26 хв. читання

Цифровий та онлайн-маркетинг

Інтернет-маркетинг або інтернет-маркетинг – це широкий термін, який позначає комплекс дій з просування бренду та спілкування з клієнтами. Багато людей часто плутають його з діджитал-маркетингом або використовують як синонім, що є неправильним. Що таке інтернет-маркетинг і чим він відрізняється від цифрового маркетингу?

Ця стаття була перекладена для вас штучним-інтелектуалом
Цифровий та онлайн-маркетинг
Джерело: Unsplash.com

Що таке інтернет-маркетинг?

Інтернет-маркетинг охоплює всі форми маркетингу, що проводяться через Інтернет та онлайн-канали. В основному він просуває та розповсюджує рекламу, будує бренди та спілкується з клієнтами.

Грамотно розроблений і виконаний інтернет-маркетинг дозволяє брендам охопити свою цільову аудиторію і збільшити продажі своїх товарів і послуг. Результати окремих кампаній можна відстежувати в режимі реального часу, що дозволяє реагувати негайно.

Інтернет-маркетинг – це чудовий спосіб охопити клієнтів. Він не тільки пропонує багато можливостей, оскільки Інтернетом користуються мільярди людей у всьому світі, але й є доступнішим, ніж інші форми реклами (наприклад, телебачення). Навіть невеликі бренди з обмеженим бюджетом тепер можуть дозволити собі простіші маркетингові кампанії.

У чому різниця між онлайн-маркетингом і цифровим маркетингом?

Різниця між онлайн-маркетингом і цифровим маркетингом часто незрозуміла. В основному це пов’язано з тим, що багато людей плутають терміни або використовують їх як синоніми. Це не правильно. Кожен з цих видів маркетингу означає щось своє.

  • Цифровий маркетинг – більш широкий термін, що позначає всі форми маркетингу, які використовують цифрові технології для просування послуг і товарів. Це означає, що на додаток до онлайн-каналів, таких як соціальні мережі, веб-сайти, реклама PPC або інформаційні бюлетені, він також зосереджується на телебаченні, радіо та інших цифрових інструментах.
  • Інтернет-маркетинг – це більш конкретний термін для маркетингу, який відбувається виключно онлайн, тобто через інтернет. В даний час він дуже популярний і підходить як для великих брендів, так і для більш дрібних приватних осіб.

Source: Unsplash.com

Онлайн vs офлайн маркетинг

У контексті інтернет-маркетингу ви також можете зустріти термін офлайн-маркетинг. Останній відноситься до форми маркетингу, яка відбувається поза Інтернетом. Він використовує традиційні канали та методи, такі як радіо, телебачення, друковані видання, білборди або заходи (торгові виставки, конференції тощо) для просування бренду чи продуктів.

Офлайн-маркетинг часто дорожчий , ніж онлайн-маркетинг. Тому його частіше використовують великі компанії і компанії, які приносять високий прибуток.

Порада експерта : Хоча інтернет-маркетинг стає все більш популярним, офлайн-маркетинг все ще відіграє важливу роль у загальній маркетинговій стратегії. Наприклад, він ефективно націлений на групи людей з обмеженим доступом до Інтернету або мінімальним використанням.

У чому полягають основні переваги інтернет-маркетингу?

Інтернет-маркетинг має ряд переваг, серед яких:

  • Широке охоплення

Інтернет-маркетинг дозволяє спілкуватися зі своїми клієнтами по всьому світу, що є чудовою перевагою, якщо ви відправляєте свою продукцію за кордон. Це автоматично дає вам доступ до мільйонів потенційних клієнтів, яких ви не змогли б охопити через традиційні канали.

  • Точне націлювання

За допомогою традиційного офлайн-маркетингу ви мало контролюєте , хто бачить ваш контент. Навіть якщо ви платите за рекламу в торговому журналі або на телеканалі, ви можете вибрати того, на кого хочете орієнтуватися, під час налаштування онлайн-кампаній.

І навпаки, створюючи онлайн-кампанію, ви можете створити точну цільову аудиторію на основі віку, статі, демографічних показників, купівельної поведінки, цінностей та багатьох інших факторів. Це гарантує, що вашу рекламу побачать люди, які можуть зацікавитися вашими продуктами, що дасть вам набагато кращі результати.

  • Вимірність

Інтернет-маркетинг дуже легко виміряти. Ви можете аналізувати окремі кампанії на основі низки параметрів і факторів, таких як конверсії, трафік сайту, кліки або частка контенту.

Залежно від результатів кампаній ви отримаєте важливу інформацію про те, що працює з вашими клієнтами, що не працює та що вам більше не потрібно робити. Це ефективно економить ваш час і гроші.

  • Підвищення залученості

Традиційні методи маркетингу допускають лише односторонню комунікацію. Це означає, що взаємодія закінчується, коли ви надаєте клієнтам певну інформацію через телебачення, друковані видання або радіо. Ви не знаєте, як інша сторона ставиться до продукту або послуги.

Зворотний зв’язок має вирішальне значення в маркетингу. Це може допомогти вам дізнатися , як клієнти взаємодіють із кампанією та як вони до неї ставляться. На основі цих даних ви можете потім модифікувати та адаптувати його.

Зворотний зв’язок також потрібен під час створення подальших рекламних оголошень або контенту. Це допоможе вам краще пізнати своїх існуючих і потенційних клієнтів, а також дасть вам зрозуміти, що їм запропонувати і як це запропонувати.

Порада експерта : Двосторонній зв’язок також чудово підходить для онлайн-маркетингу, оскільки він дозволяє відповідати на запитання клієнтів, наприклад, у соціальних мережах. Ви можете допомогти їм вибрати товар, вирішити іншу проблему та збільшити продажі.

  • Низькі витрати

Витрати на інтернет-маркетинг залежать від багатьох факторів, включаючи тип кампанії, розмір бізнесу та його бюджет, людину чи компанію, яка займається вашим маркетингом тощо. Однак реклама на телебаченні чи радіо, як правило, нижча за суму, яку ви б заплатили.

Source: Unsplash.com

  • Висока доступність

Інтернет ніколи не спить. Люди знаходяться на ньому вдень і вночі, переглядають сайти і соціальні мережі. Інтернет-маркетинг використовує цей факт, показуючи клієнтам релевантну рекламу незалежно від часу чи дати.

  • Персоналізований підхід

Чи продаєте ви товари, які подобаються різним типам клієнтів, наприклад, молодим і літнім людям? Інтернет-маркетинг дозволяє адаптувати вашу рекламну кампанію до кожної цільової групи, надаючи їм персоналізований підхід.

Персоналізація та індивідуальний підхід призводять до кращого клієнтського досвіду та відчуття зв’язку з брендом. Рекламні кампанії, які висвітлюють цінності покоління або статі, можуть привести людину до формування позитивної думки про компанію і стати лояльним клієнтом.

  • Гнучкість

Інтернет-маркетинг дуже гнучкий і дозволяє швидко коригувати або оптимізувати поточні або заплановані кампанії на основі результатів і відгуків. Це великий плюс, якого немає у традиційного офлайн-маркетингу, що значно знижує його ефективність.

Гнучкість також має вирішальне значення сьогодні через тенденції, що швидко змінюються. Маркетологи можуть легко реагувати на них і включати їх у поточні або майбутні кампанії або контент.

  • Тестованість

Інтернет-маркетинг дає можливість протестувати різні стратегії та креативні підходи з мінімальними витратами. Наприклад, A/B-тестування – це популярний спосіб порівняння ефективності різних версій реклами або веб-контенту.

  • Покращені коефіцієнти конверсії

Конверсія – це досягнення певної мети відвідувачем сайту або потенційним замовником. Це може бути перехід на веб-сайт, підписка на розсилку новин або здійснення покупки. Таким чином, коефіцієнт конверсії – це відсоток клієнтів, які виконують бажану дію.

Загалом, чим вищий коефіцієнт конверсії, тим успішнішими є ваші маркетингові зусилля.

За даними Adobe, традиційні маркетингові методи зазвичай досягають лише 1,7% конверсії, що є дуже низьким показником у порівнянні з тим, що ви платите.

Хороша новина полягає в тому, що інтернет-маркетинг працює набагато краще. Середній коефіцієнт конверсії становить 9,9%, що майже в шість разів вище. Не кажучи вже про те, що вам не потрібно витрачати так багато. Так ви зможете заощадити гроші і отримати набагато більше клієнтів одночасно.

Source: Unsplash.com

  • Вірусність

Інтернет-маркетинг дозволяє маркетологам створювати якісний, розважальний і цікавий контент, яким ділиться багато користувачів. Цей контент може стати вірусним і поширювати впізнаваність вашого бренду з метеоритною швидкістю – і все це без оплати реклами.

  • Різні формати

Традиційний маркетинг дозволяє використовувати дуже обмежену кількість контенту. У друкованих виданнях – це зображення, на телебаченні – відео, а на радіо – аудіо. З іншого боку, в Інтернеті ці формати доповнюються банерами, GIF-файлами, цікавою графікою, короткими та лаконічними відео та багато чим іншим. Так, можна легко залучити всі вікові групи – від підлітків до людей похилого віку.

Що таке інтернет-маркетинг?

Інтернет-маркетинг складається з кількох видів діяльності, які ви повинні поєднати, щоб отримати найкращі результати. Основними з них є:

SEO

Пошукова оптимізація, або скорочено SEO, – це процес оптимізації веб-сайту для покращення його позицій у пошуковій видачі. Він також включає отримання органічного та неоплаченого трафіку з пошукових систем, таких як Google, Bing, Yahoo тощо.

SEO складається з різних дій, методів і практик, які застосовуються до контенту веб-сайту. Вони покращують і підвищують його релевантність, що призводить до більш високих позицій у Google.

І які найпоширеніші техніки та практики використовуються в SEO?

  • Ключові слова – якщо ви хочете, щоб ваш контент займав якомога вищі позиції, вам слід вивчити релевантні ключові слова, які ви будете використовувати, перш ніж його створювати. Включіть найбільш релевантні з них у свій заголовок, мета-описи та підписи до зображень. Правильно підібрані ключові слова допоможуть пошуковим системам визначити тематику контенту і, виходячи з інших параметрів, де ранжувати ваш сайт.
  • Структура контенту – Стаття, опис продукту або будь-який інший текст, знайдений в Інтернеті, повинен бути легким для читання і добре структурованим. При цьому він повинен відповідати на питання або вирішувати проблеми, які обіцяє в заголовку або вступі. Це дозволить довше утримувати клієнтів на сайті, що повідомляє пошуковій системі про те, що ваш контент релевантний і може призвести до його вищого ранжування.
  • Оптимізація технічного контенту – Технічні фактори, такі як адаптивність (здатність сайту адаптуватися до невеликих екранів мобільних або планшетів), дизайн і швидкість завантаження також впливають на пошуковий рейтинг сайту. Насправді, останній параметр має вирішальне значення для встановлення довірчих відносин з клієнтами. Це пов’язано з тим, що звичайні користувачі Інтернету вважають швидкі веб-сайти безпечними і люблять залишатися на них. І навпаки, сайти, які занадто довго завантажуються, будуть покинуті практично відразу.
  • Лінкбілдінг – отримання якісних зворотних посилань з релевантних веб-сайтів може підвищити ваш авторитет та авторитет. Це може допомогти веб-сайту опинитися на вершині рейтингу в пошукових системах.
  • Аналізуйте та відстежуйте результати – важливою частиною SEO є регулярний аналіз продуктивності вашого веб-сайту за допомогою таких інструментів, як Google Analytics або Google Search Console. Ви можете дізнатися, скільки трафіку ви отримали за останній тиждень, місяць або шість місяців, ваш коефіцієнт конверсії або поточний рейтинг у пошукових системах. Всю цю інформацію можна використовувати пізніше для створення оптимізованого контенту або рекламних кампаній.

SEO – це складна та викликова сфера, над якою бренди та компанії постійно працюють. Навіть якщо їм вдається посісти перші місця, це не означає, що вони завжди будуть це робити. Тенденції пошуку змінюються щодня та значною мірою впливають на місце появи веб-сайту. Отже, це постійний цикл удосконалення старого контенту та створення нового, оптимізованого.

Чи знаєте ви, що…

… За даними Google, підвищення швидкості веб-роботи на одну секунду може збільшити конверсію на 27% для користувачів телефонів. З іншого боку, повільне завантаження більше 3 секунд може відштовхнути до 40% людей, що негативно вплине як на продажі, так і на саме SEO.

Маркетинг електронною поштою

Однією з основних форм інтернет-маркетингу є маркетинг електронною поштою, який дозволяє спілкуватися з потенційними або існуючими клієнтами за допомогою електронної пошти. За допомогою email-маркетингу ви можете:

  • Формуйте лояльність клієнтів
  • Заохочуйте повторні покупки
  • Залучайте нових клієнтів

Source: Unsplash.com

Залежно від вашої мети, вам потрібно вибрати правильний тип електронної пошти. Є кілька доступних:

  • Розсилки – регулярні рекламні електронні листи, які інформують клієнтів про новини, акції та інші оновлення. Зазвичай вони надсилаються через рівні проміжки часу, наприклад, двічі на тиждень, чотири рази на місяць тощо.
  • Електронні листи з нагадуваннями – надсилаються клієнтам, які не підтвердили свою адресу електронної пошти після реєстрації або покинули кошик для покупок, не завершивши замовлення. Вони, як правило, чіткі і лаконічні.
  • Вітальні листи – призначені для нових клієнтів. Зазвичай вони надають більше інформації про бренд або коди знижок.
  • Листи зі зворотним зв’язком – надсилаються після того, як клієнт здійснив покупку. Ви можете використовувати їх, щоб з’ясувати, що вони знайшли не так або не вистачало у своєму замовленні та що їм сподобалося.

Що стосується email-маркетингу, будьте обережні, щоб не спамити клієнтів без потреби. Занадто велика кількість рекламних електронних листів призведе до того, що люди втратять інтерес і відпишуться.

Також слід бути в курсі чинного законодавства. Якщо ви хочете надсилати клієнтам інформаційні бюлетені, які не мають прямого відношення до товарів, які ви постачали їм у минулому, вам знадобиться їхня згода. Ви можете отримати це, надіславши їм електронний лист із посиланням для підтвердження, на яке вони повинні натиснути.

Порада від нас

Пам’ятайте, що згідно із законом, кожен інформаційний бюлетень повинен містити можливість скасувати підписку.

Контекстна реклама

Реклама з оплатою за клік, також відома як PPC, є однією з найпопулярніших форм інтернет-реклами на сьогоднішній день. Він характеризується тим, що рекламодавець платить за клік по рекламі, а не за її відображення в результатах пошуку або на веб-сторінках.

PPC-реклама може бути націлена на певну аудиторію. При цьому запускати і налаштовувати його можна відносно швидко. Однією з переваг PPC-реклами є те , що ви отримуєте детальну статистику, наприклад, кількість кліків, під час і після кампанії.

Якщо ви вирішили використовувати контекстну рекламу, на вибір пропонується кілька видів:

  • Пошукова реклама – з’являється в топі пошукових систем, таких як Google. На перший погляд, вони виглядають як звичайні органічні результати, за винятком того, що поруч із ними є напис «Sponsored». Існує кілька технічних критеріїв, які слід враховувати при створенні PPC-реклами, наприклад, цей. До них відноситься підбір відповідних ключових слів і створення яскравого заголовка і цікавого тексту для привернення уваги.
  • Банерна реклама – графічна PPC-реклама, яка з’являється на веб-сайтах, журналах і блогах. Він може складатися з цікавої графіки, фото або відео, що супроводжується лаконічним і потужним текстом.
  • Google Shopping – ваше оголошення з’явиться в топі пошукових запитів із зображенням товару, назвою товару та ціною. Це дозволяє потенційним клієнтам порівняти вашу пропозицію з конкурентами без необхідності відвідувати інтернет-магазин.
  • Відеореклама – рекламні кампанії, які відображаються у вигляді відео, наприклад, на YouTube або безпосередньо в контенті звичайних веб-сайтів. Короткі оголошення зазвичай неможливо пропустити. Довші можуть, коли рекламодавець платить лише за перегляд усієї реклами.
  • Реклама в соціальних мережах – PPC-рекламу також можна використовувати в соціальних мережах. Тут вони можуть мати форму фото, графіки або короткого відео. Вони мають перевагу точного націлювання та відносно прості в налаштуванні.

Source: Unsplash.com

Соціальні мережі

Соціальні мережі є популярним каналом онлайн-маркетингу, який використовується як великим, так і малим бізнесом. До його переваг можна віднести:

  • Десятки різних платформ – існує величезна кількість платформ на вибір, від класичних, таких як Facebook, Instagram і YouTube, до нових альтернатив, які використовуються в основному молодим поколінням, таких як TikTok. Кожна соціальна мережа має різний спосіб його використання та різний тип контенту. Познайомтеся з ними та визначте, яка реклама працюватиме на них найкраще.
  • Створити рекламну кампанію легко – якщо ви знаєте, який контент популярний у соціальній мережі, створити рекламну кампанію не складе труднощів. Просто складіть цільову аудиторію, орієнтуйтеся на неї і виберіть інші параметри.
  • Низька вартість – Реклама в соціальних мережах підходить для малого бізнесу та приватних осіб з невеликим бюджетом. Ви можете отримати досить хороші результати за невелику суму грошей.
  • Велика кількість користувачів – соціальними мережами щодня користуються мільярди людей по всьому світу, що робить їх відмінним місцем для просування ваших товарів або послуг.
  • Можливість спілкуватися зі своїми клієнтами – соціальні мережі дозволяють спілкуватися зі своїми клієнтами, щоб відповісти на їх запитання або відгуки. Це дозволяє швидко і легко вирішувати різні питання або не допускати негативного висновку про ваш бренд через неоднозначність.

Контент-маркетинг

Контент-маркетинг – це загальний термін для стратегії онлайн-маркетингу, яка передбачає створення та розповсюдження високоякісного, релевантного контенту. Мета – охопити конкретну аудиторію та мотивувати її зробити покупку.

Якісний контент також може допомогти потенційним клієнтам вирішити різні проблеми або надати практичні поради та підказки.

Контент-маркетинг йде рука об руку з SEO. Описи товарів, статті або інший текст повинні бути оптимізовані, щоб зайняти більш високі позиції в пошукових системах і продавати ваш товар або послугу клієнтам.

Існує кілька типів контенту, які є частиною контент-маркетингу, зокрема:

Блоги та журнали

Базовий тип контенту, який ви можете створити, а потім опублікувати на своєму веб-сайті. Оптимізована копія може привабити нових відвідувачів , які потім можуть стати клієнтами.

Пишучи статті в блозі або журналі, ви повинні пам’ятати, що ви створюєте їх для людей , з якими хочете поділитися інформацією. Отже, це не може бути просто текст, наповнений ключовими словами без доданої вартості. Прочитавши кілька абзаців такого контенту, людина відразу покине сайт і перейде до конкурента, де, швидше за все, зробить покупку.

Електронні книги

Чудовий тип контенту для мотивації клієнтів підписатися на вашу розсилку. Електронні книги не обов’язково повинні бути довгими, але вони повинні бути цікавими. В ідеалі вони повинні супроводжуватися графікою або різними графічними елементами, щоб розбити занадто щільний текст.

Крім того, електронні книги повинні надавати інформацію на тему, пов’язану з вашими продуктами або послугами, і пропонувати практичні поради.

Source: Unsplash.com

Напрямні

Посібники схожі на електронні книги, за винятком того, що вони зазвичай призначені для надання певних вказівок, підказок або порад. Вони можуть бути доступні безпосередньо на сайті або надіслані клієнтам після того, як вони підпишуться на вашу розсилку.

Подкасти

Останніми роками подкасти стали дуже популярними, тому було б прикро, якби ви не використали їх на свою користь. Однак важливо знайти відповідні теми, щоб розважити людей і додати цінність.

Інфлюенсер-маркетинг

Інфлюенсер-маркетинг передбачає використання інфлюенсерів і знаменитостей з великою кількістю підписників у соціальних мережах для просування продуктів і послуг. У порівнянні з іншими методами, він часто буває дуже успішним, головним чином завдяки високому рівню довіри між інфлюенсером і фанатом.

Однак важливо пам’ятати, що на успіх співпраці значною мірою впливатиме обраний вами інфлюенсер. Тільки деякі люди будуть придатні для просування вашої продукції. Добре подумайте про аудиторію, яку ви хочете охопити, і територію, яку ви хочете охопити.

Вартість інфлюенс-маркетингу може бути вищою, ніж звичайна реклама в соціальних мережах, особливо якщо ви хочете скористатися послугами інфлюенсера з сотнями тисяч підписників.

Порада експерта : Вам не обов’язково вибирати лише найвідоміших інфлюенсерів для роботи. Багато малого та середнього бізнесу задоволені інфлюенсерами, які мають від 10 000 до 50 000 підписників. Їхня аудиторія, як правило, більш лояльна, ніж аудиторія дуже відомих людей. Тому їх легше вмовити купити.

Найпоширеніші помилки в інтернет-маркетингу

Є багато помилок, які ви можете зробити, коли займаєтеся маркетингом в Інтернеті. Одними з найбільших є:

Відсутність аналізу ключових слів

Якщо ви хочете створювати контент, релевантний як клієнтам, так і пошуковим системам, вам потрібно спочатку провести аналіз ключових слів. Без цього ви не будете знати, які теми шукаються, що може призвести до нових відвідувачів.

Ви також можете провести простіший аналіз ключових слів самостійно, використовуючи безкоштовні інструменти. Однак тільки маркетолог з достатнім досвідом роботи в цій сфері може дати вам більш глибоку і детальну інформацію.

Відсутність стратегії

Ви навряд чи досягнете всіх своїх цілей, якщо у вас немає плану і стратегії. Отже, перше, що потрібно зробити, це подумати про методи досягнення бажаних результатів , а потім вже порівнювати їх. З’ясуйте, які з них є реалістичними і можуть бути застосовані на практиці.

Відсутність онлайн-каналів

Ви використовуєте лише один веб-сайт або соціальну мережу для спілкування зі своїми клієнтами? У наші дні цього недостатньо. Клієнти очікують від вас активності як мінімум на двох-трьох різних платформах, в ідеалі на Facebook, Instagram і YouTube.

Source: Unsplash.com

Ігнорування трендів

Інтернет-маркетинг – це динамічна сфера, яка постійно розвивається. Якщо ви хочете, щоб ваш контент був хорошим і відповідав усім необхідним параметрам, вам потрібно йти в ногу з часом. Слідкуйте за останніми змінами, які регулярно вносять соціальні мережі та Google, навчайтеся та продовжуйте пробувати щось нове. Тільки так можна запобігти тому, щоб клієнти через деякий час втратили інтерес.

Поділіться статтею
Схожі статті
Продаж у TikTok: представлено гід по магазинах Іспанії
4 хв. читання

Продаж у TikTok: представлено гід по магазинах Іспанії

TikTok випустив вичерпний посібник із продажу на TikTok, оскільки готується запустити TikTok Shop в Іспанії. Цей великий ресурс розкриває внутрішню роботу маркетплейсу TikTok, пропонуючи важливу інформацію для продавців, які прагнуть почати продавати на платформі. Іспанські продавці, які володіють цими ключовими характеристиками, можуть отримати значну конкурентну перевагу в цьому швидко зростаючому просторі електронної комерції.

Прочитати статтю
Зростання брендів Direct-to-Consumer (DTC) у Європі
6 хв. читання

Зростання брендів Direct-to-Consumer (DTC) у Європі

Останніми роками бренди Direct-to-Consumer (DTC) набули значної популярності в Європі. Ця бізнес-модель, яка передбачає, що бренди продають безпосередньо клієнтам через свої онлайн-канали, ефективно обходить традиційних роздрібних посередників, таких як універмаги або маркетплейси. Отже, бренди DTC докорінно змінили ландшафт роздрібної торгівлі, зосередившись на персоналізованому досвіді, орієнтуючись на нішеві ринки та побудувавши сильну ідентичність бренду. Крім того, […]

Прочитати статтю
Facebook лідирує в соціальній комерції: тренди платформ у соціальному шопінгу
8 хв. читання

Facebook лідирує в соціальній комерції: тренди платформ у соціальному шопінгу

Незважаючи на зростаючий ентузіазм і значні інвестиції в покупки в соціальних мережах (соціальна комерція) на західних ринках, це інноваційне поєднання соціальних мереж і електронної комерції ще не досягло приголомшливого успіху, якого спочатку очікували галузеві експерти та розробники платформ. Концепція купівлі продуктів безпосередньо через платформи соціальних мереж була зустрінута західними споживачами з поєднанням цікавості та обережності, […]

Прочитати статтю
Bridge Now

Найсвіжіші новини просто ЗАРАЗ

10+ не прочитано

10+