22 хв. читання

UX та UI дизайн: у чому різниця?

UX та UI – це абревіатури, які часто використовуються разом. В результаті деякі люди думають, що вони відносяться до однакових або схожих областей дизайну. Це не так. Хоча UX та UI доповнюють один одного, вони багато в чому відрізняються. Так що ж вони означають і яке місце займає юзабіліті?

Ця стаття була перекладена для вас штучним-інтелектуалом
UX та UI дизайн: у чому різниця?
Джерело: Unsplash.com

Що таке UX-дизайн?

UX розшифровується як user experience (користувацький досвід). На практиці це відчуття, які відчувають користувачі під час взаємодії з певним цифровим продуктом, таким як веб-сайт або додаток.

UX дизайн – це різноманітна дисципліна, яка спирається на багато різних галузей, включаючи психологію, маркетинг, дослідження ринку, дизайн, бізнес та технології. Він поєднує все це і намагається створити привабливий і практичний результат для замовника.

UX-дизайн може бути застосований як до цифрових, так і до фізичних продуктів. Однак часто його поєднують з дизайном сайтів. Добре виконаний UX-дизайн забезпечить зрозумілий веб-сайт , де клієнти зможуть знайти те, що їм потрібно, за лічені хвилини. В результаті вони з меншою ймовірністю підуть і не доведуть свою покупку до кінця.

Термін «користувацький досвід» з’явився ще в 1990-х. Він був введений Дональдом Норманом, вченим-когнітивістом з Apple.

Цікаво, однак, що перші натяки на UX можна простежити ще з 1950-х років, коли на сцені з’явився американський промисловий інженер Генрі Дрейфус. Він прославився конструюванням машин і вдосконаленням їх зручності використання. Його ідеї були спрямовані на те, щоб окремі продукти добре служили людям і були максимально простими у використанні.

Уолт Дісней також був відповідальний за значні зрушення в UX-дизайні. Експерти вважають його першим UX-дизайнером. У своїх казках він був одержимий ідеєю створення чарівного, захоплюючого та ідеального користувацького досвіду.

Не забуваймо про 1970-ті роки, які відкрили еру персональних комп’ютерів. UX-дизайн почав розширюватися, але у нього не було назви. Так було до тих пір, поки Дональд Норман не дав йому назву.

Source: Unsplash.com

Ключові принципи UX-дизайну

Коли ви говорите «хороший UX-дизайн», кожен думає про щось своє. Саме тому є кілька ключових принципів , які чітко його визначають.

  1. Завжди ставте користувача на перше місце

UX-дизайн ставить на перше місце користувача. Це може здатися простим і очевидним, але в силу різних факторів, таких як сприйняття клієнта, дизайнер може забути про це.

Відмінний UX-дизайн служить користувачам і допомагає їм вирішувати свої проблеми найпростішим і найшвидшим способом. Інтернет-магазин – це чистий веб-сайт, де товари розділені на кілька основних категорій. Є рядок пошуку і, звичайно ж, простий процес оплати.

UX-дизайн не повинен створювати додаткових проблем. В іншому випадку це може відбити у людини бажання купувати або переглядати сайт і призвести до того, що вони пропустять.

  1. Простота, ієрархія та послідовність є ключовими

Простота, ієрархія і послідовність дозволяють користувачам за лічені секунди знаходити те, що їм потрібно, і робити те, за чим вони прийшли. Кожна з цих функцій робить це по-різному:

  • Простота – сайт не обов’язково повинен мати найоригінальніший дизайн, щоб користувачеві було легко орієнтуватися. Простота – це скоріше обмеження непотрібних елементів і кроків, які ускладнюють користувацький досвід.
  • Ієрархія – відповідне розміщення кольорів, шрифтів та інших елементів забезпечить користувачам легку навігацію по сайту. Вони дуже швидко знайдуть все необхідне, автоматично збільшуючи свої шанси на здійснення покупок, підписку тощо.
  • Послідовність – використання одних і тих же кольорів, шрифтів та інших елементів, пов’язаних з брендингом, на всіх платформах, які ви використовуєте для спілкування з користувачем, також покращує і заохочує користувальницький досвід.
  1. Спочатку функціональність, а потім дизайн

UX-дизайн спрямований на те, щоб полегшити користувачам окремі дії, такі як пошук товарів або покупки. Хоча зовнішній вигляд цифрового продукту важливий, функціональність завжди на першому місці.

  1. Натхнення має приходити від знайомого

Багато UX-дизайнерів часто створюють нестандартні та неординарні продукти, яких люди не знають, чого очікувати. Це створює для них непотрібні перешкоди, що в кінцевому підсумку призводить до того, що вони відмовляються від програми або веб-сайту.

Іншими словами, хороший UX-дизайн повинен ґрунтуватися на усталених рамках дизайну. Користувачі повинні знати ці фреймворки та вміти легко орієнтуватися в них.

Source: Unsplash.com

Що вирішує UX-дизайн?

UX-дизайн охоплює кілька напрямків, серед яких:

  • Дизайн взаємодії – також відомий як IxD, – це процес виявлення того, як людина взаємодіє з продуктом, щоб спростити процес і забезпечити найкращий досвід. Крім того, дизайн взаємодії полягає в спостереженні за тим, як продукт поводиться, коли інша сторона його використовує, тобто який зворотний зв’язок він надає і як людина може відреагувати.
  • Дослідження користувачів – ви можете використовувати його, щоб зрозуміти користувачів і виявити їхні проблеми. На основі цієї інформації ви можете розробити ефективні рішення для адаптації вашого продукту, щоб зробити його простим у використанні та практичним.
  • Інформаційна архітектура – використовується для того, щоб допомогти користувачам орієнтуватися в продуктах і інформації, яку ви надаєте. Зокрема, він зосереджений на ефективній організації та структуруванні контенту.
  • Веб-адаптивність – забезпечує хороше відображення інтерфейсу користувача на різних пристроях, від настільного комп’ютера до планшета та мобільного телефону.
  • Контент – контент на сайті також важливий для UX. Статті, описи товарів та інший текст суттєво впливають на досвід користувача. Тому важливо перевірити, чи текст відповідає місцю, стосується зображень чи інших візуальних елементів і є релевантним.
  • Створення персон – UX-дизайнери можуть використовувати зібрану інформацію для створення персон, для яких вони потім розробляють веб-сайти, програми та інші продукти.
  • Інші сфери – UX охоплює десятки різних областей, таких як юзабіліті, доступність і віртуальна реальність.

Поради експертів

У UX та AI персона – це персонаж, який представляє потреби, цілі та поведінку певної групи людей. Це допомагає розуміти користувачів і створювати більш цінний і якісний контент.

Що таке AI-дизайн?

UI – це скорочення від «інтерфейс користувача». Ця область дизайну зосереджена на естетиці продукціїта її графіці. Інтерфейс включає все, що ви бачите на веб-сайті або в додатку, наприклад, зображення, текст, банери, кнопки тощо.

Інтерфейс користувача є життєво важливим , оскільки він може переконати користувачів залишитися на сайті та зробити покупку. Це також суттєво впливає на UX, оскільки може покращити його. Красивий і функціональний сайт змусить людей відчувати себе набагато краще, ніж захаращений, де один елемент нашаровується на інший і не має відношення до цілого.

Історія інтерфейсу користувача почалася в 1970-х роках з появою комп’ютера Xerox Alto, першого з яким був складний інтерфейс користувача. Цей інтерфейс також відомий як графічний інтерфейс користувача або графічний інтерфейс.

Комп’ютер Xerox мав вікна, що перекриваються, спливаючі меню та піктограми або кнопки для кожної функції, що означало, що ним могли користуватися люди без спеціальної IT-підготовки.

Ця зміна зробила комп’ютери доступними для ширшого кола людей і покращила загальний досвід користувача.

Види UI дизайну

UI дизайн має кілька основних видів, а саме:

  • Графічний інтерфейс користувача (GUI) – це один з найпоширеніших типів інтерфейсів, який використовується для створення веб-сайтів і додатків. Це дозволяє користувачам взаємодіяти за допомогою зручних піктограм і кнопок, які вони натискають мишею або трекпадом. Хорошим прикладом графічного інтерфейсу є головний екран або робочий стіл.
  • Голосовий інтерфейс користувача (VUI) – також відомий як мовний інтерфейс користувача. Його завдання полягає в розпізнаванні мови, щоб розуміти голосові команди. Він широко використовується в даний час. Прикладами VUI є популярні голосові помічники, такі як Siri, Google Home або Alexa від Amazon.
  • Інтерфейс, керований меню – Ми також можемо називати це інтерфейсом, керованим меню. У ньому користувачі взаємодіють із програмою або системою за допомогою ряду меню. Ці меню є параметрами або командами, вибраними за допомогою вказівника, сенсорного екрана або клавіатури. Інтерфейси, керовані меню, можна знайти, наприклад, у банкоматах.
  • Інтерфейс командного рядка – це текстовий інтерфейс, де ви вводите команди. Потім команди взаємодіють з операційною системою. Цей тип інтерфейсу був поширений у минулому, але ви все ще зіткнетеся з ним сьогодні, наприклад, при використанні Node.js.
  • Віртуальна реальність (VR) – віртуальна реальність створює ілюзію реального світу. Він все ще перебуває в зародковому стані, але розвивається досить швидко, тому ви все частіше бачитимете його як дизайнера штучного інтелекту.

Чи знаєте ви…?

Голосовий інтерфейс використовувався дизайнерами штучного інтелекту задовго до буму голосових помічників. Вони використовували його для оптимізації веб-сайтів для людей з обмеженими можливостями.

Ключові принципи штучного інтелекту

Є кілька ключових принципів, які характеризують якісний штучний інтелект. Це:

Простота

Це те ж саме, що і UX. Простий дизайн інтерфейсу користувача полегшує користувачам навігацію по веб-сайту або додатку, щоб вони могли зосередитися на тому, для чого вони тут.

Чудовим прикладом простого інтерфейсу є Google Home. Ви знайдете лише рядок пошуку, кнопки та деяку додаткову інформацію.

Source: Unsplash.com

Послідовність Використання елементів, які є однаковими або певним чином схожими, полегшує користувачам звикання до дизайну та передбачення того, що буде на наступній підсторінці. Це прискорює покупку товарів або послуг, наприклад.

Веб-сайт Facebook є хорошим прикладом послідовності. Верхня панель і бічна панель дуже схожі і завжди присутні, що дає користувачам швидкий доступ до різних розділів, де б вони не знаходилися.

Візуальна ієрархія

Саме тут UI та UX поєднуються. Правильно розташувавши елементи, можна направити увагу користувачів і полегшити навігацію по сайту або додатку. Ви також можете використовувати ієрархію, щоб виділити конкретну інформацію та гарантувати, що відвідувачі не пропустять її. У випадку з інтернет-магазином це може означати розміщення товарів зі знижкою у верхній частині головної сторінки.

Зворотний зв’язок

Користувачам потрібен миттєвий зворотний зв’язок при взаємодії з елементами веб-сайту або програми. Це дає їм відчуття контролю і запевняє, що те, що вони роблять, має ефект.

Зворотний зв’язок може бути у вигляді візуальних або звукових підказок. У деяких програмах, як-от Messenger, навіть використовується їх комбінація.

Спеціальні можливості

Хороший штучний інтелект також має забезпечувати доступність, щоб людина з інвалідністю могла користуватися цифровим продуктом.

Доступність має включати такі фактори, як налаштування колірного контрасту або розміру шрифту. Крім того, подумайте про включення голосового читання або навігації за допомогою клавіатури на веб-сайт або в додаток.

Source: Unsplash.com

Зрозумілість

Йдеться про те, щоб подати інформацію в зрозумілій для вашої цільової аудиторії формі. Якщо у вас є інтернет-магазин або веб-сайт, орієнтований на широку громадськість, вибирайте просту мову, легкі для читання шрифти та кольори, які не заважають переглядати контент. Ідеально підійде світлий фон з темним шрифтом.

Естетичність і зовнішня привабливість

Штучний інтелект зосереджується в основному на зовнішньому вигляді продукту, що значно впливає на те, як людина почувається під час його використання. Тому, як UI-дизайнер, ви будете стурбовані створенням привабливого, привабливого, привабливого інтерфейсу, який відповідає бренду або його брендингу.

Можливість налаштування

Цей пункт зосереджений на адаптації веб-сайту та програми до різних розмірів екрану. Це ключова особливість дизайну штучного інтелекту в сучасному світі, де люди використовують різні пристрої, від мобільних телефонів до планшетів і комп’ютерів.Чи знаєте ви…?

Здатність веб-сайту або програми адаптуватися до різних екранів також називають «адаптивністю»?

Елементи UI дизайну

UI-дизайн працює з декількома елементами. Найпоширеніші з них, з якими ви зіткнетеся:

  • Кольори – не потрібно переборщувати. Якщо ви їх поєднуєте, використовуйте схожі відтінки, щоб уникнути створення агресивних контрастів.
  • Шрифт – він має бути розбірливим, щоб не ускладнювати людям взаємодію з додатком. Не соромтеся використовувати більше одного в UI дизайні. Однак переконайтеся, що всі вибрані вами шрифти працюють разом.
  • Зображеннями можуть бути фотографії, різні графічні елементи або інфографіка. Вони покращують веб-сайт або інший цифровий продукт і надають додаткову інформацію.
  • Анімації та ефекти – це цікаве доповнення до сайту або додатку і здатне привернути увагу до конкретної інформації. Однак будьте обережні, щоб не зробити їх відволікаючими і неприємними при виборі.
  • Незначні графічні елементи – до них відносяться кнопки і форми, які розбивають текст, привертають увагу, полегшують навігацію по сторінці.

На чому сфокусований UI-дизайн?

Посадова інструкція UI-дизайнера зазвичай включає:

  • Аналіз користувачів та їхніх уподобань
  • З’ясування того, як користувачі ставляться до товарів (сайт, додаток тощо)
  • Створення прототипів інтерфейсів користувача
  • Створення та використання інтерактивних елементів та анімацій
  • Адаптація продукту під всі розміри екрану
  • Реалізація дизайнерських рішень

Source: Unsplash.com

Відмінності між UX та UI дизайном

Основна відмінність між UX та UI дизайном полягає в тому, що UX фокусується на загальному досвіді користувача під час взаємодії з продуктом. І навпаки, інтерфейс користувача полягає у візуальному представленні веб-сайту, програми чи іншого інтерфейсу.

UX також шукає та вирішує проблеми людей під час використання продукту. Потім UI спирається на UX-рішення і намагається зробити їх естетично привабливими, захоплюючими та інтуїтивно зрозумілими.

У процесі проектування UX стоїть на першому місці. Інтерфейс користувача з’являється після того, як дизайнер визначить проблеми та розробить рішення.

І пам’ятайте, що не обов’язково використовувати UX тільки в цифровій сфері. Він також має своє місце в дизайні фізичних продуктів. З іншого боку, UI застосовується лише до цифрового світу, тобто до веб-сайтів, мобільних додатків тощо.

Відмінності між UX- та UI-дизайнерами

Навички, які вимагаються від UX та UI дизайнера, мінімально відрізняються. Обом потрібно співпрацювати, спілкуватися та бути відкритими до нових ідей. Вони також повинні вміти досліджувати поведінку користувачів, створювати та тестувати прототипи.

Деякі відмінності включають в себе те, що UX-дизайнер повинен критично мислити і розбиратися в інформаційній архітектурі. З іншого боку, UI-дизайнер повинен мати творчий склад розуму та знання адаптивного дизайну.

UX-дизайнер більше фокусується на зручності використання та практичності, тоді як UI-дизайнер зосереджується на інтерактивності та функціях брендингу (шрифти, кольори тощо).

Інструменти UX та UI дизайну

Як дизайнер UX та UI, у вас є кілька інструментів для прискорення та оптимізації всього процесу та забезпечення точних результатів. Деякі з найпопулярніших включають:

  • Figma – потужний інструмент, який можна використовувати як для UX, так і для UI. Це хмарна платформа, яка забезпечує командну співпрацю в режимі реального часу та має десятки функцій для проектування, тестування та створення прототипів.
  • Adobe XD ідеально підходить для дизайну та створення прототипів, і його можна легко розширити за допомогою інших інструментів Adobe. Переваги включають простоту використання, високу продуктивність, чіткість і спільну роботу в режимі реального часу.
  • Maze – розширений інструмент для тестування користувацького досвіду, який допомагає збирати кількісні та якісні дані про ваших користувачів. Це особливо корисно, коли вам потрібен швидкий зворотний зв’язок для перевірки дизайнів, які ви збираєтеся впроваджувати.
  • Sketch – інструмент, розроблений спеціально для операційної системи MacOS. Він зосереджений в основному на векторній графіці, але має десятки інших особливостей. Ви також можете легко інтегрувати його з такими платформами, як InVision, Zeplin або Abstract.
  • Webflow – популярний інструмент для веб-дизайну та розробки. Це дозволяє створювати адаптивні та візуально привабливі веб-сайти без написання будь-якого коду. Ключові переваги включають візуальний редактор з інтуїтивно зрозумілою функцією перетягування, інструменти для створення захопливої анімації та швидкий, безпечний хостинг.
  • InVision – ще один просунутий інструмент для створення прототипів і спільної роботи. Він має десятки функцій, які дозволяють використовувати його протягом усього процесу проектування – від початкової концепції до кінцевого продукту. InVision простий у використанні, легкий для розуміння та налаштовується відповідно до ваших потреб.

Source: Unsplash.com

Що таке юзабіліті?

Це характеристика, яка описує, як людина може використовувати продукт або послугу для досягнення своєї мети. Багато людей часто плутають його з UX-дизайном, тому що він підпадає під цю парасольку. Однак це не одне й те саме.

Різниця між двома концепціями полягає в тому, що UX – це складне ціле, яке фокусується на всій взаємодії користувача з продуктом. З іншого боку, юзабіліті зосереджується лише на тому, чи зручний продукт для людини у використанні та чи відповідає він її очікуванням.

Рівень юзабіліті дизайну залежить від того, наскільки його функції відповідають потребам людей. За даними Nielsen Norman Group, ця функція є другою за важливістю в UX та UI, відразу після юзабіліті. Тому не ставтеся до цього легковажно.

Обов’язкові елементи юзабіліті

Юзабіліті характеризується кількома важливими елементами, такими як:

  • Ефективність – дизайн, який відповідає вимогам юзабіліті і дозволяє користувачам легко, швидко і без перешкод виконувати окремі завдання.
  • Залученість – юзабіліті мотивує людей отримувати задоволення від використання цифрового продукту і регулярно повертатися до нього.
  • Толерантність до помилок – інтерфейс користувача повинен бути зрозумілим, щоб користувач робив якомога менше помилок. Це може затягнути процес покупки або використання програми та призвести до розчарування.
  • Запам’ятовуваність – юзабіліті дозволяє людині легко і швидко навчитися користуватися системою, сайтом або додатком. Таким чином, коли вони повернуться, у них не виникне проблем зі швидкою покупкою або використанням деяких функцій.
Поділіться статтею
Схожі статті
Продаж у TikTok: представлено гід по магазинах Іспанії
4 хв. читання

Продаж у TikTok: представлено гід по магазинах Іспанії

TikTok випустив вичерпний посібник із продажу на TikTok, оскільки готується запустити TikTok Shop в Іспанії. Цей великий ресурс розкриває внутрішню роботу маркетплейсу TikTok, пропонуючи важливу інформацію для продавців, які прагнуть почати продавати на платформі. Іспанські продавці, які володіють цими ключовими характеристиками, можуть отримати значну конкурентну перевагу в цьому швидко зростаючому просторі електронної комерції.

Прочитати статтю
Зростання брендів Direct-to-Consumer (DTC) у Європі
6 хв. читання

Зростання брендів Direct-to-Consumer (DTC) у Європі

Останніми роками бренди Direct-to-Consumer (DTC) набули значної популярності в Європі. Ця бізнес-модель, яка передбачає, що бренди продають безпосередньо клієнтам через свої онлайн-канали, ефективно обходить традиційних роздрібних посередників, таких як універмаги або маркетплейси. Отже, бренди DTC докорінно змінили ландшафт роздрібної торгівлі, зосередившись на персоналізованому досвіді, орієнтуючись на нішеві ринки та побудувавши сильну ідентичність бренду. Крім того, […]

Прочитати статтю
Facebook лідирує в соціальній комерції: тренди платформ у соціальному шопінгу
8 хв. читання

Facebook лідирує в соціальній комерції: тренди платформ у соціальному шопінгу

Незважаючи на зростаючий ентузіазм і значні інвестиції в покупки в соціальних мережах (соціальна комерція) на західних ринках, це інноваційне поєднання соціальних мереж і електронної комерції ще не досягло приголомшливого успіху, якого спочатку очікували галузеві експерти та розробники платформ. Концепція купівлі продуктів безпосередньо через платформи соціальних мереж була зустрінута західними споживачами з поєднанням цікавості та обережності, […]

Прочитати статтю
Bridge Now

Найсвіжіші новини просто ЗАРАЗ

10+ не прочитано

10+