6 хв. читання

Хто входить до 50 найбільших експортерів електронної комерції в регіоні Центральної та Східної Європи?

Growww Digital, провідне агентство цифрового маркетингу в Центральній та Східній Європі, що базується в Угорщині, щорічно складає список найбільших експортерів електронної комерції в Центральній та Східній Європі. Цього року вони опублікували свій список Топ-50, який є унікальним у своєму прямому зв'язку з ключовими гравцями на ринку та відображає тенденції доходів та темпи зростання за ці роки.

Ця стаття була перекладена для вас штучним-інтелектуалом
Хто входить до 50 найбільших експортерів електронної комерції в регіоні Центральної та Східної Європи?
Джерело: Depositphotos

Список має на меті надати уявлення про найвідоміші онлайн-ритейлери зі штаб-квартирами в Центральній та Східній Європі та працюють в інших країнах регіону. Ми можемо побачити їхні показники продажів, зростання в порівнянні з минулим роком і прочитати їхні профілі, щоб отримати уявлення про те, як розвивалися найбільші гравці в різних секторах і чого вони досягли за останні роки.

Статистика зі списку 50 найбільших експортерів електронної комерції в Центральній та Східній Європі

Економічне середовище в Центральній та Східній Європі зазнало значних змін з лютого 2022 року через війну в Україні та ескалацію інфляції. Ці потрясіння порушили торгівлю, збільшили витрати та створили невизначеність на ринку в усьому регіоні.

Отже, є прямий наслідок: якщо ми подивимося на топ-50 експортерів у Центральній та Східній Європі, то можна сказати, що в цілому відбулося різке падіння темпів зростання. Якщо у 2021 році середнє зростання доходів 50 найбільших онлайн-експортерів у річному обчисленні становило 48%, то у 2022 році воно впало до 10%.

Відмінності в продуктивності

На тлі економічних перешкод спостерігаються відмінності в продуктивності між різними гравцями електронної комерції. Декому вдалося ефективно подолати ці труднощі та зберегти траєкторію зростання, хоч і повільнішими темпами, ніж у роки ковіду.

Польська група Allegro, яка може похвалитися валовою вартістю товарів (GMV) понад 11 млрд євро та щорічним зростанням на 23%. Варто зазначити, що вихід Allegro на чеський ринок був викликом, оскільки на цьому ринку не було традиції аутсорсингової моделі маркетплейсу. Ідея представити тисячі польських бізнес-партнерів, які можуть доставити всього за 1-2 тижні, призвела до значних проблем з клієнтським досвідом.

З іншого боку, близько п’ятої частини з 50 найбільших роздрібних продавців продемонстрували негативні результати зростання продажів у річному обчисленні в контексті 21/22, включаючи Dedoles (одяг), Inspio (дім та декор) та Artmie (декоративно-прикладне мистецтво). Примітка: Dedoles, який продемонстрував чудове зростання у 2020 та 2021 роках, не зміг зберегти динаміку у 2022 році та впав на 35% у річному обчисленні. Натисніть тут , щоб побачити список 50 найкращих.

Говорячи про сектори, немає кореляції між ефективністю різних магазинів електронної комерції та секторами, до яких вони належать. Звідси випливає висновок, що успіх чи невдача залежала від індивідуального підходу бізнесу та того, як вони реагували на виклики.

Може бути цікаво відзначити, що в рамках зеленого руху компанія Furbify, яка продає тільки відновлене комп’ютерне обладнання, значно виросла і все ще має значний потенціал зростання.

Source: Growwwdigital.com

Зміни в стратегії

Growww Digital вважає, що розсудливим курсом дій за таких обставин є дотримання стратегії зростання, орієнтованої на прибутковість , яка допомагає компаніям електронної комерції балансувати між зростанням і фінансовою стабільністю.

Домінуюча стратегія придбання ринку, яка колись вважалася логічним підходом у середовищі електронної комерції, прискореному пандемією COVID-19, зіткнулася з проблемами з початком війни та інфляцією у 2022 році.

Ерозія купівельної спроможності та зростання витрат, пов’язаних із глобальним виробництвом, торгівлею та логістикою, підірвали цю стратегію. До 2022 року траєкторії зростання доходів розійшлися, що змусило підприємства електронної комерції перейти до прибуткової стратегії зростання, яка акцентує увагу як на зростанні, так і на прибутковості.

“Був величезний попутний вітер, і кожен міг відчути себе супергероєм. Але у нього був і зворотний бік, адже це був просто сильний вітер у вітрилах. Тепер нам залишилося гребти і рулити.
Ласло Сабо, керуючий партнер, Growww Digital

Сабо вважає, що є два основних шляхи досягнення прибуткового зростання: підвищення ефективності та збільшення доходів.

Зростання доходів може бути досягнуто за рахунок підходу «3D розширення» :

  • Розширення каналу збуту (наприклад, за допомогою маркетплейсів)
  • Географічна експансія (проникнення на зовнішні ринки)
  • Диверсифікація або розширення продуктового портфеля

Очевидно, що тенденція до відкриття ринку сповільнилася, що знаменує собою відхід від попередньої моделі, орієнтованої на зростання. Зараз все більше компаній надають пріоритет прибутковості поряд із зростанням та адаптації до мінливої економічної динаміки.

Погляньте на список 50 найкращих експортерів електронної комерції в Центральній та Східній Європі за версією Growww Digital, щоб побачити гравців та їхні результати за останні роки.
Натисніть тут, щоб переглянути список Топ-50.

Поділіться статтею
Схожі статті
Чому маркетплейси – найрозумніший спосіб вийти на новий ринок
12 хв. читання

Чому маркетплейси – найрозумніший спосіб вийти на новий ринок

Вихід на новий ринок може здатися кроком у невідоме. Незалежно від того, чи є ви зростаючим брендом або амбітним стартапом, проблеми безмежні: високі початкові витрати, незнайомі нормативні акти, відсутність місцевих контактів і фрагментована логістика. Ось тут і стануть в нагоді маркетплейси. Сучасні платформи маркетплейсів електронної комерції пропонують потужний, масштабований і низькоризикований спосіб виходу на нові […]

Nikola Ilchev, PhD Nikola Ilchev, PhD
Leading expert in e-commerce across Bulgaria and the Balkans., Balkanecommerce.com
Прочитати статтю
58% діляться електронною поштою для знижок, але захищають соціальні дані
4 хв. читання

58% діляться електронною поштою для знижок, але захищають соціальні дані

Роздрібні продавці виявляють, що, хоча клієнти люблять знижки, вони також турбуються про свою конфіденційність під час обміну особистою інформацією. Згідно з нещодавнім дослідженням консалтингової компанії з цифрової трансформації Daemon, рекламні пропозиції та електронні листи зі знижками залишаються сильною перевагою серед поколінь; Міленіали лідирують з 67%, за ними йдуть бебі-бумери з 65% і покоління Z з […]

Прочитати статтю
Абонементи на цифровий гаманець: збільште продажі в електронній комерції за допомогою мобільних купонів
6 хв. читання

Абонементи на цифровий гаманець: збільште продажі в електронній комерції за допомогою мобільних купонів

Від базових посадкових талонів до ефективних маркетингових інструментів, проїзні на цифровий гаманець зазнали значного розвитку. У додатках для мобільних гаманців, таких як Apple Wallet, Google Pay і Samsung Pay, ці цифрові представництва можуть зберігати що завгодно: від посадкових талонів і квитків до членських карток, карток лояльності та купонів.

Прочитати статтю
Bridge Now

Найсвіжіші новини просто ЗАРАЗ

10+ не прочитано

10+