
Нове дослідження YouGov опитало понад 2000 користувачів соціальних мереж у Франції та Німеччині про їхню думку щодо цієї реклами. Виявляється, більшість людей не є фанатами. Колосальні 57% заявили, що їм взагалі не потрібна персоналізована реклама , будь то товари або політика. Лише 11% були згодні з тим, що їхні персональні дані використовувалися для таргетування реклами.

Source: YouGov
Люди особливо лякаються, коли справа доходить до класифікації за рівнем доходу, релігійними поглядами або життєвими подіями, такими як вагітність або втрата. Це здається інвазивним, і більшість вважає, що цього не можна допускати.
Те, як працює PPC і наша поведінка в інтернеті відстежується для реклами, також викликає здивування. Незалежно від того, чи це те, що ми робимо на соціальних платформах, чи наша ширша активність в Інтернеті, явна більшість вважає, що цей вид стеження не слід використовувати для реклами.
Політична реклама викликає ще більше занепокоєння. Майже половина респондентів стурбована тим, що ця таргетована реклама може зашкодити демократії. У Франції цей показник підскочив до 50%.
Велика частина проблеми? Більшість з нас поняття не має, як працює PPC і як наші дані збираються і використовуються пізніше. Все це відбувається за лаштунками, з нашою «згодою», похованою в тих довгих умовах, які ми ніколи не читали.

Source: YouGov
Мова йде не тільки про набридливу рекламу, наприклад, про PPC-кампанію. Існують реальні занепокоєння щодо того, як це націлювання може поляризувати громади, поширювати дезінформацію та навіть придушувати голосування. Крім того, коли ми всі бачимо різну рекламу, важко вести публічну розмову про їхні заяви.
Отже, що ж робити? Ми вважаємо, що технологічні компанії повинні активізувати свою гру, надаючи нам більше контролю над нашими даними та встановлюючи обмеження на нав’язливе спостереження. У ЄС є шанс зробити це за допомогою Закону про цифрові послуги (DSA).
Наше опитування показує, що люди готові до змін. Більшість хоче незалежних аудитів алгоритмів соціальних мереж, щоб запобігти поширенню шкідливого контенту. Багато хто також хоче більшої прозорості щодо того, хто стоїть за рекламою, яку ми бачимо, і як вона націлена.
З огляду на те, що в Німеччині наближаються великі вибори, а DSA на столі, настав час вирішити ці проблеми. Це опитування є лише миттєвим знімком, але воно очевидне: люди не в захваті від персоналізації, як нам хотілося б вірити технологічним компаніям. Чи настав час переосмислити те, як нас атакують в Інтернеті?