Після війни в Україні ціни на енергоносії різко зросли на початку 2022 року, що спричинило ефект доміно для глобальних ланцюжків поставок і руху товарів. Цей сплеск інфляції мав значний вплив на роздрібних продавців модного одягу, оскільки витрати на матеріали, виробництво та транспорт різко зросли, що знизило норму прибутку. Як наслідок, споживачам довелося справлятися з різким зростанням цін у всьому секторі, що знизило їхню готовність витрачати гроші.
Африка прийняла на себе основний тягар стрімкої інфляції та різкого спаду продажів модного одягу. На противагу цьому, Азія пережила м’якший інфляційний шторм, що послабило вплив на роздрібні продажі модного одягу.
Обнадійливим є те, що останні дані свідчать про швидке зниження інфляції в усіх регіонах, що супроводжується позитивною реакцією продажів модного одягу. Однак в умовах збереження глобальної невизначеності через геополітичні конфлікти та напруженість прогнози продажів модного одягу на 2024 рік є складними.
Ентузіазм після пандемії
Слідом за пандемією та економічними потрясіннями інтерес споживачів до моди значно зріс. Однак у деяких регіонах можна очікувати зростання видатків на одяг, взуття та аксесуари. Така тенденція особливо очікується в таких країнах, як Індія, Китай та Близький Схід. Мода може посісти друге місце після їжі в прогнозованому рейтингу збільшення витрат, що свідчить про триваюче відновлення та інтерес споживачів до моди після пандемії.
Доступ до органічної продукції зростає
«Стійка мода зараз є важливою частиною індустрії, і споживачі її люблять. 46,4% покупців у всьому світі купили екологічний одяг минулого року, більше, ніж будь-який інший сектор роздрібної торгівлі. Третина купила екологічне взуття, а п’ята – екологічні аксесуари”, – йдеться у звіті RetailX .
Соціальні мережі як канал продажів
Модні бренди активно використовують соціальні мережі для взаємодії з клієнтами та стимулювання продажів. Популярність контенту для користувачів та інфлюенсерів на таких платформах, як TikTok, змінює спосіб, яким бренди охоплюють клієнтів і впливають на їхні покупки. Цей новий підхід до реклами та бізнесу моди має потенціал вплинути на майбутнє моди в комерційному просторі.