
Роль штучного інтелекту в маркетингу
Штучний інтелект (скорочено. AI) покращив загальний маркетинговий підхід, створивши набагато глибше розуміння, більше ідей, підвищену ефективність і більший рівень персоналізації. Використовуючи штучний інтелект, ми можемо значно покращити кілька сфер маркетингу та підвищити наші знання про рекламу та загальну ефективність будь-якої реклами на будь-якій платформі.
Розвиток машинного навчання для таргетингу
Іншою підмножиною штучного інтелекту є машинне навчання, яке зараз використовується такими компаніями, як Google, Microsoft, Meta та іншими. Ця галузь штучного інтелекту пропонує краще розуміння кількох галузей, і досліджувати їх вручну неефективно або просто неможливо. До них відносяться, наприклад:
- Прогностичний аналіз: Дослідження поведінки даних про клієнтів на основі історичних даних для підвищення ефективності реклами.
- Програмна реклама: Купівля та розміщення реклами в режимі реального часу з орієнтацією на потрібну аудиторію з правильним повідомленням та релевантним контентом.
- Сегментація клієнтів: Динамічне групування аудиторій за дужками залежно від їхньої поведінки, уподобань, демографічних показників тощо.
Важливість персоналізації в масштабі
Використовуючи штучний інтелект, ми можемо не тільки отримати кращі результати від нашої реклами простим способом, але й використовувати її для персоналізації, яку з часом можна масштабувати. Використовуючи передові алгоритми, які роблять штучний інтелект, ми можемо:
- Tailored or User-Generated Content (скорочено UGC ): шаблони email-маркетингу , створені штучним інтелектом, автоматично змінюють дані про продукти – заголовки, описи, зображення, отримують більше ідей для користувацького контенту тощо.
- Customer Journey: Перегляд макета веб-сайту, ідеї для відображення продукту, спливаючі вікна тощо.
- Глибший зв’язок із клієнтами: Підвищуйте рівень утримання клієнтів, взаємодіючи з персоналізованими рекомендаціями щодо контенту.

Source: Depositphotos
Оптимізація голосового пошуку
Вплив голосових технологій на поведінку споживачів
Голосові помічники сьогодні зустрічаються в багатьох домашніх господарствах. Окрім допомоги в повсякденному житті, вони також пропонують такі речі, як пошук продуктів, рекомендації та подібні послуги. Якщо у вас немає помічника, такого як Amazon Alexa або Google Assistant, пам’ятайте, що вони також є у ваших телефонах (наприклад, Apple Siri).
💡Нещодавні дослідження свідчать про різке зростання голосового пошуку (голосової комерції) у річному обчисленні, пише Business Dasher . Протягом 2021-2023 років голосова комерція зросла на 321%.
Стратегії оптимізації для голосового пошуку
Голосова комерція стає одним з найбільш швидкозростаючих маркетингових трендів, і всім варто почати готуватися до нього. Це не означає переробити весь свій бізнес, а скоріше його поліпшити. Ось кілька порад про те, як покращити свій бізнес, щоб пропонувати більш захоплюючий досвід:
- Природна мова та ключові слова з довгим хвостом: оптимізуйте свої продукти для фраз, які люди часто використовують. Включайте в описи товарів ключові слова на основі запитань, такі як “як, що, де, коли тощо”.
- Оптимізація для мобільних пристроїв: Більшість голосових пошукових запитів здійснюються на мобільних пристроях, тому оптимізація вашого веб-сайту, щоб він був більш адаптивним, є обов’язковою.
- Створюйте сторінки поширених запитань: Люди використовують голосовий пошук не тільки для пошуку продуктів, але й для того, щоб задавати питання про них. Маючи сторінку поширених запитань, ви відповідаєте на ці запитання та отримуєте важелі впливу на своїх конкурентів, які не використовують цю функцію.
Зсув у бік нуля та власних даних
Як ми всі можемо бачити, правила конфіденційності посилюються з кожним роком, і для нас, як для маркетологів і власників бізнесу, надзвичайно важливо адаптуватися до цих змін і почати вдосконалювати способи збору даних про клієнтів.
Визначення нульових і власних даних
- Zero-Party Data: дані, якими клієнти активно діляться. Це можуть бути опитування, інтерактивний контент, спливаючі вікна тощо.
- Власні дані: дані, зібрані від клієнтів на основі їхньої взаємодії з веб-сайтом. Це можуть бути дані про транзакції, дані про поведінку, статистика CRM тощо.
Наслідки правил конфіденційності
Регуляторні зміни, такі як GDPR (Загальний регламент про захист даних) та інші глобальні закони про політику, є основною рушійною силою відмови від даних третіх сторін. Як ми бачимо в ЄС, закони про дані стають експоненціально суворими, оскільки ЄС наголошує на правах споживачів.
Ось деякі основні наслідки:
- Кінець використання сторонніх файлів cookie: Ми повинні адаптуватися до бізнесу без файлів cookie та перенести збір даних на нульові та власні дані.
- Зосередьтеся на прозорості: Клієнти вдячні, коли вони заздалегідь знають, як обробляються та використовуються їхні дані.
- Кращі рекламні стратегії: Без сторонніх даних компанії повинні більше зосереджуватися на поведінці споживачів, використовувати контекстний таргетинг (реклама з’являється на сторінках, які мають дуже релевантний контент до ваших продуктів або послуг) і використовувати власні дані в основному для маркетингових кампаній ефективності
Методи збору власних даних
Найкращий спосіб збору власних даних – це різні дії, які відбуваються на вашому веб-сайті. Ми живемо в епоху, яка піклується про конфіденційність, і, повірте мені, споживачі знають про це, коли збирають їхні дані. Тим не менш, існує кілька способів забезпечити безпечний збір даних без втрати клієнтів:
- Інтерактивний контент: Ви завжди можете використовувати спливаючі вікна, опитування, вікторини та опитування для збору даних від відвідувачів.
- Програми лояльності: пропонуйте винагороди клієнтам за обмін уподобаннями або покупки.
- Відгуки клієнтів: використовуйте відгуки за допомогою оглядів, опитувань і відгуків, щоб отримати попереднє уявлення про задоволеність клієнтів або користувачів.
- Події: організовуйте події в прямому ефірі, вебінари або семінари, щоб безпосередньо взаємодіяти зі своїми клієнтами чи користувачами та збирати дані за допомогою реєстраційних форм.
- Соціальні мережі: Слідкуйте за взаємодією, коментарями та повідомленнями, щоб краще розуміти інтереси своїх клієнтів.

Source: Depositphotos
Зростання соціальної комерції
Як ми всі вже знаємо, маркетинг у соціальних мережах досяг поштовху протягом останнього десятиліття. Майже кожен бізнес розміщує рекламу на Meta, TikTok, Pinterest тощо. Соціальні платформи є досить важливими, оскільки вони забезпечують вищу залученість, ніж будь-які інші реклами performance-маркетингу, підвищують автентичність і націлені на потенційних клієнтів , які відкриті для персоналізованої реклами, будь то продукт електронної комерції чи послуга.
Залучення споживачів через платформи соціальних мереж
Щоб досягти успіху на платформах соціальних мереж, вам потрібно створювати максимально автентичний та інтерактивний контент. Цей контент повинен добре резонувати з вашою цільовою аудиторією та забезпечувати кращий клієнтський досвід навіть за межами веб-сайту вашого бізнесу.
📱Соціальні мережі пропонують безліч функцій на додаток до просто продажів. Ви можете використовувати такі формати, як запитання та відповіді, опитування, публікації, які можна купити, тощо, для ще більшої залученості. Ці функції можуть вийти за межі вашого бренду на новий рівень і принести ще більше трафіку та конверсій вашому бізнесу.
Стратегії для ефективних кампаній соціальної комерції
Метою кожного бізнесу в соціальних мережах має бути не лише продаж якомога більше, а й підвищення впізнаваності бренду. Вибір на користь «просто продажу» є короткостроковою метою, яка часто передчасно закінчує свій термін служби.
З іншого боку, зробити свій бренд помітним і впізнаваним – це мета, яка є скоріше довгостроковою відданістю і може дати набагато більше, ніж наявність кількох короткострокових цілей. Щоб досягти цього, ви можете використовувати генеративний штучний інтелект для контенту або використовувати рекомендації на основі штучного інтелекту.
Існує кілька різних способів, за допомогою яких ви можете дістатися до «точки успіху», якої ви хочете досягти, але якщо ви не знаєте, з чого почати, спробуйте:
- Інфлюенсер та/або контент, створений користувачами (UGC) — співпрацюйте з місцевими інфлюенсерами, щоб надавати персоналізований контент або створювати контент із фотографій клієнтів і відгуків для подальшого соціального підтвердження ваших бізнес-публікацій.
- Персоналізація та штучний інтелект – використання Рекомендації штучного інтелекту на основі поведінки клієнтів або відвідувачів. Використовуйте знижки, ексклюзивні пропозиції та цільову рекламу для збільшення продажів.
- Взаємодія з аудиторією: відвідуйте місцеві тарифи, щоб зустрітися зі своїми клієнтами та запропонувати тестувальникам продуктів або пробні версії послуг. Відповідайте на коментарі, повідомлення та відгуки, щоб побудувати міцніші стосунки та покращити сарафанне радіо.
- Гейміфікація — впроваджуйте інтерактивні елементи, як-от знижку, вікторини, челенджі та розіграші, щоб підвищити не лише залученість, але й збирати дані та отримувати більше конверсій.

Source: Depositphotos
Захоплюючий контент і користувацький досвід
Однією з ключових практик для забезпечення майбутнього вашого бізнесу є використання імерсивного контенту та покращення користувацького досвіду (UX) вашого веб-сайту. UX – це вже усталений термін, який відображає досвід відвідувача вашого сайту. Цей досвід має бути впорядкованим і ідеальним, щоб він закінчувався разом із перетворенням.
i️З іншого боку, імерсивний контент – це те, що шукається в останні роки і може ще більше покращити коефіцієнт конверсії. Імерсивний контент тісно пов’язаний з використанням доповненої реальності (AR) на вашому веб-сайті, щоб наблизити ваш продукт до клієнта.
Розквіт відеомаркетингу
Відеомаркетинг – це те, про що мало хто говорить. В основному ми занадто багато уваги приділяємо performance-маркетингу і нехтуємо відеоконтентом, поки він не стане непотрібним. Це досить несправедливо і має бути виправлено якнайшвидше. Відеомаркетинг може ще більше підняти створення контенту на новий рівень і привести більше відвідувачів на ваш сайт.
Відеомаркетинг – це не лише впізнаваність бренду! Це, звичайно, може залучити відвідувачів на ваш веб-сайт, але також принести нові конверсії з платформ, якими ви не користуєтеся або не користуєтеся, але не в повній мірі. Є кілька способів почати використовувати відеомаркетинг на свою користь, але ось кілька стратегій для початку:
- Відеоконтент 360° – створюйте об’ємні відео, які надають кращі можливості для вивчення продукту для вашої аудиторії.
- Цікавий і високоякісний контент – оптимізуйте створення контенту, щоб зачепити свою аудиторію в перші кілька секунд відео. Використовуйте субтитри або підписи, щоб покращити доступність + оптимізуйте описи, заголовки, теги та SEO.
- Відеореклама та ретаргетинг — ви можете легко створювати відео за допомогою штучного інтелекту для Meta, YouTube, TikTok тощо. Ретаргетинг – це логічний наступний крок, який можна легко впровадити, щоб охопити клієнтів, які вже взаємодіяли з вашим контентом.
Використання доповненої реальності в рекламі
Доповнена реальність може бути дійсно корисною функцією, яку ви можете легко впровадити. Уявіть, що ви продаєте інтер’єрну фарбу, а ваші клієнти можуть завантажити фотографію своєї вітальні, змінюючи кольори з вашого портфоліо. Ці речі самі себе продають!
Це лише один із прикладів використання доповненої реальності в режимі реального часу. Ви можете використовувати AR для віртуальних примірок для будь-якого магазину моди чи краси. Ви продаєте меблі?
📣Подивіться , як IKEA використовує доповнену реальність , щоб безкоштовно доставляти свої дизайнерські речі до ваших домівок.
Не компанія електронної комерції? Використовуйте доповнену реальність для створення цікавих наративів, які можуть підвищити впізнаваність вашого бренду – ви можете використовувати їх онлайн або навіть офлайн. Не все має бути серйозним, подивіться, як Pepsi Max привернула увагу аудиторії за допомогою AR-відео на автобусній зупинці.
Еволюція програмної реклами
Більшість компаній ніколи раніше не чули цих двох слів «програмна реклама», але дуже важливо, щоб вони розуміли, що означає програмна реклама. Він являє собою автоматизовану купівлю та продаж місць розміщення цифрової реклами, що здійснюється за допомогою штучного інтелекту та торгів у реальному часі (RTB). Ця платформа приймає рішення на основі даних і націлена на релевантну аудиторію в кількох каналах, забезпечуючи таким чином кліки, покази та конверсії.
💡Якщо порівнювати з Google Ads або Meta, RTB служить іншій меті. Реклама, яку ми розміщуємо через мережі RTB, складається з банерів, відео та аудіоконтенту.
Удосконалення точності розміщення реклами
RTB як такий існує вже більше 10 років, і за цей час ця платформа принесла рекламодавцям багато нових можливостей. Його основна функція полягає в додатковій рекламі елементів, які підвищують впізнаваність вашого бренду, але його також можна використовувати для пошуку потенційних клієнтів або навіть ретаргетингу.
Ключові покращення точності розміщення оголошень у форматі RTB:
- Оптимізація — RTB використовує алгоритми штучного інтелекту для аналізу поведінки аудиторії, інтересів і минулих взаємодій і використовує це для розміщення реклами з високою релевантністю. Машинне навчання просто переводить це на новий рівень, постійно вдосконалюючи стратегії на основі даних у реальному часі.
- Цілеспрямованість—Всі оголошення розміщуються в залежності від контенту і змісту сторінки. Це забезпечує безпеку бренду та ще більше підвищує релевантність реклами.
- Власні дані —RTB використовує власні дані замість сторонніх файлів cookie. Ви можете використовувати дані CRM, історію конверсій та будь-які інші поведінкові сигнали, щоб розпочати таргетинг на цій цікавій платформі.
Роль розширеної аналітики в програмній рекламі
Розширена аналітика відіграє вирішальну роль, коли йдеться про рекламу через платформи RTB. Розміщуючи рекламу на цій платформі, ви отримуєте безліч інструментів, які можна використовувати для подальшого покращення загальної ефективності та впізнаваності бренду. Використовуючи можливості, які пропонує RTB, ви отримуєте вищу релевантність реклами, кращу ефективність і вищу загальну рентабельність інвестицій (ROI).
Необхідність комплексного омніканального підходу
Говорячи про омніканальний підхід, слід пам’ятати, що робити лише онлайн-рекламу – це добре, але не довгострокове рішення. Більшість компаній вкладають занадто багато в онлайн-маркетинг і нехтують офлайном. Це має довгострокові наслідки, які можуть вплинути на бізнес багатьма негативними способами.
💡Завжди потрібно поєднувати обидва рекламні світи і рекламувати офлайн стільки, скільки можете. Це не означає робити щось на кшталт білбордів, а комбінацію «офлайн-каналів».
Інтеграція маркетингових стратегій онлайн та офлайн
Я працюю в основному з клієнтами, які розміщують рекламу в інтернеті, але за можливості консультую і їм, що робити з офлайн-маркетингом. Я вважаю, що навіть якщо ми розуміємо можливості та значення обох сторін світу, ми завжди приділяємо занадто багато уваги одній і менше – іншій. Як це покращити?
- Уніфікуйте клієнтський досвід – клієнти часто починають шукати товари на своїх мобільних телефонах, досліджувати далі на настільних комп’ютерах і, нарешті, купувати у фізичних магазинах. Схиляючись до такого способу мислення, можна тільки завоювати більше клієнтів.
- Комунікація між каналами – Використання узгодженого контенту в Інтернеті та офлайн робить вас більш впізнаваним, а клієнти можуть легко посилатися на продукт у магазині.
- Стратегія, орієнтована на клієнта – Зосередьтеся більше на зручності, дозволяючи вашим клієнтам взаємодіяти з вашим брендом або продуктами на платформах, яким вони віддають перевагу.
Переваги єдиного клієнтського досвіду
Впровадження стратегій взаємодії з клієнтами може принести величезну користь вашому бізнесу. Маючи безперебійну взаємодію в кількох каналах, ви можете підвищити залученість, підвищити задоволеність і залучити довгострокових лояльних клієнтів.
Творче тестування та вимірювання продуктивності
🔎Тестуйте, тестуйте та тестуйте – найважливіше, що потрібно робити в performance-рекламі. У Winston Bros ми в основному маємо справу з performance-маркетингом, де постійні тести та інновації стимулюють рекламу нашого клієнта до кращої ефективності. Щоб належним чином протестувати стратегії та рекламу, необхідне правильне вимірювання або відстеження.
Методи A/B тестування в маркетингу
Під час розміщення реклами в Google або Microsoft ми використовуємо кілька методів A/B-тестування . Зрештою, все зводиться до того, щоб мати більше даних і приймати майбутні рішення на основі даних щодо оптимізації реклами.
A/B-тестування може застосовуватися різними способами. Коли справа доходить до електронних листів, ви можете розділити контрольну групу клієнтів на дві та надіслати їм різні шаблони для оптимізації відповідно до швидкості відповіді. Що стосується веб-сайту, ви можете оптимізувати елементи, спливаючі вікна тощо. Кілька стратегій A/B-тестування, які варто спробувати, включають:
- Стандартне A/B-тестування — порівняння двох версій однакових речей (реклами, електронних листів тощо) з невеликою зміною змінних.
- Багатовимірне тестування – одночасне тестування кількох варіантів (наприклад, кількох заголовків або описів).
- Послідовне тестування – до та після тестування (наприклад, продуктивність за місяць до та після)

Source: Depositphotos
Використання аналітики даних для оптимізації кампаній
Будь-який маркетолог скаже вам, що дані відіграють найважливішу роль у всьому маркетингу. Надаючи статистику, за допомогою якої ми можемо покращити таргетинг або взаємодію, ми можемо ще більше підвищити коефіцієнт конверсії.
Ось кілька способів, як можна використовувати аналітику на свою користь:
- Сегментація аудиторії – проаналізуйте свою аудиторію і розділіть її в залежності від демографічних показників, поведінки, місця розташування і т.д.
- A/B-тестування – перевірте, які варіанти добре працюють із вашими сегментами аудиторії
- Оптимізація ставок – використання оптимізації ставок використовує штучний інтелект для коригування ставок CPC на основі даних у реальному часі, таким чином покращуючи коефіцієнт конверсії.
- Customer Lifetime Value – прогнозуйте, який дохід клієнт може отримати за певний проміжок часу + розбийте клієнтів на дужки від нижчого до більшого доходу.
- Сприйняття бренду – створюйте опитування та кампанії з підвищення бренду, щоб перевірити, чи знають люди про ваш бренд. Від цього залежить, скільки ви повинні інвестувати в підвищення впізнаваності бренду.
- Ринкові тенденції та аналіз конкурентів – Завжди знайте заздалегідь, які тенденції з’являються, і використовуйте ці дані для продажу своїх товарів. Слідкуйте за своїми конкурентами, і заповнюйте порожні місця реклами там, де їх немає.
Висновок
Перфоманс-маркетинг розвивається не з року в рік, а день у день. Це те, про що ви завжди повинні знати! Майбутнє перформанс-маркетингу відбувається в той час, коли ми працюємо, обідаємо і спимо, тому ви обов’язково повинні почати робити кілька речей, якщо хочете досягти в ньому успіху.
Першим кроком до того, щоб йти в ногу з часом, є впровадження інновацій на основі штучного інтелекту, персоналізованих маркетингових стратегій і прийняття рішень на основі даних. Це може повністю змінити спосіб зв’язку зі споживачами та перетворити ваш бізнес на екосистему, орієнтовану на майбутнє.
Звичайно, можуть виникнути нові виклики, і вам слід знайти час, щоб дослідити речі, в яких ви недостатньо розбираєтеся. Почати можна з платформ RTB та автоматизації performance-маркетингу.
💡Не забувайте, що широко доступні стратегії можуть працювати, але кожен інтернет-магазин відрізняється, і вони можуть просто не підійти вам. Не бійтеся тестувати певні зміни самостійно або за допомогою фахівця, можливо, ви просто потрапите в бінго на цьому.
Дані відіграють вирішальну роль у всьому! Якщо ви покладаєтеся на сторонні дані, зараз ідеальний час, щоб почати вдосконалювати їх і впроваджувати зміни, які можуть принести вам «чисті» дані клієнтів. Використовуйте рішення, про які ми говорили раніше, щоб отримати контроль над своїм бізнесом.
І останнє, але не менш важливе: поєднуйте кілька технологій, щоб досягти довгострокового зростання, покращити імідж вашого бренду, залучити клієнтів, що повертаються, і, зрештою, отримати кращий дохід як онлайн, так і офлайн.

Source: Depositphotos
Часті запитання
Яке майбутнє у performance-маркетингу?
Весь перформанс-маркетинг тісно зосереджений навколо використання технологій штучного інтелекту. Такі тенденції, як штучний інтелект, автоматизація, доповнена реальність, машинне навчання та інші, швидко переосмислюють те, як бренди оптимізують свої веб-сайти та витрати на рекламу.
Що таке performance-маркетинг?
Це маркетингова стратегія на основі даних, де рекламодавці платять за дії, такі як кліки, потенційні клієнти або конверсії. На відміну від інших варіантів реклами, таких як, наприклад, оплата за покази, перформанс-маркетинг приділяє велику увагу отриманню прямих результатів за допомогою таких показників моніторингу, як ROI, ROAS та ACOS. Він включає маркетинг у пошукових системах, рекламу в соціальних мережах, партнерський маркетинг і програмну рекламу.
Який найбільший тренд у маркетингу?
Однією з найбільших тенденцій, які трансформують онлайн-маркетинг прямо зараз, є хвиля персоналізації на основі штучного інтелекту та вплив автоматизації маркетингу на створення та оптимізацію реклами. Бренди все більше переходять на канали, орієнтовані на рентабельність інвестицій, у минулому році і, можливо, не збираються зупинятися найближчим часом. Вони також використовують доповнену реальність навіть більше, ніж будь-коли раніше, щоб наблизити свої продукти чи послуги до своїх клієнтів.
Наскільки велика індустрія performance-маркетингу?
- Глобальна індустрія performance-маркетингу експоненціально зростає з кожним місяцем і розвивається завдяки впровадженню штучного інтелекту. З огляду на це, загальне зростання залежить від різних ринків, але, як ви можете прочитати на Marketingreport.one – Протягом 2023 року глобальний ринок цифрової реклами оцінювався трохи більше ніж у 600 мільярдів доларів.