Що таке експансія?
Розширення зазвичай означає збільшення, розширення або збільшення обсягу або інтенсивності. В електронній комерції це можуть бути два процеси:
- Розширення бізнесу за рахунок включення нових продуктів або послуг на внутрішньому ринку
- Розширення бізнесу за кордоном
Однак, коли говорять про «експансію електронної комерції», більшість замислюється про розширення бізнесу за кордоном, про що ми і зупинимося в цій статті.
Розширення електронної комерції – це процес виведення вашого бізнесу за межі вашої країни. Він характеризується тим, що складається з кількох етапів, таких як дослідження ринку, підготовка фінансового плану або створення якісного контенту іноземною мовою.
Розширення електронної комерції має на меті стати частиною ринку обраної вами країни, тому ви повинні добре її знати. Також потрібно знати самих клієнтів і їх купівельні звички. Тільки тоді ви будете знати, як їх залучити і забезпечити своєю продукцією.
Які переваги розширення?
Розширення має багато переваг, але тільки в тому випадку, якщо воно добре продумано, а кроки ретельно сплановані. В іншому випадку ви зіткнетеся з ускладненнями і проблемами, які в кінцевому підсумку можуть привести до провалу.
Деякі з основних переваг розширення вашого інтернет-магазину за кордоном:
Розширюйте та використовуйте потенціал ринку
Розширюючи свій інтернет-магазин за кордоном, ви можете охопити нових клієнтів , які інакше не мали б доступу до ваших товарів і послуг. В результаті ви можете збільшити продажі та сприяти загальному зростанню доходів.
Також варто пам’ятати, що вихід на нові ринки розширює ваше охоплення. Ваш бренд буде відомий клієнтам у вашій країні та за кордоном.
Зростання продажів і прибутку
Зростання виручки і прибутку тісно пов’язане з попередньою перевагою. Коли ви виходите на інші ринки, у вас з’являється набагато більше потенційних клієнтів , яких потрібно залучити та переконати купити ваш продукт.
Диверсифікація ризиків
Присутність у кількох країнах може знизити ризики, пов’язані з певними ринковими умовами, економічними факторами або сезонними коливаннями.
Однак, щоб повною мірою скористатися цим, потрібно знати про відмінності між регіонами, в яких ви працюєте. Наприклад, якщо ви продаєте тут взимку сонцезахисні креми, що користуються низьким попитом, просувайте їх в країнах, де цілий рік тепло.
Вихід на нові сегменти ринку
Розширення охоплення на нові сегменти клієнтів або орієнтація на групи з потребами та вподобаннями, відмінними від тих, що є вдома, є ефективним способом розвитку вашого бізнесу та диверсифікації клієнтської бази.
Досвід роботи на світовому ринку
Експансія за кордон допоможе вам отримати міжнародний бізнес-досвід та покращити навички управління бізнесом. У той же час ви зможете використовувати свій новий досвід на внутрішньому ринку, наприклад, для боротьби з конкуренцією.
Які ризики та недоліки розширення?
Ви повинні знати про ряд ризиків і недоліків, пов’язаних з розширенням електронної комерції, перш ніж зробити цей крок.
Трудність
Розширення, як правило, є складним процесом, який не займає кілька днів або тижнів. Часто на це йдуть місяці, протягом яких доводиться планувати, влаштовувати і справлятися з безліччю ускладнень, як великих, так і маленьких.
Якщо ви хочете спростити свою експансію, шукайте професійні компанії, які впораються з цим за вас. Однак у цьому випадку можна очікувати більш високих витрат .
Велика інвестиція
Вихід на нові ринки вимагає великих інвестицій у маркетинг, логістикута різні інші завдання. Отже, якщо ви не досягнете очікуваного обороту або повернення інвестицій, ви можете зіткнутися з фінансовими проблемами.
Зміни в політичній ситуації
Політика обраної вами країни також має великий вплив на те, як ви себе поводите. Зміни в законодавстві чи регулюванні можуть ускладнити не лише розширення, а й подальше ведення бізнесу.
Політична ситуація – це те, що ви не можете контролювати. Однак за ним варто стежити, і якщо є якісь серйозні зміни, діяти негайно, щоб знайти ефективні рішення.
Економічні ризики
У цю категорію потрапляє ряд ризиків, включаючи коливання валютних курсів, економічні кризи та інфляцію. Якщо ви не хочете наражатися на значну загрозу з їхнього боку, вам слід розробити обґрунтований фінансовий план і продумані процедури управління несподіваними ризиковими ситуаціями.
Конкурс
Вашому бізнесу за кордоном також може загрожувати місцева конкуренція. Їх перевага полягає в тому, що вони знають ринок і клієнтів, а також знають, як на них орієнтуватися. Перш ніж розширюватися, проведіть дослідження та з’ясуйте, які бренди та компанії будуть конкурувати безпосередньо з вами. Дізнайтеся про їхні сильні та слабкі сторони та використовуйте ці знання на свою користь.
Ризики логістики
Управління логістикою, як правило, є більш складним за кордоном. Вся ситуація ускладнюється дистанційним спілкуванням і безліччю правил, які часто протиставляються нашим.
Зміни в технологіях
Технології швидко розвиваються, зачіпаючи багато сфер бізнесу, не кажучи вже про те, що компанії за кордоном можуть віддавати перевагу іншим системам або обладнанню, а не тим, що є вдома. Якщо ви не хочете відставати і ускладнювати роботу своїм бізнес-партнерам, вам потрібно йти в ногу з новими тенденціями.
Чому інтернет-магазини вирішують розширюватися?
Є кілька причин, за якими інтернет-магазини вирішують вийти на закордонний ринок. Найбільш поширеними є:
- Перенасичений ринок – здається, що велика кількість інших інтернет-магазинів вже пропонують товари або послуги, які ви продаєте? Ідеальним рішенням є розширення. Однак вибирайте ринок, де люди не знають про продукт, або він представлений лише мінімально
- Відсутність потенційних клієнтів – може бути пов’язано, а може і не бути пов’язано з першим пунктом. Іноді на ринку просто не вистачає клієнтів, які зацікавлені у вашій продукції. Ось чому варто провести дослідження та з’ясувати, де ваша цільова аудиторія
- Подивіться на конкурентів – чи помічали ви, що ваші конкуренти експансуються на зовнішні ринки? Якщо ви не хочете залишитися позаду, розширте своє охоплення. Виберете ви той же ринок або інший – вирішувати вам, але добре подумайте
- Підвищуйте впізнаваність бренду – Як ми вже згадували раніше, розширення допоможе вам підвищити впізнаваність вашого бренду та зміцнити ім’я та авторитет вашого бренду. У деяких випадках це може навіть додати довіри
Як успішно розширюватися?
Розширення вашого бізнесу електронної комерції за кордоном включає кілька етапів. Кожен з них важливий і сильно вплине на ваш показник успіху. Детальніше про них ви можете прочитати в тексті нижче.
Вдосталь часу
Розширення займає багато часу. Не тисніть на щось зайве і ні з чим не поспішайте. Завжди продумуйте свої рішення і дії. Це допоможе вам уникнути помилок, які можуть коштувати вам грошей.
Якщо у вас немає часу на розширення зараз, відкладіть це на потім. Те ж саме стосується, якщо ви вирішили віддати весь процес на аутсорсинг.
Вибираємо правильну країну
В яку країну ви розширитеся, залежить від багатьох факторів, зокрема
- Послуги та продукти, які ви пропонуєте
- Цілі, яких ви хочете досягти
- Цільова аудиторія, яку ви хочете охопити
- Розмір ринку країни
Перш ніж розширюватися, проведіть дослідження та з’ясуйте, які країни можуть бути ідеальними для вашого бізнесу.
Цікавий факт: Регіон ЦСЄ (Центральна та Східна Європа) пропонує багато можливостей для багатьох інтернет-магазинів. Лише з 2016 по 2021 рік він зріс з 6% до 15% і, як очікується, становитиме до п’ятої частини сектору роздрібної торгівлі до 2026 року.
Дослідження ринку
Ви обрали країну, на яку хочете розширюватися? Наступним кроком є проведення ретельного дослідження ринку. Їх можна розділити на три групи:
Гості
Клієнти є важливою частиною як внутрішнього, так і міжнародного бізнесу. Щоб досягти успіху, потрібно добре знати їх і розуміти їхні потреби та вподобання. Тому ваше дослідження ринку має бути зосереджене на таких напрямках:
- Купівельна поведінка в країні
- Знання традиційних цінностей
- Бажані способи оплати
- Знання культурних відмінностей
- Приблизний віковий діапазон цільової групи (може дещо відрізнятися від вітчизняного ринку)
- Інтереси потенційних клієнтів
Чим більше у вас інформації про ваших клієнтів, тим кращу стратегію продажів ви можете розробити для них.
Конкурс
Інтернет-магазини та бренди, що пропонують однакові або схожі товари та послуги, також вплинуть на ваш бізнес. Конкурувати з ними можна тільки в тому випадку, якщо ви їх добре аналізуєте і знаєте.
- Аналізуючи конкуренцію, слід враховувати
- Розмір конкуруючих електронних магазинів
- Кількість конкуруючих електронних магазинів
- Ціни на товари та послуги
- Маркетингова діяльність
- Сильні та слабкі сторони конкурентів
Порада експерта: Використовуйте зібрані конкурентні дані для створення SWOT-аналізу. Це дозволить виявити всі ваші сильні та слабкі сторони, можливості та загрози. Ви будете знати, на що можна покластися (наприклад, висока якість продукції) і, навпаки, на що потрібно звернути увагу і постійно вдосконалюватися (наприклад, тривалі терміни доставки в порівнянні з конкурентами).
Законодавство
Крім цільової групи, ви також повинні зосередитися на правових умовах і конкретних вимогах , які можуть ускладнити для вас весь процес розширення в майбутньому.
Які методи дослідження ринку варто використовувати?
Дослідження ринку є важливою частиною розширення вашого бізнесу за кордоном. Це допоможе вам зрозуміти ринок, відмінності в поведінці клієнтів та різні інші деталі, які підкажуть вам , до чого готуватися та чого очікувати.
Для отримання всіх необхідних даних можна використовувати кілька способів :
- PESTEL-аналіз – фокусується на політичних, економічних, соціальних, технологічних, екологічних та правових факторах для кращого розуміння ринку, загроз, з якими ви можете зіткнутися, та доступних можливостей
- Сегментація ринку – ділить ринок на різні групи за певними параметрами, такими як вік, купівельна поведінка, географія і т.д. Це визначає, які цільові групи є релевантними, а які ні
- Бенчмаркінг – порівнює ваші процеси, продуктивність або продукти з конкурентами. Це допомагає виявити слабкі місця та можливості
- Культурологічний аналіз – основна спрямованість аналізу – культурологічний. Мета полягає в тому, щоб зрозуміти місцеві цінності, звички та вподобання споживачів, щоб ви могли краще їх зрозуміти.
Аналіз ключових слів іноземною мовою та нова версія інтернет-магазину
Для нового ринку вам потрібна нова версія вашого інтернет-магазину з простим доменом, що запам’ятовується, і контентом на місцевій мові. Перш ніж почати писати, проведіть детальний аналіз ключових слів, щоб визначити, що люди шукають у вашому продукті чи послузі.
Ключові слова, за якими ви зараз шукаєте, також допоможуть вам розробити план публікації. Вони розкажуть вам, про що люди хочуть дізнатися більше та що може привабити їх на вашому сайті.
У цьому вам також допоможе аналіз ключових слів:
- Загальне SEO – ключові слова, які ви повинні використовувати при створенні URL-адрес, мета-описів, мета-заголовків або описів зображень
- Соціальні мережі – пошукові запити у Facebook, Instagram або YouTube працюють подібно до пошуку Google. Використовуючи правильні ключові слова, ви можете зайняти набагато вищі позиції та привернути увагу потенційних клієнтів
- User experience (UX) – аналіз ключових слів також корисний при створенні структури інтернет-магазину, оптимізації UX сайту і так далі
Релевантні ключові слова для зарубіжних країн можна знайти за допомогою таких інструментів, як Ahrefs або Semrush, які також мають десятки інших корисних функцій
Порада експерта: Доменне ім’я має бути лаконічним, коротким і відповідати вашому бренду. Уникайте складних імен із цифрами або іншими символами, які виглядають ненадійно.
Якісний контент
Якісний та оптимізований контент може допомогти вашому сайту вийти на вершину пошукового рейтингу. Тому не ставтеся до цього легковажно.
Ви можете перекласти існуючий текст, такий як описи товарів, відомості про компанію тощо, а потім доручити його перевірку експерту. Ще один варіант – скористатися послугами професійного перекладача.
Якщо ви створюєте новий контент на основі ключових слів, у вас також є два варіанти:
- Нехай тексти будуть написані вашою мовою, а потім перекладіть їх на іноземну мову,
- Знайдіть людину для написання текстів, в ідеалі – носія мови, який напише текст безпосередньо іноземною мовою.
Для перекладу текстів бажано знайти носія мови. Він або вона будуть знайомі з місцевими звичаями, завдяки чому отриманий текст звучить природно. Ви також уникнете різних помилок, таких як включення цін, символів, адрес тощо.
Якісне обслуговування клієнтів іноземною мовою
Роблячи покупки в інтернеті, у покупців часто виникають додаткові питання, з якими вони звертаються до служби підтримки. Тому важливо, щоб ви надали їм принаймні підтримку електронною поштою або телефоном рідною мовою.
Пам’ятайте, що якісний сервіс – запорука успіху. Якщо ви допомагаєте клієнтам швидко і легко вирішувати їхні проблеми, вони з більшою ймовірністю повернуться до вас і навіть можуть порекомендувати вас своїм друзям.
Чи знаєте ви…?
Надання підтримки клієнтам місцевою мовою та за допомогою місцевого номера телефону значно підвищує довіру до магазину. Отже, якщо ви хочете отримати перевагу над іноземними інтернет-магазинами, які не пропонують цю опцію, включіть її у свої послуги.
Правильне налаштування PPC-кампаній
Нам, мабуть, не потрібно розповідати вам, що PPC-кампанії ефективні. Успіх PPC-кампаній залежить в основному від їх налаштувань. Тому вивчіть місцеві специфікації та використовуйте відповідні ключові слова. Коли оголошення буде запущено та запущено, відстежуйте його ефективність і коригуйте його, якщо воно працює погано.
Крім PPC-кампаній, вам потрібно розглянути інші маркетингові методи, які допоможуть підвищити видимість вашого інтернет-магазину. До них належать соціальні мережі, розсилки новин та оптимізація контенту. Останнім часом став популярним інфлюенсер-маркетинг, який використовує відомих та впливових людей для просування товарів та послуг.
Правильна маркетингова стратегія
Крім PPC-кампаній, вам потрібно розглянути інші маркетингові методи, які допоможуть підвищити видимість вашого інтернет-магазину. До них належать соціальні мережі, розсилки новин та оптимізація контенту. Останнім часом став популярним інфлюенсер-маркетинг, який використовує відомих та впливових людей для просування товарів та послуг.
Ретельно плануйте свою маркетингову стратегію. Подумайте, як і кому ви хочете донести свою продукцію. Майте на увазі, що комбінація каналів може бути успішною, але не перестарайтеся. Розглянемо, які з них дійсно потрібні, а які взагалі не дійдуть до вашої цільової аудиторії.
Наприклад, якщо ви продаєте товари людям віком від 50 років, вам слід зосередитися на Facebook та Instagram. Ви можете пропустити TikTok і Snapchat.
Використання місцевих порівняльних покупок
Сайти порівняння – популярні інструменти, якими користуються тисячі покупців. За лічені хвилини вони можуть дізнатися, який інтернет-магазин пропонує найкращу ціну.
Перевага сайтів порівняння полягає в тому, що вони допомагають інтернет-магазинам зарекомендувати себе. Тому не забувайте про них, коли розширюєтеся; Намагайтеся отримувати на них свою продукцію.
Чи знаєте ви…?
До 78% покупців використовували сайти порівняння хоча б для однієї покупки в Інтернеті. Більше того, близько 65% користувачів кажуть, що порівняльний шопінг заощадив їм час під час покупок.
Портфоліо з пошиття одягу
Міжнародні покупці відрізняються від вітчизняних. У них різні потреби, уподобання і вимоги. Тому не потрібно пропонувати їм всю продукцію. Не соромтеся вибирати тільки ті, які , на вашу думку, будуть найбільш цікаві.
Перевага адаптації портфоліо полягає в тому, що вам не потрібно витрачати час на оптимізацію та переклад текстів для товарів, які можуть взагалі не продаватися за кордон.
Отже, як правильно вибрати продукцію? Подивіться на дані, які ви зібрали під час дослідження. Він розповість вам усе, що вам потрібно знати про ваших клієнтів та їхню купівельну поведінку.
Відкриття бізнесу за кордоном
Відсортувавши маркетинг, веб-сайт і контент, ви можете перейти до менш веселих і творчих завдань, таких як створення компанії.
Ви не зобов’язані створювати місцеву компанію під час розширення за кордон. Але чи зробите ви це, багато в чому залежить від країни, в якій ви хочете вести бізнес. Німецькі клієнти, наприклад, насторожено ставляться до іноземних компаній. Вони вважають за краще купувати у місцевих компаній. З іншого боку, країни регіону ЦСЄ не повинні бути проблемою.
Фінансовий план
Фінансовий план – це документ, який дає приблизне уявлення про вартість розширення. Це також допоможе вам знизити ризик непередбачених витрат, які можуть призвести до різних фінансових проблем.
При складанні бюджету варто очікувати більш високих витрат на певні завдання і залишати запас, якщо щось стане дорожче.
Юридична підготовка
Юридична сторона ведення бізнесу складна, але не обов’язково повинна бути такою. Якщо ви хочете бути впевнені в тому, що робите все відповідно до закону, вам слід проконсультуватися з фахівцями. В ідеалі – тим, хто знайомий із законами країни, на яку ви плануєте розширюватися.
Відкриття рахунку в місцевому банку
Відкриття банківського рахунку не є обов’язковим, але воно того варте. За іноземні платежі на рахунок стягується комісія. Комісія залежить від обраного вами банку, але, як правило, вона не маленька.
Створення банківського рахунку в країні, на яку ви хочете розширитися, може заощадити вам десятки або сотні фунтів стерлінгів, які ви можете використовувати для маркетингових заходів.
Місцеві способи оплати
На успіх інтернет-магазину також впливає те , як оплачуються товари. Якщо ви не запропонуєте клієнтам бажані способи оплати, вони не довірятимуть вам і не завершать покупку. Те саме стосується, якщо ви продаєте свої товари не в місцевій валюті.
Тому спочатку з’ясуйте, які способи оплати найчастіше використовуються іноземними клієнтами, і обов’язково пропонуйте їх у своєму інтернет-магазині. Потім перевірте ціни. Якщо в країні є своя валюта, використовуйте її замість євро.
Місцева адреса
Адреса має вирішальне значення, особливо коли клієнт вирішує повернути товар. Якщо вони дізнаються, що їм потрібно відправити його до вас, вони, швидше за все, покинуть інтернет-магазин, так і не зробивши покупку.
Однак станеться навпаки, якщо у вас є місцева адреса, наприклад, пункту збору. Клієнт буде впевнений, що якщо він замовить те, що його не влаштовує, то зможе повернути це легко, швидко і без великих витрат.
Реєстрація платником ПДВ
Кожна країна Європейського Союзу має фіксований річний ліміт обороту, який визначає необхідність реєстрації платником ПДВ. Ліміти варіюються від країни до країни і можуть змінюватися з часом, тому регулярно перевіряйте.
Однак іноді варто стати на облік платником ПДВ навіть у тому випадку, якщо ви не досягли цієї межі. Наприклад, якщо:
- Ви хочете здаватися надійнішими
- Ставка податку за кордоном нижча, ніж у нас
- у вас є клієнти, які є платниками ПДВ
Логістика
Сьогоднішні покупці не хочуть чекати на свою продукцію тиждень чи два. Коли вони замовляють щось у вас, вони очікують, що це буде у них вдома максимум протягом двох-трьох робочих днів. Щоб задовольнити їхні вимоги, потрібно не забувати про логістику при розширенні.
Ознайомтеся з транспортними компаніями. Дізнайтеся, яку якість послуг вони пропонують, як швидко вони доставляють і які ціни. Також дізнайтеся про зворотну логістику. Це означає, наприклад, чи обробляє перевізник повернення.
Будуйте відносини
Хороші ділові відносини також необхідні для успішного бізнесу. Тож починайте нетворкінг і шукайте дистриб’юторів, постачальників і партнерів, які готові працювати з вами.
Ви можете передати свою роботу на аутсорсинг. Місцеві агенти зазвичай знають ринок і мають контакти з компаніями, з якими можна мати справу.
Інструменти, які допоможуть вам розширити свої можливості
Сьогодні в Інтернеті є багато інструментів, які допоможуть вам розширитися. Ми вибрали для вас деякі з основ:
Статистика з Statista.com
На Statista.com ви можете знайти точну та актуальну статистику клієнтів, моделі покупок, розмір ринку та інші деталі. Звіти зрозумілі, а основна інформація, як правило, безкоштовна. Якщо вам цього недостатньо, сайт також пропонує щомісячну підписку.
Інші цінні дані можна знайти на веб-сайтах посольств країни, торгових палат або державних установ.
Google Market Finder
Google Market Finder – це інструмент, розроблений спеціально для розширення магазину електронної комерції. Як тільки ви введете свій домен і категорію (категорії) продуктів і послуг, він покаже вам країни, які найкраще підходять для вашого розширення. Він також надасть вам основну інформацію про країни, такі як:
- Щомісячні пошукові запити в межах обраної категорії
- Чистий наявний дохід домогосподарств
- Індекс легкості ведення бізнесу
Google Trends
Використовуйте Google Trends , щоб дізнатися , наскільки популярне вибране вами слово в різних країнах. Ви навіть можете побачити, як його шукали протягом тривалого часу. Це може бути корисно, якщо ви продаєте щось сезонне і хочете знати, коли люди почнуть проявляти до цього більший інтерес.
Google Trends також показує інші популярні пов’язані терміни та теми, які ви можете використовувати, наприклад, під час створення контенту.