Виходячи з цифр, 4 січня 2025 року буде днем з найбільшою кількістю відвідувачів у магазинах, як і у 2023 році. Це вписується у звичайну поведінку іспанського ринку, де кінець різдвяного сезону змушує людей робити останні покупки. Чорна п’ятниця все ще актуальна, проте популярність альтернативних дешевих подій призвела до того, що субота 30 листопада втратила актуальність порівняно з 2023 роком.
Зміна клієнтської практики
Частково натхненне онлайн-заходами зі зниженими цінами, такими як Amazon Prime Deal Days, опитування показує, що 21% іспанських споживачів мають намір розпочати свої різдвяні покупки в жовтні. З 2023 року цей показник демонструє зростання на три відсоткові пункти. З огляду на те, що 46% міленіалів мають намір робити покупки в цей сезон, вони, швидше за все, отримають вигоду від цієї події.
Генеральний директор Sensormatic Solutions в Іберії Езекіель Дуран каже, що дані про трафік допомагають магазинам максимізувати свою стратегію не тільки для збільшення продажів, але й для розвитку лояльності споживачів і залучення нового бізнесу.
Листопад і Чорна п’ятниця: найвищі показники ритейлу
Листопад залишається чудовим місяцем для різдвяних покупок, незважаючи на зміни. 65% опитаних хочуть почати свій шопінг в цьому місяці, що свідчить про особливо великий інтерес до використання знижок і пропозицій. Власне, 71% покупців звернуть пильну увагу на пошук знижок. Оскільки 53% споживачів вважають за краще бачити або торкатися предметів перед покупкою, дослідження також підкреслює, що для більшості споживачів відвідування фізичних магазинів має вирішальне значення для перевірки продукту.
Елементи, що впливають на вибір покупки
Економіка та ціноутворення (68%), якість продукції (57%) та акції в магазинах (50%) посідають перше місце серед факторів, що найбільше впливають на купівельну поведінку на Різдво. У складному економічному середовищі ця остання цифра показує цінність привабливих знижок і конкурентоспроможної цінової політики для залучення людей.
Збільшившись на 38,30 євро порівняно з минулим роком, середні витрати іспанських домогосподарств на подарунки у 2024 році становлять 499,70 євро. Чоловіки також хочуть витрачати більше, ніж жінки (510,70 євро проти 490,90 євро). На рівні 445,20 євро міленіали матимуть найнижчий бюджет; 45,7% з них ясхильний переходити на менш дорогі продукти.
Омніканальний шопінг за запитом
Відображаючи зростання тенденції до багатоканального шопінгу, яка все ще розширюється з року в рік, 66% іспанських споживачів хочуть користуватися послугами онлайн-покупок з доставкою додому. Що стосується категорій товарів, то ключовими статтями витрат будуть здоров’я та краса (12%), іграшки та книги (13%) та одяг (27%).
Різдвяний шопінг: екологічний підхід
Оскільки 70% респондентів готові платити більше за екологічні товари, сталий розвиток також стає все більш важливим при виборі покупців. Хоча інтерес до них високий, 26% визнають, що інфляція обмежила їхні можливості для цього. Група, яка найменше турбується про цей елемент, – бебі-бумери; 37,5% з них не хочуть витрачати більше на екологічно чисті товари.
Враховуючи всі обставини, різдвяний сезон 2024 року виглядає захоплюючим і конкурентним, з чітким акцентом на максимізації омніканального досвіду та лояльності споживачів за допомогою аналітики трафіку та розумних акцій. Фізичні магазини завжди будуть життєво важливими, але інтернет-точки будуть ставати все більш актуальними.