27 хв. читання

Як досягти ефективної логістики та складування?

Логістика та складування – важливі сфери, які жодна компанія не може дозволити собі ігнорувати. Вони суттєво впливають на його роботу та загальний успіх. Якщо логістику не продумати або вибрати неправильно, вона може призвести до різних непотрібних проблем, які призводять до фінансових втрат або втрати часу. Але що саме означає цей термін і як ми можемо оптимізувати кожен процес, щоб зробити його максимально ефективним?

Ця стаття була перекладена для вас штучним-інтелектуалом
Як досягти ефективної логістики та складування?
Джерело: Unsplash.com

Що таке логістика?

Логістика – це міждисциплінарна наука, яка зосереджена на координації, зв’язку, керівництві та оптимізації потоків матеріалів, сировини, продуктів та послуг. Вона включає в себе наступні заходи

  • Управління закупівлями та запасами
  • Розподіл
  • Складування
  • Транспорт
  • Упаковки
  • Управління ризиками

Європейська асоціація логістики визначає його як «організацію, планування, управління та виконання потоку товарів від розробки та закупівлі через виробництво до дистрибуції кінцевому споживачу з метою задоволення вимог ринку при мінімальних витратах та мінімальному використанні капіталу».

Основна роль логістики полягає в тому, щоб клієнти отримували потрібні товари або послуги в потрібний час, в потрібному місці і в потрібній кількості. Логістика важлива для всіх підприємств, але вона важлива для малих і середніх підприємств, оскільки вона може підтримувати їх конкурентоспроможність, ефективно знижувати витрати та забезпечувати задоволення клієнтів.

Цікаво, що логістика не є новою. Це слово походить від грецького «logos», що означає дію або розум. Його також можна простежити до давньофранцузького слова «loger», що означає добувати.

Source: Unsplash.com

Люди були задіяні в переміщенні товарів з давніх-давен. Перший зародок логістики в тому вигляді, в якому ми її знаємо сьогодні, можна простежити до будівництва єгипетських пірамід, а пізніше до військової діяльності.

У середні віки термін логістика використовувався в основному у зв’язку з будівництвом військових укріплень, але він ще не мав точного визначення. Лише в 1885 році, з відкриттям англійської військово-морської школи, був створений курс для більш детального вивчення цього предмета.

Чи знаєте ви…?

Лише після закінчення Другої світової війни бізнес повністю перейшов на логістику. Компанії почали впроваджувати його поступово, оскільки зрозуміли, наскільки важливо правильно управляти товарами, матеріалами чи сировиною і як це може суттєво вплинути на їхні прибутки.

Чому логістика важлива?

Добре спроектована та впроваджена логістика важлива з багатьох причин. До них відносяться:

  • Видимість – Управління логістикою забезпечує огляд всього ланцюжка поставок. Це значно полегшує контроль витрат, визначення ефективності процесів, виявлення проблем і ризиків, планування попиту або вивчення нових можливостей.
  • Зниження витрат – Логістика дозволяє компаніям скоротити накладні витрати, пов’язані з транспортуванням або складуванням. Потім заощаджені кошти можна реінвестувати в інші сфери, такі як маркетинг або реклама.
  • Покращуйте клієнтський досвід – Хороший клієнтський досвід є ключовим фактором повторних продажів. Отже, якщо ви хочете, щоб ваші клієнти були задоволені, недостатньо просто продати їм якісний сервіс. Швидка та точна доставка замовлень прямо додому також є ключовою.
  • Запобігання втратам – Управління логістикою допомагає запобігти втратам кількома способами. Одним з них є видимість запасів, яка дозволяє вам знати, скільки товару у вас є на складі в будь-який час. Забезпечення оптимальних умов зберігання та транспортування (таких як правильна температура або вологість) також допомагає запобігти псуванню та пошкодженню та уникнути непотрібних витрат.
  • Конкурентна перевага – Правильна та своєчасна доставка відправлень має важливе значення для задоволення клієнтів та є ключем до репутації бренду. Це велика конкурентна перевага, так як надійній компанії, яка надає якісний сервіс, буде набагато простіше залучити нових клієнтів.

Що таке склади, і які типи складів бувають?

Складське господарство є однією з найважливіших частин логістичної системи. Його роль полягає в забезпеченні зберігання продукції в період між її виробництвом і споживанням. Іншими словами, склади поєднують простір і час. Вони стежать за тим, щоб готова продукція зберігалася таким чином, щоб вона зберігала свою якість і завжди була готова до негайного відвантаження.

Складські приміщення мають ще кілька функцій. Ви можете вибрати один із таких варіантів:

  • Балансуюча функція – склади можуть балансувати попит в ситуаціях незбалансованого матеріального потоку.
  • Безпека – склади можуть підтримувати постачання в разі несподіваних перебоїв з поставками.
  • Функція перетворення – також відома як функція уточнення. Деякі матеріали і товари набувають нових корисних властивостей завдяки зберіганню. Прикладами можуть служити вино, сир, деревина і фрукти.

Source: Unsplash.com

Склади за власністю

Складські приміщення можна класифікувати за кількома ознаками. Виходячи з права власності, ми говоримо про такі види:

Громадські склади

Склад, який не належить компанії або організації. Сюди входять загальні комерційні склади, спеціальні товарні склади, митно-ліцензійні склади тощо. Їх головна перевага полягає в тому, що вони економлять інвестиційний капітал і дозволяють збільшити місткість сховища. Отже, якщо простору, який ви зараз використовуєте, недостатньо, ви можете його розширити.

Громадські склади також знижують ризик морального старіння і пропонують різні додаткові послуги. Недоліком є те, що ви не володієте простором; За нього потрібно платити регулярні внески, а в певних місцях запас місця обмежений.

Громадські склади ідеально підходять для малого та середнього бізнесу , який не може дозволити собі інвестувати у власні приватні склади.

Приватні складські приміщення

Приватні склади – це склади, які належать тільки вам. До їх основних переваг можна віднести

  • Високий рівень контролю
  • Можливість спроектувати склад під ваші точні вимоги
  • Можливість використання свого персоналу
  • Комісії мінімальні після початкових інвестицій

Приватний склад – відмінний вибір, особливо для великих компаній. У деяких ситуаціях це також варто для середніх компаній, але важливо порівнювати рентабельність інвестицій і витрати.

Недоліки приватних складів полягають в тому, що вони вимагають великих початкових вкладень і фіксовані за розмірами. Якщо вашого простору недостатньо, вам доведеться інвестувати в будівництво іншого.

Склади за функціями

Склади поділяються за призначенням:

  • Центральний – основний склад, де зберігається готова продукція компанії перед відправкою в цехи або філії. Вона, як правило, найбільша, тому в ній необхідно підтримувати порядок і ту чи іншу систему.
  • Комерційний – використовується для зберігання товарів для продажу. Він знаходиться в точці продажу або є частиною центрального складу.
  • Доставка – використовується для зберігання продуктів, готових до відправки і продажу.
  • Транзитні – зустрічаються в місцях перевалки товарів, таких як залізничні станції або порти. Його основна функція – прийом товарів, їх сортування за потребами та підготовка до транспортування.

Складські приміщення за конструкцією

В даному випадку мова йде про наступних видах складських приміщень:

  • Закриті – Склади, які закриті з усіх чотирьох сторін. Вони пропонують найвищий рівень конфіденційності та безпеки
  • Криті – мають від однієї до трьох сторін і дах. Вони, як правило, більш відкриті, ніж закриті склади
  • Відкритий – вільний простір, яке вас ніяк не обмежує. Ви можете використовувати його саме так, як вам хочеться і потрібно
  • Висока висота – великі склади висотою до 8 метрів
  • Indoor – одноповерхові склади висотою приблизно від 5 до 6 метрів
  • Багатоповерхові – складські приміщення, розділені на два і більше поверхів.

Що таке управління логістикою?

Логістика включає в себе безліч видів діяльності. Його керівництво зосереджене на тому, щоб усі вони працювали належним чином і працювали безперебійно. Наприклад, співробітники відповідають за моніторинг ризиків, які можуть поставити під загрозу доставку вантажів, вибір відповідного постачальника транспорту і так далі.

Досвідчені керівники також знають, як втрутитися в разі кризи. Зазвичай вони мають детальний план , щоб мінімізувати збитки та запобігти їх серйозному впливу на весь ланцюжок поставок або дистрибуції.

Сучасне програмне забезпечення полегшує управління логістикою, допомагаючи компаніям приймати найкращі та найефективніші рішення. Багато програм також можуть автоматизувати такі процеси, як друк етикеток, розміщення замовлень або запис нових продуктів чи матеріалів. Це значно прискорює роботу і знижує ризик помилок через неуважність.

Source: Unsplash.com

Сім R логістики

Королівський інститут логістики та транспорту, міжнародна організація для професіоналів у галузі ланцюгів постачання, логістики та транспорту, визначає так звані сім R логістики. Це:

  • Правильний продукт – Логістика зосереджена в першу чергу на доставці товару, який замовив клієнт. Головне – відрізнити замовлення і доставити кінцевому споживачеві саме те, що він побачив на сайті.
  • Правильна кількість – це важливий фактор, особливо якщо ви продаєте товари, які можна купити окремо або в більших упаковках. Наприклад, клієнт може замовити ручку або упаковку з десяти штук у вашому інтернет-магазині. Важливо, щоб ваші запаси були чітко позначені на складі, щоб ви могли надіслати правильну альтернативу в найкоротші терміни.
  • Правильна умова – клієнти очікують, що продукт, який вони купують у вас, буде працювати належним чином і мати всі обіцяні функції. Тому ви повинні перевіряти продукцію перед її відправкою, щоб переконатися, що вона не несправна або жодним чином не пошкоджена. У той же час, якщо клієнт випадково отримає товар, який не працює, у нього повинен бути простий спосіб його повернення.
  • Правильна адреса – частиною логістичного процесу є доставка посилок на правильну адресу людини, зазначену в замовленні. Пам’ятайте, що неправильні адреси подовжують терміни доставки, збільшують витрати і псують відносини з клієнтами.
  • Правильний час – Сьогодні клієнти не хочуть чекати на продукцію тиждень. Вони розраховують мати їх у себе вдома через день-два, коли замовлятимуть у вас. Не чекайте, щоб відправити посилки. Надішліть їх якомога швидше. Крім того, переконайтеся, що ви відправляєте правильну посилку, в потрібній кількості, на потрібну адресу, щоб не затримувати доставку без потреби.
  • Правильний клієнт – Плутанина, помилки в адресі або інші неприємні ситуації відображають відсутність поваги до споживача, неувагу до деталей і відсутність довіри до бренду. Слідкуйте за цими речами, оскільки вони суттєво впливають на ваш успіх і на те, як вас бачать потенційні та існуючі клієнти.
  • Правильний вибір ціни – Ваше ціноутворення має бути добре продуманим. Якщо ви хочете, щоб вони були конкурентоспроможними, враховуйте свою цільову аудиторію, географічний регіон і галузь, в якій ви працюєте, під час їх налаштування.

Поради експертів

Не бійтеся возитися зі своїми цінами. Переміщайте їх вгору або вниз відповідно до життєвого циклу продукту, економічної ситуації або попиту. Але пам’ятайте, що зміни мають бути керованими. Робіть їх поступовими і протягом більш коротких періодів.

Основні види логістики

Є кілька поглядів на логістику і на те, як вона поділяється. За своїми основними і основними видами це

Закупівля логістики

Закупівельну логістику часто називають закупівлею або логістикою постачання. Це процес придбання, транспортування та зберігання сировини, компонентів та матеріалів, які надходять до організації.

Основна мета закупівельної логістики полягає в тому, щоб гарантувати, що необхідні матеріали для виробництва або надання послуг доступні в правильній кількості, потрібної якості та в потрібному місці в потрібний час.

Логістика закупівель включає в себе кілька процесів, а саме:

  • Закупівля сировини – виявлення та вибір постачальників на основі ретельних досліджень, організація співпраці, підписання договорів та розміщення замовлень.
  • Транспортування – планування переміщення сировини від постачальників до компанії, підбір відповідних видів транспорту, оптимізація маршрутів і узгодження з перевізниками. Ретельне управління транспортом забезпечує своєчасну та економічно ефективну доставку матеріалів.
  • Управління та координація постачальників – встановлення та підтримка хороших відносин з постачальниками, моніторинг роботи постачальників, забезпечення дотримання графіків та вирішення будь-яких питань або розбіжностей.
  • Управління складуванням та запасами – це включає управління, контроль та зберігання сировини, що надходить. Складне управління запасами знижує ризик псування та гарантує, що запаси завжди є в наявності в необхідній кількості.

Виробнича логістика

Виробнича логістика зосереджена на управлінні:

  • Внутрішнє переміщення ТМЦ
  • Рух матеріалів і продукції від постачальників до компанії
  • Переміщення продукції і напівфабрикатів між робочими місцями.

Роль виробничої логістики полягає в підтримці безперебійних виробничих процесів, які суттєво впливають на успіх компанії.

Дистрибуційна логістика

Розподільча логістика, або вихідна логістика, відноситься до переміщення, зберігання та доставки готової продукції від організації до кінцевих споживачів. Його мета полягає в тому, щоб забезпечити ефективне та своєчасне розподіл товарів серед цільових одержувачів .

Логістика дистрибуції включає в себе такі процеси, як

  • Упаковка продукції – упаковка та маркування готової продукції відповідно до вимог замовника та необхідних стандартів, а також підбір упаковки для забезпечення належного захисту товару
  • Виконання замовлень – обробка замовлень, що надходять через різні канали, такі як онлайн-платформи, роздрібні точки або прямі продажі, вибір необхідних товарів зі складу та підготовка їх до відправки
  • Дистрибуція товарів кінцевим споживачам – управління дистриб’юторською мережею для ефективної доставки продукції кінцевим споживачам, вибір найбільш підходящих способів транспортування, оптимізація маршрутів, координація з перевізниками та логістичними партнерами, детальне планування, відстеження відвантажень та комунікація з клієнтами

Source: Unsplash.com

Складська логістика

Складська логістика охоплює кілька напрямків. До них можна віднести необхідність створення складу, вибір управління товарами і сировиною, правильний розподіл складських площ.

Це також включає вибір сучасних інформаційних та інших систем для підтримки складського зберігання та забезпечення того, щоб у вас завжди були актуальні дані про ваш асортимент.

Зворотна логістика

Зворотна логістика – це переміщення товарів або продукції від кінцевих споживачів назад в ланцюжок поставок. Він виникає при обміні або поверненні продукції. Він спрямований на максимальне відновлення вартості, мінімізацію негативного впливу від повернення товарів та забезпечення належного поводження.

Крім того, зворотна логістика також зосереджена на утилізації або переробці продукції, а також на управлінні скаргами та ремонтами.

Види логістики за рівнем проблемності

Розрізняють три види логістики, в залежності від масштабу проблеми:

Макрологістика

Макрологістика – це галузь логістики, яка вивчає та керує складними логістичними системами на рівні макроекономіки або макропроцесів.

У той час як мікрологістика зосереджена на конкретних операціях і процесах в компанії або ланцюжку поставок, макрологістика має справу з більш широкими питаннями. Вони можуть бути пов’язані з національною логістичною інфраструктурою, міжнародним транспортом і торгівлею, логістичними тенденціями, економічними наслідками тощо.

Макрологістика має важливе значення для розуміння та управління глобальними логістичними проблемами та їх впливом на економіку та суспільство в цілому.

Мікрологістика

Як зазначалося вище, мікрологістика зосереджена на конкретних операціях і процесах у компанії або ланцюжку поставок. Це дисципліна , основним завданням якої є планування, організація, управління та оптимізація матеріальних та інформаційних потоків.

Металістика

Металогістика займається проблемами в компаніях або галузях, де перетинаються мікро- та макрологістичні заходи. Це співпраця між компаніями, регіональними спеціалізованими відділами та різними галузями.

Логістика в порівнянні з управлінням ланцюгами поставок

У деяких випадках логістика схожа з управлінням ланцюгами поставок. Однак між ними є кілька відмінностей.

Логістика має справу з переміщенням товарів з точки зору окремо взятої компанії. Зазвичай це внутрішні дії, такі як отримання матеріалів або переміщення готової продукції клієнтам. З іншого боку, ланцюг поставок – це мережа компаній, що беруть участь у процесі виробництва або дистрибуції .

Простіше кажучи, логістика – це відповідальність однієї компанії, тоді як ланцюжок поставок – це відповідальність кількох компаній.

Як ви оптимізуєте свою логістичну стратегію?

Якщо ви хочете, щоб ваша логістична стратегія була успішною, вам потрібно знати, як правильно її оптимізувати. Зробити це можна декількома способами:

Управління запасами

Відстеження того, що знаходиться на ваших складах, є складним завданням для малого та великого бізнесу. Вам слід подумати про автоматизацію управління запасами , щоб уникнути хаосу та збільшення витрат. Вибравши правильне програмне забезпечення, ви зможете:

  • Відстежуйте рух кожного предмета в режимі реального часу,
  • Відстежуйте надлишкові та недостатні запаси
  • Автоматизуйте управління закупівлями (наприклад, за допомогою автоматизованих замовлень на закупівлю)
  • Краще організуйте свій склад відповідно до наявності на складі
  • Зменшити кількість помилок через неуважність.

Чи знаєте ви…?

До 65% ритейлерів намагаються відстежувати запаси по всьому ланцюжку поставок. Фактично, 73% визнають, що не можуть передбачити потреби в запасах, а 87% вважають неточну інвентаризацію більш значущим фактором втрати доходу, ніж крадіжку.

Складування

Коли справа доходить до складування, кілька рішень можуть допомогти вам досягти більш високого рівня ефективності. До них відносяться такі речі, як контроль планування складу. Подумайте, чи достатньо практична система, яку ви використовуєте. Подумайте, чи можна розмістити певні продукти або матеріали ближче один до одного, щоб скоротити час прогулянок персоналу.

Також подивіться на рівень точності підбору. Тобто, скільки із загальної кількості замовлень були правильними і скільки повернуто. Для повернутих товарів відстежуйте причину, а якщо це була помилка з вашого боку, постарайтеся мінімізувати її в майбутньому.

Source: Unsplash.com

Транспорт

Транспорт є невід’ємною частиною всього логістичного процесу. Тому регулярно перевіряйте його і з’ясовуючи, в чому полягають ваші слабкі сторони. Їх усунення заощадить вам багато грошей і підвищить задоволеність клієнтів.

Поради експертів

Якщо ви пропонуєте своїм клієнтам свій транспорт (разом із транспортними засобами), придбайте програмне забезпечення, яке допоможе вам планувати маршрути. Виберіть той, який враховує трафік у реальному часі, щоб заощадити час, енергію та гроші.

Упаковка

Пакуйте продукти лише в зручні коробки. Більші коробки займають багато місця і коштують набагато дорожче, ніж менші. Грамотно підібрана упаковка більш безпечна, тому що не дає продукту переміщатися з місця на місце.

Доставка

Коли справа доходить до доставки, перше, що потрібно враховувати, це точність замовлення. Надсилання неправильних посилок клієнтам знизить як їхнє задоволення, так і ваш авторитет. Це також обійдеться вам у чималі гроші.

Перегляд та аналіз доставки товарів. Визначте, де виникають найбільш суттєві помилки та способи їх усунення.

Логістичні партнери

Більшість компаній сьогодні використовують громадські склади або сторонній транспорт. Ця альтернатива є більш практичною, оскільки вимагає лише невеликих початкових інвестицій. Крім того, зовнішня компанія виконує багато обов’язків, які в іншому випадку лягли б на ваші плечі. До них відносяться підбір і навчання персоналу, закупівля транспортних засобів і так далі.

Однак, щоб ваші клієнти були задоволені, вам потрібно вибрати логістичного партнера, який має достатньо досвіду, щоб надати вам найкращий сервіс.

Регулярно оцінюйте свої відносини з логістичним партнером. Якщо є якісь слабкі сторони, поговоріть з ними і постарайтеся знайти рішення, яке влаштує обидві сторони.

Навчений персонал

Різні види діяльності, які займається логістикою макіяжу, будуть працювати тільки в тому випадку, якщо у вас є професійний персонал. Вони знатимуть, як працювати з запасами, як їх сортувати та що робити в різних кризах.

Майте на увазі, що сфера логістики постійно розширюється і пропонує захоплюючі можливості. Плануйте регулярні тренінги та семінари для своїх співробітників, щоб навчитися працювати з новим програмним забезпеченням та адаптуватися до останніх тенденцій.

Достатня кількість вільного простору

Ваш склад повинен бути заповнений на 80-85%. Це дозволить вам переорганізовувати та змінювати замовлення, коли надходять більші поставки. У вас також буде місце, якщо старі запаси випадково залишаться на складі, а ви вже отримаєте нові.

Поради експертів

Це нормально іноді наближатися до 100% акцій. Однак це не повинно бути регулярним явищем.

Системи зберігання

У вас є складське обладнання та системи зберігання, які допомагають підтримувати порядок і порядок у речах? Ось деякі з основних речей, які ви не хочете пропустити:

  • Палетні стелажі – базовий вид обладнання, що використовується для зберігання піддонів. Стійки суцільні і зроблені з брусів
  • Класичні стелажі – мають універсальне застосування. У них зазвичай зберігають дрібніші товари, які не завантажені на піддони
  • Ящики і ящики – використовуються для зберігання і переміщення більш дрібних товарів. Вони зручні тим, що з їх допомогою можна впорядкувати різні види товарів і матеріалів
  • Шафи з висувними ящиками – використовуються для більш дрібних товарів. Як і коробки, їх можна ефективно сортувати та впорядковувати
  • Також популярне інше обладнання – стелажі, шафи або дротяні кошики

Source: Unsplash.com

Тенденції в логістиці

Частиною оптимізації логістики є дотримання та впровадження останніх тенденцій. Багато нового програмного забезпечення або систем приносять десятки переваг. Наприклад, вони можуть спростити нашу роботу, автоматизувати багато завдань і знизити ризик людської помилки.

Впровадження нових тенденцій також може допомогти вам випередити конкурентів. Безперебійна логістика підтримує довіру до бренду та задоволеність клієнтів. Це безпосередньо впливає на те, чи куплять вони знову або залишать позитивний відгук, що полегшує залучення нових клієнтів.

Поділіться статтею
Схожі статті
Продаж у TikTok: представлено гід по магазинах Іспанії
4 хв. читання

Продаж у TikTok: представлено гід по магазинах Іспанії

TikTok випустив вичерпний посібник із продажу на TikTok, оскільки готується запустити TikTok Shop в Іспанії. Цей великий ресурс розкриває внутрішню роботу маркетплейсу TikTok, пропонуючи важливу інформацію для продавців, які прагнуть почати продавати на платформі. Іспанські продавці, які володіють цими ключовими характеристиками, можуть отримати значну конкурентну перевагу в цьому швидко зростаючому просторі електронної комерції.

Прочитати статтю
Зростання брендів Direct-to-Consumer (DTC) у Європі
6 хв. читання

Зростання брендів Direct-to-Consumer (DTC) у Європі

Останніми роками бренди Direct-to-Consumer (DTC) набули значної популярності в Європі. Ця бізнес-модель, яка передбачає, що бренди продають безпосередньо клієнтам через свої онлайн-канали, ефективно обходить традиційних роздрібних посередників, таких як універмаги або маркетплейси. Отже, бренди DTC докорінно змінили ландшафт роздрібної торгівлі, зосередившись на персоналізованому досвіді, орієнтуючись на нішеві ринки та побудувавши сильну ідентичність бренду. Крім того, […]

Прочитати статтю
Facebook лідирує в соціальній комерції: тренди платформ у соціальному шопінгу
8 хв. читання

Facebook лідирує в соціальній комерції: тренди платформ у соціальному шопінгу

Незважаючи на зростаючий ентузіазм і значні інвестиції в покупки в соціальних мережах (соціальна комерція) на західних ринках, це інноваційне поєднання соціальних мереж і електронної комерції ще не досягло приголомшливого успіху, якого спочатку очікували галузеві експерти та розробники платформ. Концепція купівлі продуктів безпосередньо через платформи соціальних мереж була зустрінута західними споживачами з поєднанням цікавості та обережності, […]

Прочитати статтю
Bridge Now

Найсвіжіші новини просто ЗАРАЗ

10+ не прочитано

10+