Партнерський маркетинг є додатковим інструментом онлайн-маркетингу для відомих електронних магазинів, які прагнуть збільшити продажі та отримати рекламу в місцях, до яких неможливо дістатися інакше. Це співпраця між рекламодавцем (e-shop) і видавцями (афілійованими партнерами), які володіють або використовують певний простір в Інтернеті для розміщення реклами. Вони просувають товари або послуги рекламодавця, виплачуючи їм комісію за кожне розміщене замовлення.
Що спільного між партнерським маркетингом і Шекспіром?
Друзі Шекспіра після його смерті видали збірку його п’єс «Перше фоліо». У передмові вони писали: «Розповсюджуйте цю працю повсюдно, а тим, кому вона подобається, скажіть, щоб вони поширювали її повсюдно».
Однак, щоб зрозуміти основний принцип партнерського маркетингу, нам потрібно додати до цієї рекомендації стимул – винагороду .
Якщо повернутися в минуле, то королівські придворні дами могли порекомендувати, кому вони пошили свої сукні для наступного балу. Після цього швачка отримувала узгоджену винагороду для своїх нових клієнтів.
Однак поява Інтернету зробила можливим партнерський маркетинг у тому вигляді, в якому ми його знаємо сьогодні. Інтернет дозволяє нам точно вимірювати всі основні KPI, такі як кількість конверсій (продажів), кількість кліків або загальна сума згенерованих продажів. Виходячи з цього, розраховується відповідна винагорода для партнера .
Власна партнерська програма vs. кампанія партнерської мережі
Першу партнерську програму створив власник магазину квітів та подарунків. Він виплатив винагороду афіліатам, які приносили йому трафік зі своїх сайтів.
Сьогодні інтернет-магазини мають можливість налаштувати власну програму або скористатися альтернативним вибором: відкрити кампанію партнерської мережі.
Перевагами партнерської мережі є:
- Готове технічне рішення.
- Підключення до великої бази видавництв та професійна підтримка обох сторін.
- Оскільки мережі керують кількома партнерськими кампаніями, вони можуть використовувати свій досвід, щоб допомогти рекламодавцю встановити умови своєї кампанії таким чином, щоб це було вигідно як рекламодавцю, так і видавцю.
- Хороша партнерська мережа також повинна приносити нові ідеї для стратегічної співпраці з окремими партнерами та поради щодо оптимізації кампанії на повну потужність.
Як це працює?
Кожній кампанії та паблішеру присвоюється ID у партнерській мережі, який створює унікальні партнерські посилання. Система може відстежувати, від якого видавця прийшов клієнт і вартість замовлення, яку він оформив, за допомогою коду відстеження на сайті рекламодавця. Потім він розподіляє це між клієнтом разом із розрахованою винагородою.
Найпоширенішою моделлю комісійних , яка використовується в партнерському маркетингу, є CPS (cost per sale), тобто відсоток від кожного розміщеного замовлення.
Всі замовлення проходять процес затвердження рекламодавцем, який не оплачує скасовані або повернуті замовлення. Таким чином, рекламодавець буде ділитися своїм прибутком з видавцем тільки в тому випадку, якщо він дійсно розмістив замовлення.
Однак, залежно від специфіки інтернет-магазину, модель комісії також може бути встановлена як CPL (cost per lead), тобто винагорода за заповнення реєстраційної форми, або CPC (ціна за клік), тобто винагорода за перехід від видавця до інтернет-магазину.
Хто такий видавець?
Видавець – це особа або компанія, яка просуває товари/послуги вибраних електронних магазинів. Зазвичай вони роблять це за допомогою власного сайту або соціальних мереж. Однак вони також можуть використовувати загальнодоступний простір в Інтернеті (наприклад, Google Shopping, Facebook Ads тощо), якщо партнерська кампанія дозволяє це.
- Сайти з відгуками – надають клієнтам інформацію про нові продукти та діляться своїм досвідом за допомогою оглядів або порівняння товарів. Вони відповідають на запитання клієнтів, наприклад: «Якими будуть найкращі програвачі у 2024 році?
- Блоги та журнали – особисті або тематичні веб-сайти з відповідною групою читачів, які поділяють однакові інтереси. Наприклад, журнали по дизайну інтер’єру, книги або спортивні портали.
- Каталоги товарів – сайти, які збирають товари в структурованому каталозі, де клієнти можуть шукати, фільтрувати і порівнювати товари з різних інтернет-магазинів.
- Кешбек-портали – мотивують клієнтів до покупки шляхом повернення суми, яку вони витрачають на замовлення. Портали діляться своїми комісійними безпосередньо з клієнтом або з благодійною організацією на свій вибір.
- Сайти з купонами – робота з клієнтами, які шукають вигідні пропозиції. Вони збирають знижки та акції, щоб мотивувати клієнтів купувати у вас раніше за конкурентів. Вони можуть переконати клієнта спробувати новий інтернет-магазин, завершити покупку або збільшити вартість замовлення.
- Соціальні мережі та інфлюенсери – творці контенту в соціальних мережах, за якими стежать люди зі схожими інтересами. Вони можуть впливати на думку своїх послідовників і рішення про покупку на основі їхніх відносин з ними.
- CSS Partners – рекламують товари на платформі Google Shopping, щоб допомогти рекламодавцям зайняти вищі позиції в пошуковій видачі, ніж їхні конкуренти. Їх також можна використовувати разом із власними кампаніями Google Shopping.
- PPC-партнери – залучають платний трафік до рекламодавця через платні Google Ads, Facebook Ads і т.д
Для яких магазинів підходить партнерський маркетинг?
Видавець сам вибирає, в яких партнерських кампаніях брати участь. Мета полягає в тому, щоб направити якомогабільше релевантних клієнтів в інтернет-магазин, де вони, швидше за все, будуть купувати.
Якщо налаштувати правильно, видавці можуть отримувати до 15% нових замовлень. Однак на те, чи зробить клієнт замовлення, впливає не тільки просування партнера, але й кілька факторів на стороні інтернет-магазину.
Яким умовам повинен відповідати інтернет-магазин, щоб очікувати такого результату?
- Сотні продажів на місяць (не менше 800 – 1000).
- Товари/послуги, що продаються щодня (наприклад, житло, мода, здоров’я та краса, спорт). Занадто специфічні продукти та послуги ризикують не знайти відповідних видавців, які зможуть їх ефективно просувати.
- Лаконічне веб-середовище, яке може обробляти трафік, що надходить.
- Хороша репутація інтернет-магазину з сильною впізнаваністю бренду та позитивними відгуками.
Для партнерської співпраці не підходять стартап-магазини, інтернет-магазини із занадто вузькою цільовою групою, ремесла, локальні проекти або занадто розкішні товари, інтернет-магазини, орієнтовані на B2B клієнтів або ті, де продаж не здійснюється онлайн (продаж нерухомості, продажу автомобілів).
Що потрібно для старту партнерської кампанії?
Поки рекламодавець відповідає основним вимогам, партнерська мережа допоможе йому запустити кампанію.
Кожен електронний магазин має лише одну партнерську кампанію, що означає, що видавці можуть просувати товари/послуги з цього електронного магазину. У кампанії прописуються умови та дозволи для афіліатів, такі як:
- Розмір комісії. Він має бути заохочувальним для видавців, але стійким для інтернет-магазину на основі маржі, перетинатися з іншими маркетинговими каналами та знижками
- Тривалість файлу cookie, протягом якого реєструються продажі партнера
- Типи видавців, з якими рекламодавець бажає співпрацювати
- Матеріали, доступні в кампанії (фід товарів, банери, купони тощо)
- Час, необхідний для оцінки або затвердження замовлень (коли інтернет-магазин впевнений, що замовлення не може бути скасоване або повернуте).
Щоб якнайшвидше реалізувати справжній потенціал вашої партнерської кампанії, бажано залучати всі типи партнерів і не недооцінювати силу першого враження – зі старту пропонувати детальний опис кампанії та мотивуючі умови.
Оптимізація кампанії
Партнерський маркетинг — це форма маркетингу, заснована на продуктивності, яка дає змогу постійно відстежувати, порівнювати її з часом і оптимізувати на основі ключових KPI , таких як кількість продажів і переходів, загальний обсяг продажів, PNO та інші
Потрібно приблизно шість місяців , щоб зібрати достатньо даних, щоб зрозуміти, як працює ваша кампанія. Питання, які ми задаємо:
- Чи приваблює кампанія партнерів? Вони займалися?
- Чи є кампанія конверсійною та вигідною для вебмайстрів? Чи вони залишилися?
- Які типи видавців беруть участь у кампанії та в якому обсязі?
Ваші партнери – це люди, які готують кампанію в основному вручну. Тому рекомендується уникати частих і різких змін в умовах кампанії, оскільки це може викликати у них підозри та призупинити акцію.
Навпаки, якщо рекламодавець відкрито спілкується і приймає справедливі рішення зі своїми партнерами, це відкриє двері для стратегічного і довгострокового успішного партнерства. Вони можуть працювати з видавцями на індивідуальній основі та підтримувати їхню ефективність, що дозволяє їм стати їхньою правою рукою в хороші та погані часи під час запуску нових продуктів або навіть ребрендингу.
Три міфи про партнерський маркетинг
Міф 1: Чим більше партнерських мереж, тим кращий заробіток.
У партнерському маркетингу діє відомий принцип Парето – 20% паблішерів приносять на кампанію 80% замовлень. Якість афіліатів важливіша за кількість афіліатів, і більшість високоефективних паблішерів є у всіх основних партнерських мережах.
Запуск кампанії в кількох мережах рідко призводить до збільшення продажів. Натомість продуктивність перерозподіляється відповідно до того, якій мережі віддають перевагу певні партнери. Як наслідок, стає складніше відстежувати ефективність кампанії та визначати найефективніших партнерів для кожного взаємозв’язку. Оптимізувати кампанію складніше, та й є ризик подвійної комісії, оскільки замовлення може бути призначене видавцеві в обох мережах.
Замість того, щоб відкривати кампанію в іншій мережі, бажано активно співпрацювати з афіліатними менеджерами, реагувати на їхні рекомендації та пропозиції, підтримувати залучених вебмайстрів та налагоджувати з ними індивідуальну співпрацю.
Міф 2: Партнерська кампанія принесе рекламодавцю нові продажі, як тільки її запустять
У той час як після запуску PPC-кампанії ми бачимо перші результати в Google Ads за лічені секунди, з партнерським маркетингом це може зайняти від кількох днів до тижнів.
Налаштування кампанії у видавця включає процес: вивчення кампанії, аналіз умов, підготовка документів, збір інформації, підготовка профілю інтернет-магазину, статей тощо.
Таким чином, фактичний час виконання, щоб побачити, чи зацікавила кампанія видавців і яку ефективність вона може забезпечити, зазвичай становить 6–9 місяців.
Міф 3: Я можу в будь-який момент вимкнути та увімкнути партнерську кампанію
Паблішери витрачають багато часу на підготовку кампанії й тому очікують повернення своїх інвестицій у дохід.
Хоча призупинення партнерської кампанії може здатися хорошим економічним рішенням, це означає, що рекламодавець втрачає багато рекламного контенту, який він розмістив у кампанії, який на той момент йому вже не вигідно.
На цьому етапі видавці замінять вашу кампанію на своїх сайтах і можуть бути не готові продовжувати співпрацю з вами, якщо ви вирішите повторно запустити кампанію, оскільки вважатимуть її нестабільною.
Партнерські відносини – це партнерство між рекламодавцем і видавцем, і воно завжди має залишатися справедливим. Тому партнерську кампанію завжди слід розглядати в довгостроковій перспективі.