Китайські гіганти електронної комерції домінують на цифровому ринку
Alibaba, PDD, JD.com і ByteDance – чотири великі компанії, які домінують на китайському ринку із загальним річним доходом понад 350 мільярдів доларів США та 80% найбільшого у світі ринку електронної комерції.
З доходом Taobao і Tmall в розмірі 978 мільярдів доларів США, Alibaba залишається найбільшою, але її частка на ринку кардинально змінилася. Alibaba, яка в 2019 році розділила з JD.com 70% GMV (валової вартості товарів) Big 4, зіткнулася зі зростаючою конкуренцією з боку нових компаній, які роблять акцент на низьких цінах і соціальній комерції.
Douyin від ByteDance досяг позначки в 388 мільярдів доларів США в GMV. Стратегія низьких цін Pinduoduo тепер захоплює майже чверть GMV Big 4. Тим часом, Shein став значною глобальною силою завдяки своїй материнській компанії Roadget Business Pte Ltd.
З 2019 року PDD Holdings розширилася на 300%, Shein розширилася на неймовірні 1,200%, а ByteDance стала п’ятою за величиною компанією електронної комерції у світі з її активністю в електронній комерції 6 000%.
Вихід на європейський ринок: перемінний успіх китайських платформ у різних регіонах
З часткою ринку в 40% Trendyol від Alibaba лідирує на європейському ринку GMV, в той час як Туреччина утримує лідерство в 21%. У перший рік свого існування іспанська компанія Alibaba заробила 1 мільярд доларів США в GMV, а Франція та Іспанія посіли друге і третє місця з 15% і 14% відповідно.
Німеччина – цікавий приклад. Незважаючи на те, що він є другим за величиною ринком електронної комерції в Європі, на нього припадає лише 7% європейського бізнесу китайських компаній, що значною мірою пов’язано з сильними внутрішніми гравцями, такими як Otto, Zalando та Ceconomy.Китайські платформи, однак, стали дуже популярними: за перший рік свого існування Temu заробила 750 мільйонів доларів США, посівши 13-е місце за розміром ринку, а AliExpress зросла на 54% до понад 1 мільярда доларів США, забезпечивши собі сьоме місце.
Продажі Shein у Німеччині зросли на 40% до 617 мільйонів доларів США, незважаючи на те, що компанія посіла лише 18 місце серед онлайн-рітейлерів.
40% іспанських клієнтів користувалися AliExpress, порівняно з лише 11% німців.
Це говорить про те, що існують широкі варіації в прийнятті споживачами.
Цілком ймовірно, що ці тенденції продовжать змінювати динаміку європейської електронної комерції, враховуючи її швидке зростання і той факт, що китайські практики електронної комерції зазвичай випереджають практики західних ринків на кілька років.