В даний час практично всі категорії товарів замовляються онлайн, а очікується, що до 2030 року світовий ринок електронної комерції досягне 10 трильйонів доларів. Хоча вважається, що онлайн-покупки мають нижчий вуглецевий слід порівняно з традиційною роздрібною торгівлею, це справедливо лише в тому випадку, якщо товари не повертаються. Вплив на навколишнє середовище різко змінюється, коли предмети відправляються назад, як повідомляє Die Presse.
Повернення коштів є серйозним викликом для сектора електронної комерції, особливо щодо впливу на навколишнє середовище, наголошує міжнародна дослідницька група з Університету Бен-Гуріона в Негеві.
Повернення товарів є звичайною частиною онлайн-покупок, при цьому середній показник повернення досягає 20-30%, що набагато вище, ніж у фізичних магазинах (10%). Особливо гостро проблема з одягом, який повертають через те, що він не підходить або не відповідає очікуванням.
Дослідження вказує на те, що багато споживачів не знають, що повернуті товари не повертаються автоматично назад у продаж. Натомість ці продукти проходять суворий процес сортування, перевірки, а часто й очищення, ремонту та перепакування. Витрати, пов’язані з цим процесом, іноді можуть перевищувати продажну вартість товару.
В результаті багато повернутих товарів продаються зі знижкою, викидаються або навіть знищуються, так і не використавши.
Дослідники кількісно оцінили цю проблему, використовуючи велику базу даних із 630 000 повернених предметів одягу в ЄС у 2021 році. Вони виявили, що за нинішніх методів управління поверненнями 44% повернутих товарів ніколи не доходять до другого покупця. З них половина йде на переробку, чверть потрапляє на сміттєзвалища, сьома частина спалюється, а решта губиться десь по дорозі.
Екологічні наслідки цих невикористаних викинутих предметів є значними, оскільки спожиті ресурси та парникові гази, що виділяються під час їх виробництва, витрачаються даремно. Підраховано, що викиди, пов’язані з управлінням поверненнями , в 4-16 разів нижчі, ніж викиди від виробництва цих продуктів. Дослідники припускають, що більш ефективні процеси управління поверненнями можуть вдвічі скоротити відходи від повернутих товарів.
Що можуть зробити інтернет-магазини, щоб зменшити обсяги товарів, що повертаються? Удосконалення управління поверненнями та підвищення обізнаності про вплив на навколишнє середовище є рішеннями. Впроваджуючи більш ефективні процеси, галузь може зменшити свій екологічний слід і вирішити одну зі значних прихованих витрат на онлайн-покупки.