
Перш за все, як кажуть про будь-яку роботу, від неї треба отримувати задоволення. Але це не означає, що ви повинні насолоджуватися кліковими кампаніями та відстеженням номерів все життя. Ви повинні отримувати задоволення від досягнення результатів для своїх клієнтів у рекламних облікових записах, якими ви керуєте, або людей, за керування якими ви відповідаєте.
Це також про підзвітність, тому що ви маєте справу з фінансами. Але ви не можете зробити це без задоволення та задоволення. Тому ви повинні подумати про це і дуже ретельно подумати про те, у що ви вступаєте. Якщо ви працюєте з чиїмись фінансами, ви також повинні подумати про те, що від вашого підходу може залежати, чи принесуть вони прибуток або збиток в кінці місяця. І, нарешті, той факт, що ви можете розорити чийсь бізнес, тому що не хотіли щось робити. Якщо ви робите це просто заради грошей – будь ласка, не робіть цього.
Виклики роботи PPC
Фахівець з контекстної реклами стикається у своїй роботі з кількома викликами. Ми спробуємо перерахувати основні з них, які, ймовірно, матимуть найбільший вплив на те, чи вирішите ви зайнятися цією роботою або в підсумку скажете, що це, швидше за все, не для вас.
- Управління стресом – Як ми вже згадували вище, ви працюєте з грошима клієнтів. Це навіть важливіше для невеликих клієнтів, які працюють на performance PPC, а не для великих компаній із заздалегідь спланованими бюджетами на побудову бренду. Потрібно пам’ятати, що клієнти очікують від вас результатів. Вони очікують цих результатів у вигляді повернення своїх інвестицій у рекламу. Часто вони очікують цих результатів набагато швидше, ніж ви могли б домовитися заздалегідь.
- Без відгулу – Це можна тлумачити по-різному, але якщо ви фрілансер або єдина людина у відділі PPC компанії, ви в принципі не можете взяти відпустку. Ви «не можете» навіть захворіти. Насправді ви нічого не можете зробити, тому що кампанії все ще тривають. Ваш клієнт не може дозволити собі вимкнути рекламу лише тому, що ви вирішите захворіти, тому що це матиме величезний вплив на його бізнес. Інакше, звичайно, в агентствах, де люди вміють прикривати один одного.
- Наслідки для здоров’я – Це, мабуть, менш характерно для роботи PPC, ніж для офісної роботи в цілому. Однак у поєднанні зі стресовими факторами, про які ми писали в першому пункті, він може бути більш конкретним. У будь-якому випадку, рано чи пізно ваша спина почне видавати себе, якщо ви довго сидите. Тобто ви навіть не встаєте зі стільця, щоб покласти якісь файли на полицю, тому що у вашій роботі їх немає. І якщо ви серйозно ставитеся до своєї роботи, з часом вам почне знадобитися магній, і вам доведеться внести значні зміни в спосіб життя, щоб впоратися з цим. Силові види спорту, такі як плавання, біг або силові тренування, є хорошим способом «вижити» в довгостроковій перспективі.
Переваги роботи PPC-фахівцем
З іншого боку, є і плюси. Вони, принаймні з нашої точки зору, значно переважують недоліки, хоча не варто недооцінювати стрес, який може бути не таким присутнім на інших роботах.
- Безпечна робота в офісі – Це може здатися смішним, але це типова офісна робота, яка багатьом людям приносить велике задоволення за своєю суттю. Вам не потрібно нічим бруднитися і нікуди не потрібно їхати. “Вам не потрібно нічого робити. Я також повністю відмовився від поїздок до клієнтів. У цьому немає необхідності, і хоча це, напевно, не дуже популярно, що я пишу – фізичні візити переоцінені. Ви розбираєтеся, що вам потрібно на годинній онлайн-зустрічі, і беретеся за роботу.
- Гнучкість- Ми не користуємося будильником роками, і більшість наших ранків точно приємніші. Крім того, у вас точно є гнучкий графік роботи, оскільки не має значення, чи починаєте ви оптимізувати кампанії о 7 ранку чи 8 ранку. Ви все одно не створите чудес у цю годину, тому що PPC — це поступові зміни, впровадження, тестування та дотримання стратегії протягом тривалого часу.
- Гроші- І останнє, але не менш важливе: це про гроші. Як PPC-фахівець, ви, по суті, винагороджуєтеся тим, скільки ви можете доставити своїм клієнтам у вигляді реального внеску в їхній бізнес. У середньому ваша винагорода, швидше за все, буде вищою, ніж у інших фахівців з маркетингу, і в міру зростання ваших навичок ви обов’язково збільшите свій потенціал заробітку.
- Свобода- Як PPC-маркетолог, ви можете працювати з будь-якого місця. Ви можете працювати вдома як фрілансер або навіть як найманий працівник, якщо ваш роботодавець це дозволяє. Ви можете взяти і поїхати в Таїланд або на Мальдіви і працювати звідти. Це не має особливого значення.

Source: Depositphotos
Чи може хтось це зробити?
Звичайно, ні. І цього недостатньо, щоб насолоджуватися цим. Логічне мислення необхідне, головним чином тому, що ви працюєте з машинами. Машини будуть вести себе логічно по відношенню до вас, і вам доведеться оцінити цю логіку. Ви повинні логічно розуміти, що станеться через місяць, якщо ми збільшимо значення х на 20% і що буде, якщо ми його зменшимо. Якщо ви не впевнені, краще пройти тест на логічне мислення. Крім того, альфа і омега цієї роботи – це хороші навички тайм-менеджменту та планування проектів.
З чого почати
- (Тобі) школа не потрібна – Почнемо з того, що вам точно не «потрібно» – школи. В основному це пов’язано з тим, що жодна школа не навчить вас практичному PPC (замість цього ви можете спробувати деякі онлайн-курси). Безумовно, добре мати школу, орієнтовану на маркетинг або інформатику, або будь-яку іншу технічну галузь, яка буде схиляти вас до цього. Особливо для потенційного роботодавця це зіграє велику роль у прийнятті рішення найняти вас.
- Пограйте – Точно. Якщо ви хочете потрапити в неї, почніть з того, що пограйте з нею. Самостійно. Зробіть сайт, можливо навіть пробний на WordPress для сервісу XY, і поекспериментуйте. Створіть обліковий запис Google Ads під електронною поштою, запустіть кілька кампаній і подивіться, як це працює. Повірте мені – 50 фунтів стерлінгів, які ви вкладете в це, багаторазово окупляться.
- Займіться роботою – в офісі або в агентстві.
а)Inhouse – Цей варіант означає, що ви будете займатися на стороні клієнта. Безумовно, найкраще починати з невеликої фірми. В ідеалі такий, де вам доведеться починати щось самостійно і вивчати весь процес з нуля. Гірший вибір – велика компанія або державна установа зі строго визначеними процесами, де ви працюєте як машина і все, що ви отримуєте, це завдання запустити кампанії зі стандартним бюджетом на стандартний час, без будь-яких значущих цілей або очікувань. У невеликій компанії ви відчуваєте смак безлічі функцій, кількох стільців, отримуєте перспективу та відчуття ефективності.
б) У агентстві – Якщо ви влаштуєтеся на роботу в агентство, ви знову будете розглядати більш широкий спектр областей, які потрібно відчути. З одного боку, ви не зможете розглянути більше речей настільки детально, тому що ви не будете працювати лише над одним проектом. З іншого боку, ви дізнаєтеся багато нового, тому що за відносно короткий проміжок часу отримаєте знання, які раніше вам довелося б освоювати самостійно, нудно, шляхом самостійного навчання або методом проб і помилок.
- Не можете знайти роботу? Пройдіть стажування – і запропонуйте агентству роботу безкоштовно. Особливо під час навчання, немає кращої можливості, ніж почати зі стажування в (якісному) агентстві, якщо це те, чим ви хочете займатися. Дуже ретельно подумайте про те, чи хочете ви підробіток в McDonald’s або стажування в рекламному агентстві у своєму резюме, коли закінчите навчання.
Як розвивати свою кар’єру
Робота PPC-фахівця полягає не тільки в тому, щоб постійно клікати по кампаніях і вирішити, яке погане ключове слово виключити або на яку кампанію збільшити або не збільшувати бюджет. PPC-фахівець може розвивати свою кар’єру, і якщо він розумний і отримує задоволення від роботи, це зростання може бути досить швидким.
- Як стажер PPC, ви починаєте з нуля і вам не потрібно нічого знати. Все, що від вас очікується – це слухати, робити нотатки та виконувати завдання, поставлені перед вами старшою особою в агентстві чи компанії. Просто не зіпсуйте це. Ця рекомендація або нерекомендація потім може визначити, як буде розвиватися ваша майбутня кар’єра, а отже, і ваше життя. І, як уже згадувалося, не чекайте зарплати (якщо вона є, це приємна перевага).
- Як PPC-джуніор, ви приєднаєтеся до агентства, де від вас не очікують чудес. Вам навіть не потрібно мати досвід роботи з різними системами, але в порівнянні зі стажером, від вас очікують, що ви принаймні знаєте, чого хочете, і добре усвідомлюєте, в чому полягає робота і що вона включає. Ви будете виконувати завдання та працювати над кампаніями, що виходять за рамки стратегічних завдань. Ви будете винагороджені навчанням від призначеного вам старшого і, можливо, навіть приємною зарплатою.
- Як PPC Medior, ви вже вмієте добре працювати з аналітикою, маєте уявлення про інші системи, трохи «натиснули» і працюєте з PPC не менше 3 років. За цей час ви навчилися налаштовувати акції в різних PPC-системах, щоб їх можна було правильно оцінити, і вмієте створювати кампанії самостійно, щоб ніхто не вказував вам, що робити. Знову ж таки, ваші винагороди на ринку зростуть.
- Як PPC Senior, ви маєте додатковий річний досвід, у вас є розуміння з різних сфер і ви можете створити значущу стратегію PPC для будь-якого бізнесу та будь-якого проекту. Крім того, ви вже будете навчати інтернів та джуніорів. Ви також зможете самостійно повідомляти про результати своєї роботи громадськості за допомогою статей, відео, подкастів або конференцій. Ви перебуваєте в становищі, коли ви вже встановлюєте умови, і ринок піде за вас.
Але це не обов’язково має бути так просто. Люди різні, і PPC-фахівці зокрема схильні до інтровертів. З цього опису видно, що ніхто не збирається змушувати вас щось презентувати, і ви не бачите себе ні на яких тренуваннях з іншими людьми. Розслабтеся, ніщо не є обов’язковим, це просто «риса», яка може підштовхнути вас вперед.
Ви також можете залишитися в якості агента і займатися PPC-консалтингом, зосередившись на консультуванні з ефективності кампанії. Ви можете робити аудит рекламних кабінетів, пропонувати зміни, а потім впроваджувати їх. Знову ж таки, ваша цінність на ринку зростає.
Або ви можете просто виділити одну з «функцій» старшого консультанта і зосередитися на ній. Ви можете бути хорошим лідером команди, але ви можете не хотіти виступати або представляти себе на публіці. Так ви будете лідером команди. Є робота для всіх функцій. Вам залишається тільки вибрати.

Source: Depositphotos
Одних знань PPC недостатньо
Якщо ви хочете працювати на цій посаді і тільки починаєте, важливо пам’ятати, що недостатньо просто знати «PPC». Це ніколи не зробить з вас якісного PPC-фахівця. Ми створили валідований спільнотою PPC список знань та обов’язків кожного рівня PPC-спеціаліста, щоб дати вам уявлення про обсяг знань якісного PPC-спеціаліста. Але давайте розберемося з цим.
Що потрібно для управління, крім самих систем?
- Аналітика – знання хоча б основ аналітики є фундаментальним для того, щоб бути хорошим гравцем PPC. Розуміння атрибуції, впливу кожного каналу в процесі покупки. Можливість налаштувати відстеження в Інтернеті або деінде, а потім оцінити все це та запропонувати відповідні зміни.
- Веб-платформи – розуміння можливостей кожної платформи – це те, без чого важко обійтися. Можливість принаймні запропонувати варіанти інтеграції performance-маркетингу для WordPress або інших систем – це те, з чим ви часто стикатиметеся.
- Мови програмування – вам часто потрібно буде заглиблюватися в код, і для цього вам знадобиться HTML. CSS також буде корисним у багатьох випадках, якщо ви хочете розробити або протестувати інший спосіб відображення елементів. JavaScript – це те, на чому побудовані всі скрипти на платформах. Якщо ви це знаєте, у вас дуже легка робота, і ви виграєте.
- UX – одна з найважливіших навичок для PPC-фахівців. Якщо ви відправляєте людей з оголошень на сайт, де вони почуваються погано, не довіряють йому або не можуть орієнтуватися, ви принаймні повинні вміти назвати ці речі та конкретизувати, де є потенційні проблеми. Інакше ваші кампанії ніколи не працюватимуть.
- SEO – теж дуже важлива навичка, і така, яка має навіть більш прямий вплив на кампанії, ніж один UX. Мова не йде про контроль за покупкою зворотних посилань або контроль за всіма ярликами та впровадженнями SEO. Йдеться про те, щоб знати, як має виглядати грамотно розроблена структура сайту, якими мають бути URL-адреси. Ви повинні мати можливість перевіряти та оцінювати індексацію, а потім пропонувати зміни на сайті, які могли б змінити статус.
- Копірайтинг – створення якісних заголовків товарів або категорій – це скоріше SEO, але вам знадобиться копірайтинг для добре продуманих описів товарів, якісних статей або навіть іншого тексту на сайті. Доведено, що грамотно складений опис продукту безпосередньо впливає на коефіцієнт конверсії, а отже, і на ефективність кампаній, над якими ви працюєте. Знову ж таки, якщо ви не можете хоча б визначити і назвати це, ви загубитеся у своїй роботі.
- Презентацію – або презентаційні навички – не можна недооцінювати. Якщо ви не просто граєте у власній пісочниці і працюєте в компанії, в якій працює ва, або на кількох клієнтів, вам не обійтися без них. Як представити клієнту результати, які виглядають не дуже райдужно? Невже ви хочете побалувати їм апетит до бізнесу? Гарненько подумайте над цим.
Чи збирається штучний інтелект захопити вашу роботу?
Особливість штучного інтелекту та машинного навчання полягає в тому, що вони вже багато років вбудовуються в PPC-системи. Системи поступово змінюються, і платформи дуже наполегливо намагаються їх інтегрувати. Але чи варто про це турбуватися? Ну, якщо не адаптуватися, можливо. Але так буває в будь-якій сфері життя. Ви повинні займатися самоосвітою, ви повинні пристосовуватися до технологічних і ринкових змін.
Штучний інтелект і машинне навчання будуть робити тільки одну річ – вони будуть продовжувати забирати у нас роботу, яку ми не хочемо виконувати, яка не робить нас щасливими, яка монотонна і яку машина може зробити краще. Машини не забирають у вас роботу, вони звільняють вас для більш корисних справ. У PPC, наприклад, це креатив, або, скажімо так, правильна стратегія. Не те, щоб раніше ці речі не мали значення. Але також велике значення мало те, хто «натиснув» і наскільки добре вони це зробили. Ситуація змінюється і нам залишається тільки адаптуватися.
Що далі
ГАРАЗД. Припустимо, ви сеньйор і все перераховане вище у вас як на долоні. Як ви продовжуєте бути впевненими, що ваша робота приносить задоволення і що ви можете продовжувати вдосконалювати себе та свою кар’єру?
- Створюйте курси – якщо у вас вже є високий рівень майстерності, досвіду та практики, приємно ділитися цими знаннями з іншими. Ви також можете заробляти гроші, продаючи курси. Вам не потрібно турбуватися про свої знання. У вас немає чарівної формули – і якщо ви говорите, що так, а люди вам вірять, то ви дійсно хороший маркетолог.
- Пишіть статті – це може звучати смішно, але ви можете допомогти собі, написавши статті. Коли я пишу про щось, це також для того, щоб дізнатися якомога більше про цю тему. Я маю на увазі дізнатися про це. Зазвичай я б не вивчав це так глибоко, але якщо ви збираєтеся опублікувати щось і на цьому буде ваше ім’я, ви захочете зробити до біса справу.
- Пишіть кейси – це найкращий канал ведення бізнесу для нас. Хтось наймає дорогих продавців, які привозять неякісні ліди. Ми ні за ким не женемося і даємо лідам прогрітися самостійно. Якість не має собі рівних. Однозначно рекомендую.
- Читання лекцій – це такий останній етап, за винятком хіба що випадку, якщо у вас є сильне бажання поговорити, або якщо хтось випадково підштовхне вас до цього. Але ж приємно виступити з доповіддю про те, в чому ти хоч трохи розумієш, чи не так? Багато людей, особливо в цій сфері, долають певний бар’єр, отримують новий досвід, а також нові контакти. Це те, що виведе вас на найвищий рівень у вашій ролі старшого спеціаліста.
Що б ви не вирішили, якщо ви дочитали до цього місця, це означає, що ви зацікавлені в кар’єрі PPC. Тож бажаємо вам успіхів у кар’єрі та удачі у проектах, над якими ви працюєте.