Соціальна комерція – це термін електронної комерції, який описує досвід покупок на платформах соціальних мереж. Сюди ж можна віднести ситуації, коли покупці переходять за посиланнями в соціальних мережах, які перенаправляють їх на сторінку продавця з варіантами покупки.
MikMak Shopping Index 2024 узагальнив використання та вплив соціальних мереж на купівельну поведінку користувачів. У звіті наводяться дані з Великої Британії, Іспанії та Франції.
- Велика Британія лідирує в Європі за доходами від соціальної комерції та кількістю користувачів.
- Німеччина та Франція: Ці країни значно відстають у отриманні доходів.
- Іспанія: Очікується, що до 2027 року Іспанія обжене Велику Британію за кількістю користувачів.
Європейське середовище соціальної комерції характеризується різноманітними правовими, культурними та мовними відмінностями. Суворі закони про захист даних і той факт, що кожна країна має специфічні системи підходів до роздрібної торгівлі, означають, що універсальний підхід не є ефективним. Щоб бренди досягли успіху, вони повинні адаптувати стратегії до унікального середовища кожної країни.
Продуктивність у різних галузях
TikTok є найбільш використовуваним додатком соціальних мереж у згаданих країнах, але якщо скласти платформи Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp), вони мають більшу базу користувачів на деяких ринках.
Платформи Meta лідирують у відвідуванні соціальної комерції для багатоканальних брендів у Великій Британії, Франції та Іспанії, а Facebook та Instagram входять до трійки найкращих платформ за кліками з наміром здійснити покупку. Однак TikTok і YouTube є новими претендентами на конкретних ринках.
Якщо зосередитися на окремих сегментах, то TikTok лідирує в категорії краси у Великій Британії, тоді як Facebook домінує у Франції та Instagram в Іспанії. Що стосується особистої гігієни, Snapchat набирає популярності у Великій Британії, також добре показують себе YouTube та TikTok. У продовольстві лідирують платформи Meta, але YouTube та TikTok є значними гравцями у Франції та Іспанії.
Успіх у межах досяжності
Пік соціальної комерції припадає на листопад і грудень, що зрозуміло пов’язано з кульмінацією сезонів святкових кампаній. Весна та початок літа також є високоефективними періодами, особливо у Франції.
У своєму звіті MikMak рекомендує використовувати різноманітні формати реклами та використовувати свої творчі можливості. Для відеореклами дуже важливо швидко привернути увагу – в ідеалі оформити її з вимкненим звуком і оптимізувати для мобільних пристроїв. Reels та Stories пропонують можливість підкреслити індивідуальні переваги ваших товарів/послуг. Для класичних графічних оголошень закликають зосередитися на основних товарах.
Вони також наголошують на моніторингу даних та їх оцінці – це допомагає зрозуміти місцеву специфіку та визначити пріоритетність найприбутковіших каналів. Радимо адаптувати стратегії на основі статистики ефективності в реальному часі, щоб оптимізувати шлях до покупки.
Безперервне зростання соціальної комерції приносить значні можливості для просування та зростання вашого бізнесу електронної комерції. Розуміючи тенденції конкретного ринку, використовуючи домінуючі платформи та стратегії, засновані на даних, бренди можуть ефективно залучати споживачів і досягати успіху навіть у різноманітному середовищі.