
Управління логістикою за визначенням
Логістика електронної комерції – це складний і багатокомпонентний процес, який вимагає хороших знань, достатньої кількості часу та дуже ретельного планування. У цьому контексті управління логістикою включає стратегію, виконання та оптимізацію наступних ключових логістичних послуг: складування, управління запасами, виконання замовлень, транскордонні поставки та управління поверненнями (зворотна логістика).
Чому це важливо?
Ефективне управління вищеописаними процесами забезпечує своєчасне зниження доставки, транспортування та експлуатаційних витрат, оптимізований контроль запасів та підвищення задоволеності клієнтів. В умовах глобалізації електронної торгівлі та зростання очікувань клієнтів, автоматизація складів, інтеграція інноваційних рішень для виконання замовлень та партнерство з надійними партнерами з транскордонної доставки відіграють ключову роль у конкурентоспроможності бізнесу електронної комерції.
10 основних функцій логістики
Нижче ми розглянемо 10 ключових функцій логістики в електронній комерції, які мають важливе значення для ефективного управління ланцюжком поставок. Ці функції не тільки підвищують операційну ефективність, але й сприяють позитивному досвіду клієнтів та сталому зростанню онлайн-продавців.
Прогнозування та планування попиту
Прогнозування та логістичне планування відіграють важливу роль у зв’язку з сезонністю продажів, піковими періодами та пов’язаною з ними додатковою логістичною завантаженістю. Ретельне планування та синхронізація з партнерами з доставки «останньої милі» необхідні для забезпечення того, щоб доставка онлайн-клієнтам завжди відбувалася вчасно.
Якщо ви працюєте з досить досвідченим логістичним партнером, він навіть першим ініціює таку синхронізацію, щоб уникнути потенційних збоїв, таких як затримка поставок перед майбутніми періодами розпродажів, Чорна п’ятниця та інші пікові моменти, коли очікується збільшення електронних продажів і відповідні більші обсяги відвантажень.

Source: euShipments.com
Логістика обробки замовлень
Обробка замовлень, або так званий фулфілмент в електронній комерції, — це процес підготовки онлайн-замовлень і перетворення їх на готові до доставки відправлення. Процес починається з отримання нового онлайн-замовлення та створення AWB – транспортного документа, який містить всю інформацію про відправника, одержувача, вагу та розміри посилки та сприяє правильному транспортуванню та відстеженню відправлення через одну або кілька мереж перевізників.
Після цього відбувається комплектація та пакування замовлених продуктів для безпечної доставки та відправлення до внутрішнього або транскордонного пункту призначення. Процес виконання замовлень має деякі ключові аспекти, які можуть суттєво вплинути на успішні продажі та доставку бізнесу електронної комерції, наприклад, розташування фулфілмент-центру або рівні автоматизації процесів. Стратегічне розташування центру(ів) дозволяє прискорити поставки на ключові ринки, а впровадження спеціалізованого обладнання прискорює процес виконання замовлень і дозволяє уникнути помилок з онлайн-замовленнями. Результатом є лояльність та задоволеність клієнтів, менша кількість повернутих товарів/замовлень та більше повторних продажів.
Порада експерта: Обирайте фулфілмент-партнера з мережею фулфілмент-центрів у різних країнах. Таким чином, ви можете розподілити свої товари по кількох центрах залежно від ваших ключових ринків і оптимізувати час доставки та витрати. Ми радимо вам відвідати оператора фулфілменту особисто перед відправкою їм своїх вантажів, щоб переконатися, що ви обрали надійного партнера, який відповідає всім вашим потребам і вимогам.
Логістика вантажно-розвантажувальних робіт
Логістика вантажно-розвантажувальних робіт у сфері електронної комерції охоплює зберігання продукції, організацію інвентаризації та підготовку продукції до транспортування. Від ефективного управління залежить швидкість доставки, задоволеність клієнтів і показники повернення. При аутсорсингу фулфілмент процес також включає фізичне переміщення продукції з виробничого підприємства або складу онлайн-торговців на склади логістичної компанії/фулфілмент-партнера, де товари зберігаються та відправляються онлайн-клієнтам.
Управління складським обліком
Ефективне управління складськими запасами є важливою складовою міжнародної електронної комерціїлогістики. Це гарантує, що онлайн-продавці підтримують збалансований рівень запасів, уникаючи як надмірних запасів, так і дефіциту, що може негативно вплинути на продажі та доходи. Використовуючи передове програмне забезпечення для управління запасами, забезпечується видимість рівнів запасів у режимі реального часу, прогнозування попиту на різні сезонні продукти та оптимізація операцій поповнення запасів.
Крім того, інтеграція контролю запасів із системами управління складом підвищує загальну операційну ефективність і забезпечує безперебійне виконання замовлень.

Source: euShipments.com
Повернення та зворотна логістика
Управління поверненнями , інакше відоме як зворотна логістика, — це процес обробки повернутих товарів від клієнта назад до центру виконання замовлень. Зворотна логістика є важливим компонентом логістики електронної комерції, який безпосередньо впливає на довіру клієнтів та лояльність до бренду.
Ефективне управління поверненнями включає спрощений процес повернення для кінцевих користувачів, забезпечуючи швидку заміну та швидке повернення коштів за повернуті замовлення. Добре структурований процес повернення, поряд із партнерством із досвідченим постачальником логістичних послуг, може значно підвищити задоволеність клієнтів та знизити операційні витрати.
У багатьох випадках партнер з доставки не приймає повернення. Однак важливо, щоб це відбувалося синхронно, і щоб інтернет-магазини покладалися на місцеву адресу для повернення на всіх ринках, на яких вони продають. Швидкість процесу повернення також дуже важлива для того, щоб повернуті товари могли бути готові до повторного продажу якомога швидше, щоб зберегти стабільність фінансового плавання інтернет-магазинів.
Порада експерта: Місцева зворотна адреса та кур’єрська доставка безпосередньо з адреси клієнта є прикладами виняткового обслуговування клієнтів, яке будує міцні відносини з клієнтами та сприяє зростанню бізнесу. Виберіть логістичного партнера, який обробляє всі повернення/обміни від імені інтернет-магазину та пропонує місцеву адресу для повернення для безпеки та зручності онлайн-клієнтів у кожній країні ЄС.
Зберігання та складська логістика
Порада експерта: Передача логістичних операцій на аутсорсинг досвідченому логістичному провайдеру оптимізує час і ресурси бізнесу електронної комерції, одночасно підвищуючи загальну ефективність процесів. Онлайн-продавці платять лише за простір для зберігання та послуги, якими вони користувалися, таким чином маючи можливість інвестувати кошти від оптимізації витрат у свій маркетинг та продажі.
Логістика управління транспортуванням та доставкою
Крім зберігання та виконання продукції, ще одну ключову роль послуги в управлінні логістикою відіграє процес транспортування та доставки. Для багатьох підприємств електронної комерції міжнародна експансія стає складним завданням, коли справа доходить до транскордонних доставок. Кожен ринок всередині ЄС має свою специфіку та найпоширеніший вид транспорту, тобто способи доставки «останньої милі». Щоб найкращим чином реагувати на вимоги клієнтів, ефективність доставки залежить від дотримання кінцевими споживачами бажаних методів доставки.
Порада експерта: Замість того, щоб обговорювати умови та контролювати роботу різних бажаних місцевих кур’єрів, співпрацюйте з інтеграторами кур’єрських служб, які безпосередньо надають вам портфель послуг кількох партнерів з доставки останньої милі в кожній країні. Наприклад, euShipments.com інтегрує рішення 60+ преміальних і привілейованих кур’єрів, таким чином надаючи понад 800 способів доставки в 27+ країн Європи, включаючи надзвичайно популярну в Центральній та Східній Європі опцію післяплати.
Упаковка продукту
У галузі електронної комерції упаковка товару в процесі виконання має величезне значення для бездоганного стану та позитивного досвіду клієнтів після доставки. Особливо, якщо мова йде про тендітні товари, такі як електроніка, косметика, дім & деко тощо. Крім того, гнучкі методи пакування, що дозволяють створювати індивідуальну упаковку, додатково допомагають у формуванні впізнаваності та лояльності до бренду.
Дедалі більше підприємств електронної комерції також покладаються на стійку та екологічну упаковку, тому важливо, щоб партнер із виконання замовлень міг покрити аналогічні вимоги.

Source: euShipments.com
Дані ланцюга поставок та моніторинг за допомогою програмного забезпечення
Управління ризиками та комплаєнс
Існують різні способи управління ризиками в логістичних процесах електронної комерції, які вимагають гнучкості, використання перевірених технологій та належного аналізу логістичних даних. Ключові стратегії в цьому плані пов’язані з диверсифікацією кур’єрів і способів доставки на кожному ринку. Відстеження статусів замовлень в режимі реального часу може запобігти ймовірності недоставлених відправлень, що в свою чергу збільшує відсоток успішних продажів для бізнесу.
Порада експерта: Як вже говорилося вище, інтегратори кур’єрських служб надають як мінімум два кур’єрів «останньої милі» для кожного ринку своєї мережі. Це не тільки дозволяє досягти хорошого управління ризиками, особливо в пікові періоди, але і локалізує сторінку оформлення замовлення інтернет-магазину. Завершуючи замовлення, покупці мають можливість вибрати місцевих кур’єрів і способи доставки (наприклад, накладений платіж), що зменшує кількість покинутих кошиків.
Ланцюг поставок vs логістика
Забезпечення роботи функцій управління логістикою в рамках управління ланцюгами поставок
Управління ланцюгами поставок є більш складним, ніж саме управління логістикою, так як охоплює більшу кількість процесів. Власне, логістика – це частина ланцюжка поставок, яка в основному зосереджена на зберіганні, управлінні та транспортуванні товарів. У той час як функції управління логістикою пов’язані з вищезазначеними напрямками, операції ланцюга поставок спрямовані на весь процес від виробництва продукту до його успішної доставки кінцевому споживачу.
Ефективна інтеграція передового досвіду логістики в більш широкі функції ланцюга поставок може поліпшити багато аспектів бізнесу, такі як операційні витрати і витрати на доставку, час транспортування і загальний досвід клієнтів.
З якими викликами стикаються в логістиці ланцюгів поставок?
Бізнес-модель ритейлу та дропшиппінгу досить поширена у світовій індустрії електронної комерції, де «повний» ланцюжок поставок замінюється лише її логістичною частиною.
Таким чином, чисто логістичні процеси підлягають значно розширеній оптимізації, в той час як ймовірність збоїв в ланцюжках поставок набагато вище. Незважаючи на ці проблеми, ланцюжок поставок може адаптуватися до вдосконалення логістичних процесів, використовуючи переваги штучного інтелекту та технологічних інновацій.
Заключні думки
Хороше розуміння логістичних процесів є ключем до успіху транскордонного бізнесу електронної комерції. Сама по собі логістика, будучи цілою окремою галуззю, включає в себе складні процеси, що вимагають досвіду і знань, якими не володіє більшість інтернет-продавців.
Замість того, щоб застосовувати підхід «метод проб і помилок» у логістиці, оптимальним варіантом є передача її експертам з фулфілмент-мережею та логістичною мережею з охопленням по всьому ЄС для підтримки міжнародної експансії своїх клієнтів електронної комерції.

Source: Depositphotos
Часті запитання
Яка основна мета управління логістикою?
Основна мета управління логістикою – гарантувати оптимізоване за вартістю та ефективне зберігання, управління запасами, обробку замовлень та транспортування товарів.
Чому управління логістикою важливе?
Управління логістикою відіграє ключову роль для моніторингу рівня запасів, точної доставки продукції та ефективного обслуговування клієнтів. Завдяки гнучкій логістиці онлайн-продавці можуть побудувати міцні довгострокові відносини з клієнтами та впевнено розвивати свій бізнес на міжнародному рівні.
У чому різниця між управлінням ланцюгами поставок і управлінням логістикою?
Управління логістикою відповідає за складування, управління запасами, виконання замовлень і транспортування, тоді як управління ланцюгом поставок включає закупівлю матеріалів, виробництво товарів або відносини з постачальниками.
Які основні тенденції в логістиці та ланцюжках поставок?
Важливість і попит на доставку на наступний день неухильно зростають. Крім того, все більше споживачів в Інтернеті зосереджуються на екологічності та гнучкості доставки, віддаючи перевагу доставці «поза домом» (OOH) — самовивозу-видачі (PUDO) або камерам схову.