6 хв. читання

Хто входить до 50 найбільших експортерів електронної комерції в регіоні Центральної та Східної Європи?

Growww Digital, провідне агентство цифрового маркетингу в Центральній та Східній Європі, що базується в Угорщині, щорічно складає список найбільших експортерів електронної комерції в Центральній та Східній Європі. Цього року вони опублікували свій список Топ-50, який є унікальним у своєму прямому зв'язку з ключовими гравцями на ринку та відображає тенденції доходів та темпи зростання за ці роки.

Ця стаття була перекладена для вас штучним-інтелектуалом
Хто входить до 50 найбільших експортерів електронної комерції в регіоні Центральної та Східної Європи?
Джерело: Depositphotos

Список має на меті надати уявлення про найвідоміші онлайн-ритейлери зі штаб-квартирами в Центральній та Східній Європі та працюють в інших країнах регіону. Ми можемо побачити їхні показники продажів, зростання в порівнянні з минулим роком і прочитати їхні профілі, щоб отримати уявлення про те, як розвивалися найбільші гравці в різних секторах і чого вони досягли за останні роки.

Статистика зі списку 50 найбільших експортерів електронної комерції в Центральній та Східній Європі

Економічне середовище в Центральній та Східній Європі зазнало значних змін з лютого 2022 року через війну в Україні та ескалацію інфляції. Ці потрясіння порушили торгівлю, збільшили витрати та створили невизначеність на ринку в усьому регіоні.

Отже, є прямий наслідок: якщо ми подивимося на топ-50 експортерів у Центральній та Східній Європі, то можна сказати, що в цілому відбулося різке падіння темпів зростання. Якщо у 2021 році середнє зростання доходів 50 найбільших онлайн-експортерів у річному обчисленні становило 48%, то у 2022 році воно впало до 10%.

Відмінності в продуктивності

На тлі економічних перешкод спостерігаються відмінності в продуктивності між різними гравцями електронної комерції. Декому вдалося ефективно подолати ці труднощі та зберегти траєкторію зростання, хоч і повільнішими темпами, ніж у роки ковіду.

Польська група Allegro, яка може похвалитися валовою вартістю товарів (GMV) понад 11 млрд євро та щорічним зростанням на 23%. Варто зазначити, що вихід Allegro на чеський ринок був викликом, оскільки на цьому ринку не було традиції аутсорсингової моделі маркетплейсу. Ідея представити тисячі польських бізнес-партнерів, які можуть доставити всього за 1-2 тижні, призвела до значних проблем з клієнтським досвідом.

З іншого боку, близько п’ятої частини з 50 найбільших роздрібних продавців продемонстрували негативні результати зростання продажів у річному обчисленні в контексті 21/22, включаючи Dedoles (одяг), Inspio (дім та декор) та Artmie (декоративно-прикладне мистецтво). Примітка: Dedoles, який продемонстрував чудове зростання у 2020 та 2021 роках, не зміг зберегти динаміку у 2022 році та впав на 35% у річному обчисленні. Натисніть тут , щоб побачити список 50 найкращих.

Говорячи про сектори, немає кореляції між ефективністю різних магазинів електронної комерції та секторами, до яких вони належать. Звідси випливає висновок, що успіх чи невдача залежала від індивідуального підходу бізнесу та того, як вони реагували на виклики.

Може бути цікаво відзначити, що в рамках зеленого руху компанія Furbify, яка продає тільки відновлене комп’ютерне обладнання, значно виросла і все ще має значний потенціал зростання.

Source: Growwwdigital.com

Зміни в стратегії

Growww Digital вважає, що розсудливим курсом дій за таких обставин є дотримання стратегії зростання, орієнтованої на прибутковість , яка допомагає компаніям електронної комерції балансувати між зростанням і фінансовою стабільністю.

Домінуюча стратегія придбання ринку, яка колись вважалася логічним підходом у середовищі електронної комерції, прискореному пандемією COVID-19, зіткнулася з проблемами з початком війни та інфляцією у 2022 році.

Ерозія купівельної спроможності та зростання витрат, пов’язаних із глобальним виробництвом, торгівлею та логістикою, підірвали цю стратегію. До 2022 року траєкторії зростання доходів розійшлися, що змусило підприємства електронної комерції перейти до прибуткової стратегії зростання, яка акцентує увагу як на зростанні, так і на прибутковості.

“Був величезний попутний вітер, і кожен міг відчути себе супергероєм. Але у нього був і зворотний бік, адже це був просто сильний вітер у вітрилах. Тепер нам залишилося гребти і рулити.
Ласло Сабо, керуючий партнер, Growww Digital

Сабо вважає, що є два основних шляхи досягнення прибуткового зростання: підвищення ефективності та збільшення доходів.

Зростання доходів може бути досягнуто за рахунок підходу «3D розширення» :

  • Розширення каналу збуту (наприклад, за допомогою маркетплейсів)
  • Географічна експансія (проникнення на зовнішні ринки)
  • Диверсифікація або розширення продуктового портфеля

Очевидно, що тенденція до відкриття ринку сповільнилася, що знаменує собою відхід від попередньої моделі, орієнтованої на зростання. Зараз все більше компаній надають пріоритет прибутковості поряд із зростанням та адаптації до мінливої економічної динаміки.

Погляньте на список 50 найкращих експортерів електронної комерції в Центральній та Східній Європі за версією Growww Digital, щоб побачити гравців та їхні результати за останні роки.
Натисніть тут, щоб переглянути список Топ-50.

Поділіться статтею
Схожі статті
Маркетингові команди ігнорують проблему в 30 мільйонів фунтів стерлінгів: повернення електронної комерції
5 хв. читання

Маркетингові команди ігнорують проблему в 30 мільйонів фунтів стерлінгів: повернення електронної комерції

Онлайн-покупці повертають на 30-40% більше товарів, ніж покупці в магазині, але маркетингові інструменти не відстежують ці дані. Згідно з аналізом The-future-of-commerce.com, один модний бренд виявив розрив у розмірі 30 мільйонів фунтів стерлінгів між заявленим доходом і фактичним прибутком після врахування повернень. Більшість метрик цифрового маркетингу повністю ігнорують цю проблему.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
До побачення, електронна комерція? 70% будуть робити покупки в TikTok до 2030 року
3 хв. читання

До побачення, електронна комерція? 70% будуть робити покупки в TikTok до 2030 року

Цифри вражають. Нове дослідження 24 000 покупців у всьому світі показує, що до 2030 року 70% з них планують робити більшу частину покупок у соціальних мережах. Це означає, що сайти електронної комерції в стилі Amazon, які домінують сьогодні, можуть стати реліквіями протягом п’яти років. Революція соціального шопінгу не наближається – вона вже настала.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Угорські продавці втрачають тисячі на цих помилках маркетплейсів
7 хв. читання

Угорські продавці втрачають тисячі на цих помилках маркетплейсів

Вихід на міжнародні маркетплейси може здатися непосильним завданням для угорських продавців. З десятками платформ, різними правилами та культурними відмінностями багато компаній дотримуються того, що вони знають. Аттіла Бенеш з Base.com ділиться практичними думками про те, які ринки насправді працюють для угорських продавців, а також про поширені помилки, які коштують бізнесу тисячі невдалих спроб розширення.

Attila Benes Attila Benes
Country Manager, Base.com