потужнішим.
🎤 Яке нововведення чи рішення, представлене на саміті, викликало найбільший ентузіазм у відвідувачів?
З такою кількістю різноманітних продемонстрованих рішень, від інноваційної упаковки та пошукових інструментів електронної комерції на основі штучного інтелекту до нішевих платформ, інтерес був сильним у всіх напрямках. Однак що справді виокремилося, так це нове доповнення до нашого формату: ми вперше запросили виробників продемонструвати можливості private label. Це привернуло багато уваги, оскільки багато власників інтернет-магазинів знайшли потенційних постачальників для своїх наступних лінійок товарів.
🎤 Яким був ваш улюблений момент нетворкінгу, який стався поза офіційними презентаціями?
На початку заходу ми зіткнулися з незначною технічною проблемою з системою продажу квитків, через що на реєстрацію утворилася черга. Що мене справді вразило, так це ставлення присутніх. Замість того щоб засмучуватися чи бути нетерплячими, вони відразу почали розмовляти та обмінюватися ідеями. Багато хто пізніше поділився, що вони вже увійшли в «режим нетворкінгу» і що очікування в черзі фактично перетворилося на один із найприємніших і найпродуктивніших моментів нетворкінгу.
🎤 Цікаво – якби ви могли додати будь-яку фантастичну функцію в мобільний додаток саміту на наступний рік, що б змусило учасників піти «вау»?
Як щодо функції “Мозковий штурм рулетки“? Додаток може випадковим чином згрупувати 5–6 учасників і запросити їх на 30-хвилинний мозковий штурм на актуальну тему електронної комерції. Це викличе свіжі ідеї та несподівані зв’язки та обов’язково подарує кілька вау-моментів, які є веселими, цінними та незабутніми.

Source: Balkanecommerce.com