4 хв. читання

Китайський DeepSeek сколихнув світ технологій

Значною подією для сектору технологій та електронної комерції став китайський чат-бот зі штучним інтелектом DeepSeek став найбільш завантажуваним безкоштовним додатком в App Store від Apple, викликавши шокові хвилі на всьому світовому ринку технологій. Асистент штучного інтелекту, запущений 20 січня, привернув увагу не лише завдяки своїм можливостям, а й завдяки потенціалу змінити динаміку поточного ринку штучного інтелекту.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Ця стаття була перекладена для вас штучним-інтелектуалом
Китайський DeepSeek сколихнув світ технологій
Джерело: Depositphotos

Особливість DeepSeek полягає в тому, що він, судячи з усього, набагато дешевший. Повідомляється, що лідер галузі OpenAI витратив понад 100 мільйонів доларів на розробку GPT-4, DeepSeek розробив свою модель із 6 мільйонів доларів. Така економічна перевага була досягнута за рахунок використання високоякісних чіпів Nvidia A100 у поєднанні з іншими відносно дешевшими процесорами.

Експерти стверджують, що ця цифра вводить в оману, оскільки вона не враховує ширші витрати на дослідження та розробки, збір даних, витрати на персонал, витрати на інфраструктуру та інвестиції в обладнання. 

Продуктивність і особливості

Так само, як і ChatGPT, DeepSeek працює, надаючи відповіді на запитання, і це можна порівняти з моделлю o1 OpenAI у математиці та кодуванні. Це модель «міркування», яка думає і реагує так само, як люди, що робить її особливо корисною для бізнесу та обслуговування клієнтів.

Source: Artificial Analysis Graphic: Jasmine Cui and Joe Murphy / NBC News

Performance compared Source: Artificial Analysis Graphic: Jasmine Cui and Joe Murphy / NBC News

Система особливо добре демонструє свій процес міркування при вирішенні проблеми, розбиваючи процес міркування на етапи. Він також може, подібно до людини, яка вирішує головоломку, простежити її логіку та виправити попередні кроки, якщо це необхідно.

Цей прозорий підхід дозволяє користувачам знати, як він надає свої рекомендації.

DeepSeek порушує етичні питання

Зростання DeepSeek у сфері штучного інтелекту порушує важливі питання про наслідки її технології, особливо враховуючи, що вона була навчена на основі дорогого обладнання, яке, можливо, було розроблено, щоб обійти експортний контроль США.

Хоча продуктивність його моделі R1, яка здатна відтворити функціональність o1 OpenAI, але за невелику частину вартості, вражає, вона також виявляє можливість неконтрольованих або неетичних практик у розвитку штучного інтелекту в решті світу.

Здатність компанії успішно впровадити чіпи Nvidia A100, які раніше були обмежені правилами США, є червоним прапором щодо автентичності компанії та того, як такі технології можуть бути використані для підриву міжнародного порядку.



Крім того, відповідність реакцій DeepSeek на чутливі історичні події цензурі китайського уряду викликає занепокоєння, оскільки це показує, що модель може бути використана для підтримки контрольованих державою наративів, що може обмежити корисність і довіру до моделі в усьому світі.

Таким чином, у міру того, як ринки реагують на цю передбачувану загрозу американській технологічній перевазі, необхідно ретельно проаналізувати ширші наслідки стратегії DeepSeek — інноваційну, але морально обґрунтовану.

Поділіться статтею
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Схожі статті
WhatsApp об’єднує маркетинг у Facebook та Instagram
5 хв. читання

WhatsApp об’єднує маркетинг у Facebook та Instagram

На своїй конференції в Маямі WhatsApp оголосив про серйозні оновлення бізнесу, які інтегрують управління маркетингом у WhatsApp, Facebook та Instagram. Тепер компанії можуть обробляти кампанії для всіх трьох платформ через єдину інформаційну панель Ads Manager.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Покоління Z більш відкрите для інфлюенсерів зі штучним інтелектом, але менше дбає про автентичність
6 хв. читання

Покоління Z більш відкрите для інфлюенсерів зі штучним інтелектом, але менше дбає про автентичність

У маркетингу впливу відбувається щось грандіозне. Хоча бренди експериментують з особистостями, створеними штучним інтелектом, більшість людей все ще не довіряють їм. У чому родзинка? Автентичність може не мати такого значення, як усі думають.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Reddit запускає показник якості для рекламних кампаній
4 хв. читання

Reddit запускає показник якості для рекламних кампаній

Reddit щойно випустив те, що впізнає кожен рекламодавець – систему оцінки якості реклами, як у Google. Новий показник оптимізації оцінює налаштування вашого облікового запису та вказує вам, що саме потрібно вдосконалити, що робить рекламу на Reddit менш схожою на гру в угадування.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge