25 хв. читання

Що таке SEO?

SEO - це часто використовувана абревіатура, особливо в маркетингу. Можливо, ви стикалися з ним під час створення контенту або навіть самого веб-сайту. Але що це означає і чому це так важливо для багатьох професіоналів?

Ця стаття була перекладена для вас штучним-інтелектуалом
Що таке SEO?
Джерело: Unsplash.com

Що таке SEO?

Пошукова оптимізація, або скорочено SEO, — це процес оптимізації веб-сайту або контенту для покращення його видимості в пошукових системах , таких як Google, Bing або Yahoo.

У рамках SEO маркетологи або копірайтери зазвичай зосереджуються на конкретних ключових словах або фразах, що мають відношення до бренду, продукту чи послуги. Вони використовують їх, щоб спробувати вивести веб-сайт у топ пошукової видачі, що може збільшити трафік і збільшити продажі.

SEO – це складна сфера. Це нескінченний процес, оскільки пошукова видача постійно змінюється. Одного разу ваш сайт може зайняти перше місце в рейтингу; На наступний день він може зайняти четверте або п’яте місце. Саме тому потрібно постійно стежити за новими трендами, дивитися, що можна покращити та передбачати, які фактори можуть загрожувати вашій позиції.

Як працюють пошукові системи?

Щоб розуміти і працювати з SEO, потрібно розуміти, як працюють пошукові системи. Вони є невід’ємною частиною всього процесу оптимізації контенту або веб-сайту.

По-перше, пошукові системи – це не лише Google, Bing чи Yahoo. Сьогодні до них також належать популярні платформи, такі як Facebook або YouTube. Отже, щоб зайняти вищі позиції на цих платформах, потрібно застосовувати принципи SEO під час створення контенту для них.

Але як працюють пошукові системи? Дуже просто. Їхні алгоритми щодня сканують тисячі веб-сайтів і зберігають їх у своїй базі даних. Потім він вибирає їх на основі вибраного вами ключового слова та відображає їх вам.

Порядок появи сайтів залежить від кількох факторів. Google не надає багато інформації з цього приводу, але ми можемо підтвердити з досвіду, що його технологія фокусується в першу чергу на ключових словах, релевантності контенту, внутрішніх і зовнішніх посиланнях, швидкості завантаження. Про основні фактори ми розповімо нижче.

Source: Unsplash.com

Актуальність

Якщо ви шукаєте шини, ви не хочете бачити одяг у результатах пошуку. Тому при оцінці контенту основна увага Google приділяється його релевантності або ступеню існування точного зв’язку між пошуковим запитом і передбачуваним результатом пошуку.

Домени з точними, швидкими та релевантними результатами займають високі позиції та займають перше місце в пошукових системах. Ось чому ви повинні використовувати правильні ключові слова під час створення контенту. Штучний інтелект Google (або будь-якої іншої пошукової системи) зможе прочитати їх і показати ваш сайт людям, які дійсно цікавляться цією темою.

Релевантність контенту важлива, але не єдиний фактор, який враховує Google. В даний час існують мільйони релевантних веб-сторінок, і лише деякі з них можуть бути ранжовані на верхніх позиціях. Тому потрібно враховувати інші параметри , коли справа доходить до SEO.

Чи знаєте ви…?

До 68% людей не повернуться на веб-сайт, якщо вони розчаровані або не зацікавлені в контенті, який вони знаходять. Отже, якщо ви хочете, щоб людина залишилася на вашому сайті та здійснила покупку, вам потрібно створювати персоналізований, високорелевантний, якісний контент, який відповідає її бажанням та потребам.

Орган

Авторитет – це параметр пошукової системи для визначення того, чи є контент точним і заслуговує на довіру. Це стосується загального впливу та репутації домену, і Google зазвичай оцінює його на основі загального визнання сайту користувачами.

Але як Google визначає, який авторитет має сайт? Як правило, він робить це на основі зворотних посилань з інших сайтів. Ось чому лінкбілдинг такий важливий для SEO.

Зворотні посилання необхідні для веб-сайту, але замість того, щоб просто зосереджуватися на кількості зворотних посилань, ви також повинні відстежувати, на яких сайтах вони перебувають. Зворотне посилання на авторитетному сайті набагато цінніше для Google, ніж кілька посилань на менших і неавторитетних сайтах.

Утиліта

Той факт, що контент релевантний і фактично правильний, не гарантує автоматично, що він корисний і буде ранжований Google. Компанія постійно обговорює важливість якості, а не кількості , і наголошує, що контент має створюватися для користувачів, яким подобається читати та взаємодіяти з ним. Що це означає на практиці?

Уявіть, що ви шукаєте статтю про те, як схуднути. Результат А, який ви відкриваєте, написаний провідним і обізнаним експертом. Текст актуальний і надає якісну інформацію, саме тому багато сайтів посилаються на нього.

Однак цей контент є проблематичним, оскільки він погано структурований, у ньому відсутні зображення та містяться технічні терміни , які більшість людей не розуміють.

Результат Б, з іншого боку, має перевірену інформацію, яка написана людською мовою. Він також структурований і має картинки. Так що звичайні люди прочитають її набагато краще , ніж перший варіант. Таким чином, Google може поставити результат B на перше місце, навіть якщо авторитетних веб-сайтів, які посилаються на нього, не так багато.

Говорячи простою мовою, Google також дивиться, чи відкривають люди сторінку і йдуть, тому що бачать багато неструктурованого тексту, чи вони залишаються на сторінці і читають її.

Поради експертів

: Ви можете використовувати показник під назвою показник відмов , щоб визначити, як люди взаємодіють з вашим контентом. Це показує, який відсоток людей відвідують сайт, не вживають жодних дій і негайно залишають сайт.

Безпеки

Безпека є ще одним фактором у SEO та тому, де сайт буде ранжуватися. Технологія Google повинна мати можливість відвідувати та сканувати сайт без будь-яких проблем.

Багато користувачів думають, що фактором ранжування Google за безпекою є безпечний гіпертекстовий протокол “https”. Однак Джон Мюллер, старший аналітик веб-майстрів з трендів і пошукових відносин компанії, каже, що технологія Google не надто уважно розглядає цю деталь. Вони дивляться на інші параметри, наприклад, на вихідний код сторінки.

З іншого боку, протокол https має важливе значення для користувачів. Якщо вони відкриють ваш сайт і виявлять, що на ньому його немає, вони, швидше за все, негайно покинуть, збільшивши ваш показник відмов. Це означає, що ваш контент не має відношення до Google, що призведе до падіння вашого рейтингу в пошуку.

Source: Unsplash.com

Швидкість роботи сайту

Останніми роками швидкість веб-пошуку називають одним із найважливіших параметрів , що впливають на ранжування в пошуковій видачі. Це пов’язано з тим, що Google постійно намагається покращити користувацький досвід. Він знає, що люди не хочуть чекати занадто довго, поки завантажаться сторінки. Отже, якщо ваш сайт швидкий, є велика ймовірність, що він займе вищі позиції.

Отже, як Google перевіряє швидкість завантаження? У липні 2018 року вона представила оновлення алгоритму, зосереджене саме на цій деталі, караючи сайти, які довго з’являються .

Хороша новина полягає в тому, що тепер ви можете використовувати кілька інструментів для перевірки швидкості вашого сайту. Одним з найпростіших є PageSpeed Insight, який надходить безпосередньо від Google.

Чуйність

Великий відсоток людей сьогодні використовує мобільні телефони для пошуку інформації. Маленькі екрани віддають перевагу перед великими комп’ютерами або ноутбуками, про що потрібно пам’ятати при створенні веб-сайту. Сайт повинен адаптуватися до користувачів мобільних пристроїв або планшетів, полегшуючи перегляд підсторінок і гарантуючи, що вони не покинуть його, як тільки він завантажиться.

Google безпосередньо не контролює, наскільки добре веб-сайт адаптується до невеликих екранів. Однак він контролює показник відмов, який буде вищим, якщо користувачі дізнаються, що сайт непросто переглядати на мобільному пристрої.

Вік і доменне ім’я

Чи знаєте ви, що до 60% сайтів, які з’являються на верхніх позиціях Google, мають вік від трьох років і старше? Цей факт виявила компанія Ahrefs, яка перевірила понад два мільйони сторінок у своєму тесті 2017 року.

Отже, якщо у вас є сайт, якому вже кілька років, у вас є перевага перед новітніми сайтами.

Крім віку, важливе значення має і саме доменне ім’я. Хоча в минулому Google штрафував домени з точною відповідністю (ті, у яких ключове слово в URL було навмисно), ці санкції були в основному за спам-сайти з нерелевантним і неякісним контентом.

Доменам з точною відповідністю за ключовим словом, які мають релевантний та якісний контент, не варто боятися санкцій. Навпаки, Google винагородить їх більш високими пошуковими рейтингами за добре виконану роботу.

Користувацький досвід

Користувальницький досвід тісно пов’язаний з корисністю. Google вже деякий час використовує штучний інтелект для підвищення рейтингу веб-сайтів. Він називає цю технологію RankBrain, основне завдання якого, зокрема, полягає у відстеженні.

  • Клікабельність – відсоток людей, які перейшли на ваш сайт після його появи в пошуковій видачі
  • Exit rate – кількість людей, які клікають на ваш сайт, а потім повертаються до пошукової видачі, не роблячи ніяких дій
  • Час затримки – тривалість часу, який відвідувачі проводять на вашому сайті

Соціальні мережі

Згідно з офіційною заявою Google, соціальні мережі не мають прямого впливу на SEO. Однак дослідження , яке контролює 23 мільйони поширень, виявило чіткий зв’язок між поширенням контенту на цих платформах і рейтингом у пошукових системах.

Крім того, важливість соціальних мереж підтверджується тим фактом, що сайти, які з’являються на верхніх позиціях в Google, завжди мають хоча б один аккаунт в Facebook, Instagram або X (Twitter).

Якщо ви хочете покращити свій рейтинг і не користуєтеся соціальними мережами, подумайте про те, щоб включити їх у свій онлайн-маркетинг.

Source: Unsplash.com

Види SEO

SEO в цілому ділиться на дві основні групи, які є

На сторінці

Внутрішнє SEO, або внутрішнє SEO, оптимізує сайт для пошукових систем і користувачів. Він може включати різні зміни та модифікації веб-сайту з контентної або технічної точки зору.

Внутрішнє SEO має важливе значення для технологій пошукових систем для перевірки релевантності та якості веб-сайту. На основі цих даних він ранжує його в пошуковій видачі.

Порада

У деяких випадках ви також можете зіткнутися з технічним SEO, яке займається технічною стороною вашого сайту. Це підпадає під категорію внутрішньосторінкового SEO.

Поза сторінкою

Зовнішнє SEO фокусується на тому, як інші веб-сайти або користувачі згадують ваш веб-сайт. Наприклад, він може передбачати публікацію зворотних посилань.

Зовнішнє SEO має на меті зробити ваш сайт більш надійним та авторитетним для пошукових систем та людей.

SEO vs. SEM

Ви зустрінете кілька абревіатур, пов’язаних із SEO. Одним з них є SEM.

SEM, або Search Engine Marketing, – це маркетингова стратегія , яка підвищує видимість сайту в пошуковій видимості за допомогою платної реклами та оптимізації. На відміну від SEO, він не фокусується на чисто органічній генерації трафіку.

SEO проти PPC

Оплата за клік, або PPC, — це тип реклами, де рекламодавець платить лише тоді, коли користувач натискає на рекламу. Тому, на відміну від SEO, це не органічний спосіб досягти вищих позицій у пошуку.

SEO і PPC ніяк не допомагають один одному . Однак вони є практичними інструментами онлайн-маркетингу та цифрового маркетингу для стимулювання продажів.

White Hat SEO проти Black Hat SEO

Біле SEO – це правильний та етичний спосіб оптимізації веб-сайту. Він включає всі поширені та часто використовувані методи та стратегії, згадані вище, такі як прискорення часу завантаження веб-сайту, використання правильних ключових слів, структурування контенту тощо.

У той же час, білий капелюх SEO:

  • Дотримується рекомендацій пошукових систем
  • Орієнтований на людську аудиторію
  • Вимагає довгострокового і послідовного підходу

Чорне SEO – це повна протилежність. Це неетичний підхід , який не відповідає основним правилам пошукових систем. Зазвичай він включає різні маніпулятивні тактики, такі як використання ключових слів з великим обсягом пошуку, але не релевантних контенту.

Чорним SEO також вважається:

  • Автоматизація контенту, наприклад, роботи/штучний інтелект створюють коментарі або статті
  • Створення фейкових сторінок, переповнених ключовими словами
  • Додавання невидимого тексту, що містить ключові слова
  • Додавання прихованих посилань до тексту

Наскільки важливим є SEO?

SEO набагато важливіше для вашого веб-сайту, ніж ви думаєте. Згідно з дослідженням Brightedge 2019 року, на неоплачуваний пошук припадає до 53,3% від загального трафіку сайту. Згідно з останніми даними за 2022 рік, цей показник становить до 62% трафіку.

Розмір ринку SEO-послуг підтверджує його важливість. У 2022 році він коштуватиме 68,27 мільярда доларів у всьому світі.

Source: Unsplash.com

Що SEO може зробити для вас?

Правильне і добре продумане SEO принесе вам ряд переваг, серед яких:

Підвищення впізнаваності бренду

Коли ви з’являєтеся на верхніх позиціях пошуку, ви підвищуєте впізнаваність свого бренду. Люди зареєструються та дізнаються про ваш бренд, навіть якщо вони не відвідують ваш сайт. Однак вони можуть згадати про це пізніше і зважитися на покупку.

Створіть довіру до бренду

Коли ваш веб-сайт часто з’являється у верхній частині результатів пошуку, він викликає довіру. Люди очікують, що ви, ймовірно, є авторитетом, на який вони можуть покластися, якщо Google віддає перевагу вам.

Отримання релевантних відвідувань

На відміну від інших практик і методів, SEO може допомогти вам залучити реальний якісний трафік на ваш веб-сайт. Він націлений лише на людей, які шукають ключові слова та фрази, пов’язані з вашими продуктами чи послугами.

Пам’ятайте, що не має значення, які користувачі заходять на ваш сайт. Занадто багато людей, які не зацікавлені в тому, що ви можете запропонувати, натиснуть на сторінку, а потім підуть. В результаті Google вважатиме ваш контент нерелевантним, що в кінцевому підсумку призведе до погіршення ваших позицій у пошуковій видачі.

Економічна ефективність

SEO економічно вигідніше, ніж інші канали та методи. Це особливо актуально в довгостроковій перспективі , коли це може заощадити вам багато грошей.

Однак будьте обережні. Хоча SEO може допомогти вам заощадити гроші, це не повинно бути основною причиною його вибору. Не кажучи вже про те, що ніколи не варто навмисно економити на оптимізації, оскільки це може не принести вам жодних результатів.

Невід’ємна частина маркетингу

SEO доповнює інші маркетингові практики та методи, такі як PPC-реклама або соціальні мережі. Це залучає релевантний трафік на веб-сайт і може ефективно збільшити продажі продуктів або послуг.

Відстежуйте зміни в поведінці споживачів

Завдяки пошуковій оптимізації ви можете бути в курсі останніх тенденцій і легко бачити, що шукають люди. Маючи цю інформацію, ви можете адаптуватися до них і дати їм саме те, що вони шукають.

Які недоліки та ризики SEO?

Існують деякі недоліки та ризики, пов’язані з SEO, а саме:

  • Довге очікування результатів – навіть найкраще SEO не дасть вам результату відразу. Зазвичай вам не потрібно чекати тижні або місяці, щоб побачити результати
  • Безперервна робота – SEO не є одноразовим заходом. Це тривалий і нескінченний процес, під час якого ви постійно вдосконалюєте контент, технічні аспекти сайту та інші деталі
  • Можливість охопити лише тих, хто шукає – За допомогою SEO ви можете охопити лише тих, хто зацікавлений у вибраній вами сфері, і шукати пов’язані ключові слова. Вам потрібно буде залучати інших іншими способами, наприклад, рекламою
  • Нездатність створювати попит – Ви не можете використовувати SEO для створення попиту на продукт, про який люди не знають. Для цього у вас є інші інструменти, наприклад, соціальні мережі
  • Невизначене джерело трафіку – тренди SEO та пошуку постійно змінюються. Це означає, що ви можете в будь-який момент випасти з першої або другої позиції, що може суттєво вплинути на відвідуваність сайту
  • Зростає складність SEO – утримувати топові позиції в пошуку стає все складніше. Конкуренція жорстка, що змушує власників сайтів вкладати все більше грошей у SEO. З іншого боку, коли це роблять досвідчені професіонали, рентабельність інвестицій досить висока, щоб зробити їх виправданими
  • Важко виміряти – виміряти успіх SEO досить складно. Жоден інструмент не може сказати вам, чи правильно ви все зробили. Вам потрібно збирати окремі дані з кількох джерел

Source: Unsplash.com

Як оптимізувати сайт для пошукових систем?

Оптимізація сайту для пошукових систем складається з безлічі кроків і деталей , про які не можна забувати. Основними з них є:

1. Створіть аналіз ключових слів

Першим кроком є проведення аналізу ключових слів, щоб визначити, що люди шукають у вашому продукті чи послузі. Ви можете знайти відповідні слова та фрази за допомогою різних інструментів, таких як:

  • Маркетинговий майнер
  • Ahrefs
  • Семруш

Ще однією альтернативою є використання шепоту. Це дасть вам інші пропозиції, які люди шукають після введення вибраного слова в пошукову систему.

Регулярно оновлюйте список ключових слів. Слідкуйте за тим, чи не почали люди використовувати інші слова або фрази з часом. Якщо так, зазначте їх і включіть під час створення нового контенту.

2. Переконайтеся, що ваш веб-сайт технічно оптимізований

Якщо ви хочете досягти високих позицій у пошукових системах, вам потрібно оптимізувати не лише контент, а й сам веб-сайт. Ось що таке технічне SEO, і наступні деталі, зокрема, мають вирішальне значення:

  • Чіткі та зрозумілі URL-адреси
  • Зрозуміла карта сайту
  • Швидке завантаження сторінок
  • Alt-описи зображень
  • Безпека SSL (тобто протокол “https”)
  • Адаптивний дизайн
  • Структуровані дані (використання заголовків H1 і H2)
  • Мета-заголовки

3. Створюйте оптимізований контент

Використовуйте ключові слова, які ви знайшли на першому кроці, під час написання статей, публікацій у блогах, описів продуктів, мета-заголовків та альтернативних описів. Таким чином, ви оптимізуєте свій контент і матимете більше шансів отримати найвищі позиції в пошуку.

Однак будьте обережні, щоб не переборщити з ключовими словами. Надмірно оптимізований текст виглядає підозріло і змусить Google знизити ваш рейтинг.

Ви також повинні переконатися, що статті або описи структуровані. Це означає, що вони не виглядають як один великий шматок тексту, який користувачі відразу перестануть читати. Замість цього розділіть свій контент на кілька абзаців і використовуйте підзаголовки (H2, H3 і т.д.). Ви також можете використовувати маркери, нумеровані списки, кольорові поля та ілюстративні зображення.

Порада:

контент, який ви публікуєте в Інтернеті, не обов’язково має бути абсолютно новим. Якщо деякі старі статті все ще актуальні сьогодні, оновіть їх, щоб вони відображали останні тенденції, і перепублікуйте.

4. Інвестуйте в лінкбілдинг

Лінкбілдинг також важливий для успішного SEO. Тому не бійтеся інвестувати в це. Правильно розміщені зворотні посилання підвищать авторитет і довіру до вашого сайту.

Ви також можете створити свій веб-сайт або репутацію бренду, ділячись контентом у соціальних мережах, де ви можете знайти нових потенційних клієнтів.

5. Проаналізуйте своє SEO

Після того, як ви налаштували SEO, не забудьте проаналізувати та переглянути його. Дізнайтеся, як у вас справи, що ви можете поліпшити, і, навпаки, що ви повинні продовжувати робити, тому що це працює.

Робіть це регулярно, щоб знати, що шукають люди, які нові тренди з’являються і як до них адаптуватися.

Source: Unsplash.com

Як ви вимірюєте SEO?

Отже, ви дізналися про SEO, застосували свої знання на практиці і задаєтеся питанням, чи принесли ваші зусилля бажані плоди. Як ви це робите?

Вимірювання SEO є досить складним завданням. Вона складається з декількох завдань. Однак отримати загальне уявлення про те, як у вас справи, можна кількома способами.

Перевірте органічний трафік

Цей параметр показує кількість відвідувань з органічних або неоплачених результатів. Це дуже хороший показник вашого успіху , тому що він говорить про те, скільки відвідувань прийшло, наприклад, з Google, і які ключові слова та фрази їх спонукали.

Інформацію про органічний трафік можна знайти, наприклад, у Google Analytics. Інструмент має десятки функцій і надає велику кількість даних, які можна фільтрувати за різними параметрами, включаючи часовий проміжок.

Пошукова видача

SERP розшифровується як сторінка результатів пошукових систем. Говорячи простою мовою, це сторінка, яка з’являється після того, як ви вводите ключове слово в пошукову систему і натискаєте enter.

Якщо ви хочете знати, де зараз знаходиться ваш сайт, відкрийте Google, Bing або Yahoo, введіть будь-яке з ключових слів, на які ви хочете націлитися, і знайдіть його.

CTR

Клікабельність, скорочено CTR, – це показник, який показує, який відсоток користувачів прийшов на ваш сайт із пошукової видачі. Як правило, чим вище відображається сторінка, тим більше кліків вона отримає.

Поради експертів

Багато інших деталей, таких як заголовок сторінки або підсторінки або мета-опис, також впливають на клікабельність. Якщо він буде цікавим і привабливим, то приверне більше користувачів.

Перетворення

Кількість конверсій (тобто ситуації, коли клієнт досягає бажаної мети, робить покупку, підписується на розсилку новин тощо) також може розповісти вам більше про успіх вашого SEO. Вища конверсія означає, що ваша стратегія хороша і ви повинні продовжувати.

Source: Unsplash.com

Продовжуйте працювати над SEO

SEO – це складна сфера, яка постійно змінюється. Якщо ви хочете досягти успіху в цьому, не забувайте регулярно відстежувати поточні тенденції, перевіряти свої позиції та покращувати свій сайт. Тільки так ви гарантуєте, що вас не наздоженуть конкуренти і ви не втратите багато нових клієнтів.

Поділіться статтею
Схожі статті
Новий генератор зображень Aurora від Grok: що це означає для вашої електронної комерції
3 хв. читання

Новий генератор зображень Aurora від Grok: що це означає для вашої електронної комерції

Соціальна мережа X (раніше Twitter) представила в своєму AI-помічнику Grok нову функцію – генератор зображень під назвою Aurora. Для власників бізнесу електронної комерції це ще одна можливість автоматизувати та оптимізувати створення візуального контенту.

Прочитати статтю
Інтернет-магазин швидкої моди Shein зіткнувся з перешкодами IPO
3 хв. читання

Інтернет-магазин швидкої моди Shein зіткнувся з перешкодами IPO

Інтернет-магазин швидкої моди Shein, один з найбільш швидкозростаючих магазинів електронної комерції модного одягу в усьому світі, має проблеми з лістингом на Лондонській фондовій біржі. Британське управління з фінансового регулювання та нагляду (FCA) продовжує процес схвалення IPO, оскільки необхідно більш ретельно вивчити ланцюжок поставок компанії.

Прочитати статтю
Instagram запускає Trial Reels: безпечний простір для експериментів з контентом
4 хв. читання

Instagram запускає Trial Reels: безпечний простір для експериментів з контентом

Instagram запускає пробні ролики, новаторський інструмент, покликаний допомогти творцям перевірити свою роботу з новою аудиторією, перш ніж публікувати її для своїх поточних підписників у безпечному середовищі. Одним із типових страждань творців, які цей творчий інструмент допомагає полегшити, є занепокоєння щодо випуску експериментального матеріалу, який може не сподобатися їхній поточній аудиторії.

Прочитати статтю
Bridge Now

Найсвіжіші новини просто ЗАРАЗ

10+ не прочитано

10+